Fpv equipment test, wat denken jullie?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door RVDP, 18 mrt 2010.

  1. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Ik heb wat FPV materiaal gekocht.

    4channel Zender 500MW
    4 channel receiver
    7" monitor

    Ik gebruik een GO PRO HD met live video out.
    In deze test gebruik ik een MINO HD en verzend ik wireless alleen video.
    Dit om even te kijken hoe het signaal zich houdt.
    In principe is de range prima maar heb last van signaal interferentie, vooral bij bewegingen en dat is natuurlijk wat gaat gebeuren in de lucht.

    Ik heb een video op vimeo zie: FPV EQUIPMENT TEST on Vimeo
    Ik kom namelijk weinig van dit soort tests tegen en heb daadwerkelijk geen idee hoe signaal normaal binnenkomt, geheel storingsvrij of heeft elk systeem hier last van.

    Wat denken jullie? Zou het iets te maken kunnen hebben met de frequentie?

    Moet zeggen dat dit setje low-budget heb gekocht op een Chinese site, maargoed vond het het proberen waard.
    Op RC GROUPS worden er goede reviews gegeven... Complete set €60,- ( incl tft monitor )

    Dank! Dank! Dank!
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2010
  2. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Op die manier kan je weinig zeggen over de resultaten van je test, heb je je ontvanger binnen staan? En wandel je vrolijk buiten rond? Ik zou dezelfde test nog eens doen op een open veld, met alle apparatuur vrij opgesteld. Belangrijk is om de ontvangstantenne zo hoog mogelijk te monteren, dus gebruik een driepoot of een ander statief o.i.d.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  3. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Ai,

    Wat rot dat je scherm telkens in de blue screen klapt. Je zult je rot schrikken in de lucht:rolleyes:
    Beter kun je wat storing in je beeld hebben, dan dat je beeld volledig wegklapt.
    Volgens mij is dit per monitor verschillend. Correct me if i'm wrong.
    Hoe het signaal binnen komt? Er staan duizenden video's op youtube, waar er met 1,2ghz gevlogen in open veld gevlogen word. Zo kun je het e.a. vergelijken.
     
  4. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Ik kreeg op RC Groups hetzelfde commentaar, los van het feit dat mijn set-up niet helemaal 100% in orde was. Werd ik getipt op het feit dat mijn signaal threshold te hoog is. ( heeft iemand een idee of je dit kunt instellen ? en waar je bij aankoop van een tft monitor op moet letten? Ivm signaal threshold?

    Dank!!





     
  5. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Waar heb jij dat setje vandaan? Er zijn verschillende setje die enorm veel op elkaar lijken.
    Zo zou Agepoch iets goed verkopen, alleen Inesun niet. Dit terwijl het nagenoeg hetzelfde setje was.
    Ik zou toch eens die linkjes moeten bewaren.:rolleyes:
    waar je op moet letten bij een tft weet ik niet zeker. Als je dan toch voor een tft wil gaan, pak dan je laptop i.c.m met een videograbber. Kun je het meteen opnemen, en zal niet uitvallen bij de minste of geringste storing.
    Alhoewel, nu weet ik niet of je dan al naar een uh, sander hoe zeg je dat? gecomprimeerd beeld kijkt, i.pv. van direct.
    beter koop je een Trimersion headset., maakt de FPV beleving zoveel malen mooier, en je kunt eventueel nog verder met die bril.
    Voor de prijs hoef je het niet te laten. Dit terwijl ze het erg goed doen.
    Mocht je er weer vanaf willen dan zijn er wss zat mensen, of je gebruikt hem op je pc:).
     
  6. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Ik heb het gekocht op Wholesale Electronics - China Wholesale - Dropship From China
    De grap is dat de zender 700mw is wat redelijk hoog is voor de relatief lage prijs die ze ervoor vragen. Ik wil dit gaan gebruiken om een camera te besturen die bevestigd zit onderaan mijn multicopter. Een tweede man gaat dus met de camera aan de slag.

    Ik ga even verder research doen over het zogenaamde signal threshold probleem...

    PS: zijn die brillen niet onwijs prijzig?

