FPV Drone maken/bestellen tips adresjes?

Hallo modelbouwers:D

Ik ben voorplan een FPV drone te maken maar ik kan nergens een compleet pakket vinden, zijn ze misschien custom built? Zo niet waar zijn de verkopers van de drone's? Weet iemand misschien ook hoe duur dit kan gaan worden voor een complete drone met alles er op eraan.

Het is de bedoeling dat ik er een HD hero pro camera op ga bouwen, is het dan ook mogelijk deze in verbinding te krijgen met een live beeldscherm/brill?

Deze zijn zeer zeker compleet te koop ca 5000 euro.
voor de meeste hobbyisten voldoet een samenstelling. zoek eens op quadcopters.

overzicht boardjes met de mogelijkheden
overzicht-flight-boards

voor het fpv gebeuren moet je eens kijken in het fpv forum

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie;)

Ik denk dat ik zelf een frame van aluminium ga maken, zal dit niet te zwaar worden? En hoe weet ik welke motoren, printplaat nodig heb?

Als je complete setjes zoekt, heb je hier ook nog een aantal mogelijkheden...

quadframe.com
rctimer.com
digitech.nl ->> webshop kiezen op hoofdpagina
goodluckbuy.com

Ik denk dat ik zelf een frame van aluminium ga maken, zal dit niet te zwaar worden? En hoe weet ik welke motoren, printplaat nodig heb?
Lezen, heel veel lezen...

Wat mij in het multicoptergebeuren aantrekt, is dat het een tak van modelbouw is die nog niet is platgestampt door het RTR-gebeuren (hoewel dat ook al begint te komen)
Het houdt echter wel in dat als je iets meer wilt dan wat er standaard te koop is, je zelf aan de slag zult moeten (of heel veel geld neerleggen voor een semi-professionele drone)

Heb al het een en ander gelezen maar word er helaas niet veel wijzer van. De keuze uit motoren is eindeloos, accu's hetzelfde verhaal. Welk onderdeel hoort bij het ander. Ik zag bij een youtube filmpje dat zoon printplaat al 450 dollar kost, zijn deze een must of kan het ook met een goedkopere van 100 dollar? [media=youtube]7DHoLYf5pMA[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik heb een samenstelling gemaakt van wat mij wel een goede setup lijkt voor beginner, het is wel exclusief FPV gear maar dat kan ik later wel aansluiten. Wat vinden jullie van de parts klopt het een beetje mis ik nog onderdelen?

-164 dollar: motoren tiger Tiger Motors MT2814 [MT2814] - $41.00 : Zen Cart!, The Art of E-commerce

-15 dollar: HobbyKing Multi-Rotor Control Board V2.1 HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Multi-Rotor Control Board V2.1 (Atmega168PA)

-42 dollar: 4 stuks ESC 30AMPERE HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing 30A BlueSeries Brushless Speed Controller

-4 dollar: 4 stuks 11 inch propellor HobbyKing R/C Hobby Store : Slow Fly Electric Prop 11x4.7SF RH Rotation (4 pc)

-6 dollar: OrangeRx 2.4Ghz Receiver HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver (w/ Sat Port)

-3,50 dollar: low voltage alarm HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking 2-8S Cell Checker with Low Voltage Alarm

-54 dollar: transmitter zender HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)

-30 dollar: accu 5000mAh HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 45C (DE Warehouse)

-14 dollar: 4stuks. 12" aluminium stangen 12" Square Tube Arms

----------------------
329 dollar.

Alvast bedankt:D

even een aantal punten.

de motoren zijn 33A continu vermogen dus een regelaar van 30 A is te klein neem een 40A plush oid.
de spectrum ontvanger gaat niet werken met de t9x zender bovendien zit er al een ontvanger bij de zender. wil je een aander type ontvanger gaan gebruiken ga dan voor een FRsky module met ontvanger heb je gelijk telemetrie ( geen low voltage alarm meer nodig de zender kan piepen op low voltage alleen met frsky).
Veelal worden quadcopters op 3s gevlogen ipv 2s.
neem props clockwise en counterwise heb je nodig om de quad te kunnen besturen

even een aantal punten.

de motoren zijn 33A continu vermogen dus een regelaar van 30 A is te klein neem een 40A plush oid.
de spectrum ontvanger gaat niet werken met de t9x zender bovendien zit er al een ontvanger bij de zender. wil je een aander type ontvanger gaan gebruiken ga dan voor een FRsky module met ontvanger heb je gelijk telemetrie ( geen low voltage alarm meer nodig de zender kan piepen op low voltage alleen met frsky).
Veelal worden quadcopters op 3s gevlogen ipv 2s.
neem props clockwise en counterwise heb je nodig om de quad te kunnen besturen

Ok bedankt voor de tips, ik ga het lijstje aanpassen:D

PS: ik heb al een FPV set besteld: http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._800mW_Tx_Rx_1_3_inch_CCD_Camera_520_PAL.html

Als ik me niet vergis zit je daarmee op het GSM / UMTS netwerk.
In ieder geval is het gebruik van deze frequentie (zeker met zoveel vermogen) niet toegestaan voor FPV.

Als ik me niet vergis zit je daarmee op het GSM / UMTS netwerk.
In ieder geval is het gebruik van deze frequentie (zeker met zoveel vermogen) niet toegestaan voor FPV.

Ok, ik begreep dat het sinds 2010 niet meer door UMTS netwerken wordt gebruikt. Niemand ervaring met het gebruiken van 900Mhz? Zijn de risico's echt te hoog, anders kan ik nog wel mijn bestellen veranderen.

PS kan iemand het topic op de juiste plaats plaatsen? Bedankt:D

[mod]U vraagt, wij verplaatsen![/mod]

Laatst bewerkt:
Uppen is voor advs ;)
Niet echt zinvol bij een vraag, is zelf niet netjes....

Beter is zoiets als "niemand een antwoord ??" Maar dat dan ook pas na een dag of 5.. En er zijn volgens mij al redelijk veel antwoorden gegeven, waar je wat mee kunt...

Back