FPV met mijn GoPro HD ? Wat allemaal nodig

Hoi allemaal,

uitgaande van het feit dat ik al een Fatshark 2,4 Ghz ontvangerbril heb, wat heb ik allemaal nodig om mijn GoPro HD voor FPV te gebruiken ?

Groetjes,

Davy

Hallo Davy,

Je zult allereerst natuurlijk een toestel nodig hebben dat je kunt gebruiken voor het FPV vliegen.

Verder heb je het volgende nodig:

-Een Video transmitter (Tx) op 2,4ghz
-Eventueel een OSD (is een apparaatje dat je aansluit tussen je camera en je video Tx waardoor je je hoogte, snelheid e.d kan zien tijdens het vliegen.

Dit is een basic setup waarmee je naar alle waarschijnlijkheid een range van 500-1000m gaat halen.

Wil je meer range zul je nog extra dingen nodig hebben, zoals een patchantenne, een statief etc. etc.

Zorg dat ie ook Fatshark compatible is.
Neem bv de 500mW 2.4GHz Immersion ofzo. Zeker goed voor het geld.
En timmer een paar cloverleaf /SPW antennes in elkaar voor in iedere geval betrouwbaarder beeld. (minder uitval en wellicht ook verder)

(jaja officieel vergunning nodig voor 500milli maar geen beeld is minder veilig dan wel beeld)

Besturing: Zorg dat je ontvanger zover mogelijk van de overige elektronica af zit. Zeker je Vtx.

Veel vliegen op 35MHz maar tot nu toe ben ik het meest ver gekomen met 2.4 al was dat ook maar 800m (ASSAN HK)

OSD: EZosd of Remzibi. Al zijn er meerdere opties maar deze zijn veel gebruikt. EZosd heeft nog de mogelijkheid voor een antennetracker GPS grond signaaltje. Remzibi niet, zou eventueel via het audio kanaal kunnen.
En Remzibi heeft geen compas. Wel HOME locatie dus afstand en richting van huis.

Laatst bewerkt:
De meeste met een GP gebruiken hem toch als stand alone cam voor het opnemen?
Dacht dat een normale cam beter was voor fpv vliegen.
Wellicht dat een Pro hier meer over weet....

Ik zou je sterk willen aanraden om *NIET* FPV te gaan vliegen met de GoPro als FPV camera, da's echt niet verstandig. Als de accu leegraakt is je beeld weg, idem voor als er een bad sector op de SD card staat, of als deze vol raakt, etc. etc. Gebruik gewoon een tweede camera zodat je niet afhankelijk bent van de GoPro.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander,

da's een heel duidelijk antwoord.
OK, ik d8 dat het geen probleem zou zijn... Maar omdat ik er al over gelezen had, dacht ik het eens te "proberen"... :-)

Groetjes,

Davy

Dacht ook gelezen te hebben dat de Vid out wat vertraging heeft t.o.v. realtime beeld.

Ach en een HK cam kost nog geen 15 euro. Beter is er voor 35 euro ook te krijgen.

Daar zit je investering dus niet in.

Back