Fpv easystar 1080 gram vlieggewicht, te veel?

Hallo

Gisteren heb ik mijn fpv easystar gewogen, die weegt nu 1080 gram met alles op en aan.
Ik vroeg me af of dit niet lastig vliegen is met dat gewicht.
De motor die ik heb is zeker en vast krachtig genoeg, in theorie iets van 500watt maar denk dat deze misschien maximaal 300 zal leveren op de easystar en dan nog zal ik hem in de zender moeten met de helft verminderen om degelijk te kunnen vliegen.
Regelaar is 60 amp.
Accu 3300mah 3s 45c
Heeft iemand hier soms al wat vliegervaring met een easystar met soortgelijk gewicht?

Hallo Jonathan,

Ik heb hem even gewogen.
Die van mij zit daar ook bijna aan, en op zich gaat dat best goed.
Ik vlieg dan met een 3000mAh 3s Lipo.

Groeten Rien

Hi

20c lipo zal heel wat gewicht schelen

Had laatst easy star 1 gebouwd
Geheel fpv

Osd uhf er in. 3s 4 amp lipo er in

949 gram. Vlieg klaar

Mijne Easy Star 1 weegt ruim 1200 gram.. met 5800 mAh. Vlieg er ruim 25 km ( totale afstand) mee per vlucht. Zelfs met dit gewicht in thermiek niet naar beneden te krijgen.
Wel vleugelbuis naar 10 mm brengen en verlengen tot punt, waar de buiging in vleugel dit toelaat. (anders komt buis uit vleugel aan de onderkant bij tips.)

Mijne Easy Star 1 weegt ruim 1200 gram.. met 5800 mAh. Vlieg er ruim 25 km ( totale afstand) mee per vlucht. Zelfs met dit gewicht in thermiek niet naar beneden te krijgen.
Wel vleugelbuis naar 10 mm brengen en verlengen tot punt, waar de buiging in vleugel dit toelaat. (anders komt buis uit vleugel aan de onderkant bij tips.)

Ik had de vleugels een tijd geleden al volledig ingelijmd met bison constructielijm dus veronderstrl dat het zo ook moet lukken?
Mijn zelfgemaakte videobril is nu ook net af, gemaakt uit karton met bison constructielijm en ducktape, nooit verwacht dat ie zo stevig ging zijn en hij ziet er bovendien nog goed uit ook.

Gewoon eens op goede zichthoogte bij half gas wat schielijk hoogte geven en naar de velugelbuiging kijken... als de buiging gering is, zal het wel goed gaan.
Bij 1200 gram en soms worstelend in thermiek neem je het zekere voor het onzekere.
Vleugels zijn bij mij om die reden ook permanent met bruislijm in romp bevestigd.

Gewoon eens op goede zichthoogte bij half gas wat schielijk hoogte geven en naar de velugelbuiging kijken... als de buiging gering is, zal het wel goed gaan.
Bij 1200 gram en soms worstelend in thermiek neem je het zekere voor het onzekere.
Vleugels zijn bij mij om die reden ook permanent met bruislijm in romp bevestigd.

Ok, zal dit de eers komende vlucht zeker controleren.
Heb nu zelf ook 2 cloverleaf antennes gemaakt, weet jij soms hoe ver ik daarmee geraak? Ze zitten op een 200mw zendsysteem, normaal zou dat toch op zn minst 1km moeten halen toch? Verder ben ik wel wat bang om mijn signaal van de graupner mx12 kwijt te raken mocht ik op 1km zitten, tot hoe ver gaat dat signaal van de besturing dan ongeveer?

MX 16 met Smc16 ging tot a 1200 m max bij mij.
Met 202cm antenne op een goede dag over de 3 km gekomen.

Videorange is van veel zaken afhankelijk. Gemiddeld zit je idd op 1 km
Goede antennes en ruisvrij vlieggebied zijn van belang.

Is deze:
Turnigy 5800mAh 3S 25C Lipo Pack

Past er precies in, daarbij moet je wel de bedrading vanuit de accu naar het midden brengen... nu steken ze er min of meer aan de zijkant uit.

Vanwege het zwaarte punt zijn de servoos in de staart vlak voor de roeren geplaatst en de UHF ontvanger vlak voor de staart (in de staart boom).

wat fotootjes:
p1130017i.jpg

p1120713k.jpg

Vakjes in de romp.. kan je mooi alle electronica ( OSD, UBEC etc.) in bergen.. Accu ruimte is daardoor in de neus geheel beschikbaar... kan zelfs een FY 31 AP in.
p1120342.jpg

Back