FPV coax heli?

Ik zal nu wel weer in iets heel vies pakken, maar...
Is er al iemand zo gek geweest om een simpel coax helitje te verbouwen met FPV spullen?
Ik dacht er zo eens aan of het misschien niet te doen is om gewoon staart en body eraf te mollen,
en dat gewicht te besteden aan een camera met zender (OSD en GPS is onzin natuurlijk).

Het lijkt me iig wel redelijk makkelijk te bedienen, alles los en het hersteld zichzelf immers weer.
Ik wilde namelijk graag alvast met het vooruitzicht op indoor vliegen gaan kijken of dat misschien mogelijk is.

Deze kennen jullie vast al wel:
big-lama.jpg

Het is de E-Sky big lama.
Waar ik dan aan dacht is dit model als barebone kopen, de hele body eraf slopen, borstelloze prut erin voor gewicht en prestatie, goedkope gyro en een JETI REX5 ontvanger erop voor de korte antenne,
en dan gewoon maar iets van depron ofzo erop prakken om de cam/zender in te zetten.

Zou dat zin hebben/leuk zijn?
Ik heb eens een keychain cam op mijn oude lama v2 gezet en die trilde nogal,
maar die lama was wel al oud en afgebeuld hoor, dus of het met een nieuwe beter is.. ?

EDIT

Dit is met een lama v4, daarmee is niet FPV te vliegen lijkt me. :(

EDIT 2

En dan zie je weer dit en denk je toch weer... ja.. toch wel? :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad al een paar keer gedaan. Maar houd rekening dat je hele lichte en daardoor ook dure fpv gear moet gaan gebruiken. En het kan alleen maar binnen of buiten als het echt windstil is want die coax heli's hebben snel last van blade strike met wind.

Die metal is opzich wel mooi, maar volgens mij bied al die poespas niet zoveel meerwaarde.
Half collective pitch bijvoorbeeld, wat heeft dat voor zin?

Grappig, ik heb hetzelfde idee. Ik heb twee art-tech spycopters die opgeknapt moeten worden en die origineel al over een 2,4ghz zend systeem beschikken. Ik heb nu alle spullen binnen, maar nog geen tijd om dit te realiseren. Ik heb wel al wat experimenten gedaan met een keychain en een walkera 5g6 en dit werkt leuk.

Back