Fpv met action camera?

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door anthem2, 4 jun 2015.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een tijdje geleden heb ik de Maxxter action camera van de action gekocht. Best tevreden over, zeker voor de prijs tegenover een go pro. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om hier fpv mee te vliegen? De camera heeft een micro USB om alles op de pc te zetten en dacht dat ik deze misschien kan gebruiken om naar de video zender te gaan en zo het beeld door te krijgen op een Fatshark bril. Of is dit niet zo simpel en heb ik echt een fpv camera nodig?
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Kan er eigenlijk niets over vinden, met een GoPro gaat fpv prima ( rustige vluchten/filmen). Het is een Gopro clone dus je zou het kunnen proberen...maar of die cam ook via de usb video out heeft durf ik niet te zeggen >>

    Outputs HDMI high-definition audio / video output
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Een clone zou ik het niet durven noemen, eerder een (zeer) goedkoop alternatief. Maar had het nog ergens anders gevraagd ook, en blijkbaar ook al moest het lukken, deze geeft HD beelden dus dan zou er lag opzitten. Tenzij ik misschien de camera op 720p 30fps zet ipv 1080p of 720p 60fps
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ja je hebt iets vertraging, van de week nog iemand gefilmt die met de tractor gras moest maaien en als je rustig vliegt is het met de GoPro als FPV gaat het prima :)
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hoe zit dat met de go pro dan?Is dat gewoon een speciaal kabeltje wat ook in de micro usb kan? Of heeft deze nog andere outputs om hem voor fpv te gebruiken?
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  7. casperb71

    casperb71

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Huizen
    Ik kwam er nu achter dat de Gopro alleen video doorgeeft tijdens het filmen en NIET als je hem op time-laps hebt staan. Daarvoor zal je dus een afzonderlijke camera moeten plaatsen voor je FPV.
     

Deel Deze Pagina