     
  7. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Een monitor die blue screen geeft daar doe je niks aan, dit soort monitoren kijken naar de aanwezigheid van 't video sync signaal en geven bij afwezigheid hiervan blue screen. Dit betekent dat iedere dropout (zelfs van een enkel frame) of storing meteen resulteert in een blue screen. Daar is niet betrouwbaar mee te vliegen. Wat je zoekt is een monitor die ook sneeuw weergeeft, zoals een TV die naast een kanaal staat afgesteld.

    In jouw geval zou ik gewoon een videobril aanschaffen, die wil je zowieso hebben, want met een TFT is niet te vliegen als de zon schijnt, de helderheid (cd/cm^2) is veel te laag om dan nog een bruikbaar beeld te geven.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  8. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
  9. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Ik heb de adviezen opgevolgd en Ik kwam deze aanbieding tegen voor een video bril.
    Marktplaats.nl > OP=OP Video bril ,3D, playstation 3, xbox 360, Ipod, Iphone - Spelcomputers en Games - Spelcomputers | Sony PlayStation 3

    ik heb er een gereserveerd... ( reviews op you tube zijn oke )
    Ik ga het in 1e instantie niet gebruiken voor FPV vliegen want ik vlieg nl met GPS waypoints.
    Maar heb het nodig om een FULL HD cam onder mijn octokopter te besturen.

    Specificaties komen overeen met de duurdere varianten.

    Hoop dat nu mijn probleem, met dat blauwe scherm dan weg is

    [​IMG]


     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2010
  10. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Lijkt mij prima, mits hij werkelijk 640x480 resolutie is, maar je zal wel moeten FPV vliegen met een T-shirt of handdoek over je hoofd want deze bril laat omgevingslicht gewoon door door de kieren rondom.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  11. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Met de MK software? Let op dat je bereik beperkt is tot 250-meter normaliter, dit is een software feature. Daarnaast zou ik ABSOLUUT niet aanraden om buiten zicht te vliegen, een EasyStar die onbedoeld ergens landt is één ding, een octokopter (pakweg 2.5kg) met allemaal uitstekende metalen of CF delen die als een baksteen naar beneden komt is iets heel anders! Als je niet op zicht of via FPV vliegt heb je geen enkele controle dan hopen dat de software doet wat deze belooft. Mijn ervaring met de MK software is dat er nog aardig wat bugs inzitten, je zult niet de eerste zijn die zodoende z'n MK total loss vliegt.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  12. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Ik ga vanavond even kijken of het wat is...

    Ik vlieg (bijna) nooit uit zicht met mijn MK's Ik heb met mijn kleine MK wel een waypoint van 1,5 km (uit zicht) geprobeerd en hij kwam braaf terug.

    Het blijft inderdaad uitkijken geblazen. Gelukkig heb je altijd de emergency switch " coming home " op mijn zender die automatisch terug vliegt naar het GPS punt waar ik hem heb gestart. Heb ik toch wel zo af en toe nodig gehad. Zeker binnen de bebouwde gebieden.

    Ik hoop dat die bril mijn storings probleem nu oplost. eventueel kan ik nog een extra downlink ernaast zetten voor FPV. Voor nu gaat het erom dat ik binnen beperkte range de shots kan schieten die ik voor ogen heb.

    Grt!


     
  13. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    ik heb diezelfde bril!! alleen daar is ie wel duur, als je wilt voor ong 90 euro moet je ff pb, geef ik je ff wat info;)
     
  14. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Eventueel de bril even in een skibril bouwen.
    gegarandeert een perfecte fit, en geen spat zon in de bril.
    Maakt de beleving vele malen echter en leuker.
    verder nog vorderingen?
     
  15. RVDP

    RVDP

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    25
    Nog geen reactie gehad :sleeping:
    Inmiddels die bril gekocht, top resolutie! Ben er blij mee.
    Mijn storingsprobleem is nu ook opgelost! Nu nog even een custom antenne bouwen Improve your video range cheap and easy

     
  16. Roel-CP

    Roel-CP

    Lid geworden:
    25 aug 2008
    Berichten:
    1.127
    Locatie:
    Almelo
    Met welke zender vlieg je dan?
     

Deel Deze Pagina