FPV Koffer maken

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Renegade, 25 jan 2014.

  1. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Vlieg nu een tijdje met m'n F450 clone en ben aan het rondkijken voor FPV te gaan doen.
    Heb wel al een beetje een idee wat ik wil gaan gebruiken om te beginnen en zou dit ook allemaal willen inbouwen in een alu koffer.
    Heb al een bril, dus nog eens een bril om FPV te vliegen zie ik niet zitten, bovendien wil ik ook, voor zover dat kan, zicht blijven houden op de multi.

    Ben links en rechts middels zoeken al het een en ander tegengekomen en een paar foto's van reeds gebouwde FPV koffers, maar wat hebben jullie in je koffer, wat moet er zeker in, of wat mis je nog? En hoe ziet ie eruit?

    Heb bij bv Conrad al alu laptopkoffers gezien, zijn niet zo heel dik en qua afmetingen makkelijk mee te nemen. Bv:Beco notebookkoffer tot 48,26 cm (19") zilver in de Conrad online shop. Ze zijn er ook met 3cm inwendig, maar dat lijkt me wat te ondiep.
    Steun: luidsprekerstandaard LD Systems Roadboy statief in de Conrad online shop


    Gr,
    John
     
  2. BC-deGraaf

    BC-deGraaf

    Lid geworden:
    4 aug 2013
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Bunschoten
    Ik ga ook proberen om een fpv koffer te maken. Ik zag namelijk mijn oude laptop liggen die ik nooit meer gebruik. Toen dacht ik misschien is het wel leuk fpven op een 15.4 inch scherm. Dus heb via eBay een lcd controller besteld, mijn laptop uit elkaar gesmurfd, een oude Alu koffer van zolder gepakt. Nu is het wachten tot de controller er is voor dat ik de koffer klaar ga maken. Het is allemaal nog maar een idee maar dit wil ik er allemaal inmaken.

    Scherm 15.4 inch
    Video ontvanger
    Eventueel lossen aansluiting voor fpv bril
    Zonnekap voor het scherm
    Aan en uit knop voor scherm en video ontvanger
    Stroom regelaar het scherm vraagt 12v 4a
    2x voltage display 1 voor de regelaar en 1 er na

    Mocht het allemaal gaan lukken dan zal ik hier het 1 en ander posten.
     
  3. daniel44

    daniel44

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Voorschoten
    Ik zit ook te denken of ik een koffer zal maken of juist een DIY bril. Als Alu. Koffer leek deze mij mooi, want je kunt daar precies een 15 inch scherm inzetten en het schuim mooi op maat snijden van je andere spullen: Basetech Aluminium koffer met rasterschuim in de Conrad online shop

    Misschien is hij een beetje klein maar zo groot hoeft hij voor FPV-only niet te zijn. Een oud laptopscherm is trouwens wel slim, daar ga ik eens naar kijken!
     
  4. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
  5. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Een laptop scherm springt direct op zwart bij het minste storing, niet echt ideaal dus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. daniel44

    daniel44

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Voorschoten
    7 inch is denk ik wel klein voor een schermpje, misschien gaat het net. Eventueel kom je op marktplaats ook veel oude computer monitoren of 10-15 inch tv's voor rond de 30 euro, mét een scart of av aansluiting. Ik weet alleen niet hoe snel die op zwart gaan ;-)
     
  7. BC-deGraaf

    BC-deGraaf

    Lid geworden:
    4 aug 2013
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Bunschoten
    Dat die op zwart springt klopt, misschien maak ik mijn 5 inch er wel bij. Het is alleen wel een goedkope op lossing ik hoefde alleen de controller te kopen voor 29 euro incl verz. En als het goed is werkt het straks ook nog
     
  8. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Je kan ook gewoon een USB video grabber kopen en je video ontvanger daarop aansluiten.
     
  9. daniel44

    daniel44

    Lid geworden:
    17 dec 2013
    Berichten:
    579
    Locatie:
    Voorschoten
    Je kunt wel eventueel een laptopscherm als hoofdscherm gebruiken en een klein 5 inch schermpje ofzo inbouwen voor als je het signaal opeens helemaal kwijt bent. Zo'n EasyCap USB omvormer kan een kleine vertraging in zitten, dus dat wordt meestal afgeraden.
     
  10. BasTijs

    BasTijs

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    386
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik ga waarschijnlijk zoiets maken, inclusief een DIY 4-channel diversity controller:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    484
    Locatie:
    Poortugaal
    Mooie tas!! Alles erin..
     
  12. BC-deGraaf

    BC-deGraaf

    Lid geworden:
    4 aug 2013
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Bunschoten
    Naar USB video grabber had ik ook gekekenen inderdaad zit daar enige vertraging in. Ik zal het tegen de tijd dat de controller binnen is wel even bekijken. Nette tas trouwens!
     
  13. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Gave tas, zo kan het inderdaad ook. Een tas waar je normaal een dslr met toebehoren in stopt. Ik vraag me dan alleen af of het geheel niet te warm wordt in de tas... En een beetje fototas van dat kaliber kost ook aardig wat.

    Gr,
    John
     
  14. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Is DIT misschien iets...

    Ik heb op mijn computer nog wel een paar links naar dit soort koffers voor relatief weinig geld.
     
  15. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Ja, dat is zeker wel iets. Die had ik nog niet zien staan, kijk meestal op Euro warehouse. Houd me aanbevolen voor de andere links ;-)

    Gr,
    John
     
  16. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Eerste aanschaf voor de FPV koffer is een feit. Tenminste, moet ze nog binnen krijgen, maar heb een overeenkomst met de verkoper. 2x 10,4" tft lcd schermen, hij boodt er twee aan, dus heb ze allebei gekocht :)

    Gr,
    John
     
  17. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Wat voor accu (mah) zou je moeten gebruiken voor de fpv koffer? Waarschijnlijk zal de accu van de multi sneller leeg zijn...

    Gr,
    John
     
  18. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik heb mijn 7 inch lcd + ontvanger op een 1000 mAh 3s lipo. Daar doet hij het 5 kwartier op. Dan gaat de buzzer op 3.3 cel volt
     
  19. Renegade

    Renegade

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Zws-vl
    Das netjes, had ik niet gedacht. Zat zelf aan iets van 2000mah te denken.

    Gr,
    John
     
  20. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    bij deze nog een link naar een FPV koffer....
     

Deel Deze Pagina