FPV video switch panel?

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Roelof, 24 mei 2020.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Gezien de prijzen van een simpel FPV camera op 5.8GHz zijn we aan het kijken of 10 auto's hiermee kunnen rijden. Dat betekend 10 kanalen en voor de regie zoek ik een ontvanger welke makkelijk tussen die 10 kanalen kan switchen.
    Nu weet ik dat veel ontvangers met 1 knopje de kanalen kan doorlopen maar daarmee kan je met een lopende video niet in 1 keer van bv bron 1 naar bron 6 schakelen.

    Is er op dat gebied iets te vinden?
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    10 losse ontvangers en een draai keuze schakelaar om het video signaal van een ontvanger te schakelen.

    Met geluid doen we dat ook, elke microfoon heeft zijn eigen ontvanger, nou ja niet altijd.
    Maar elke microfoon (draadloos) daarvan geeft de ontvanger voor elke microfoon een line signaal af wat met een kabeltje het mengpaneel binnen fietst.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.364
    Locatie:
    Woerden
    Kijk eens bij de bewakingscamera's. Daar zijn veel systemen waar je meerdere camera's op kunt aansluiten. Die zie je dan als een mozaïek allemaal of een aantal tegelijk op beeld. Is er één die je groot wilt bekijken dan kan je die beeldvullend op het scherm krijgen.
    Een simpele schakelaar waarmee je om schakelt kan in principe wel maar je krijgt dan wel behoorlijk verlies van beeldkwaliteit. De video signalen zijn behoorlijk hoogfrequent. Als het digitaal is kan je niet met een gewone schakelaar toe want die frequenties zijn nog hoger. De verliezen zijn dan zo groot dat er data verlies dus beeld verlies zal optreden. Het probleem is dat je zelf vrij weinig kunt maken voor dit soort signalen. De verliezen zijn heel snel te groot om nog goed beeld te krijgen.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Het idee van losse ontvangers was bij mij ook al opgekomen, maar dan met 2 of 3, daar kan je nog wel een simpele video mengpanneeltje voor vinden, kan je er 1 weergeven en de 1 of 2 andere op het juiste kanaal zetten om naar toe te switchen.
     
  5. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.229
    Locatie:
    Hoofddorp
  6. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.364
    Locatie:
    Woerden
    Dat lijkt mij een bruikbaar apparaat, dat doet ongeveer wat ik al schreef.
    Alleen is er hier wel sprake van een definitie fout! Dit is absoluut geen splitter!!! Een spitter is een apparaat wat het signaal van één camera splitst en op meerdere monitoren zichtbaar maakt.
    Dit apparaat combineert de signalen van meerdere camera's en maakt die zichtbaar op één monitor.

    Het is voor veel mensen erg moeilijk om de juiste definities te gebruiken. Ze nemen ook vaak niet eens de moeite om die op te zoeken en als je er dan op wijst vinden ze dat "gezeur". Maar de wereld is te klein als er dan iets fout gaat dan is "de ander" altijd fout. Het feit dat zij zelf de verkeerde definities (zoals namen of grootheden) hebben gebruikt wordt dan vergeten. Een mooi voorbeeld vind ik het kv verhaal. Er bestaan geen 1100kv motoren. Er bestaan wel motoren met een kv van 1100. Ik weet het heel veel verkopers en zelfs "fabrikanten" geven het verkeerd op maar dat maakt het niet minder fout!
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  7. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Naast het KV gebeuren, vind ik die van het LBT en het FCC protocol ook een aardige.
    LBT is een protocol aanvulling op FH en of FHSS en ongetwijfeld ook nog wel andere varianten.

    Terwijl FCC de Amerikaanse evenknie is van het Europese CE.

    Wat de live video editor en den dop nodig heeft is zo iets.
    roland hdmi.jpg

    Nu is dit dingetje voor 8x HDMI

    Maar b.v. een Roland VR-3EX AV Mixer dat is een analoge versie, wel met iets minder te mixen video kanaaltjes.

    Dat spul is allemaal kei duur, maar het is ook voor, vanaf 1 dag te huur.

    Een tuner 5.8GHz met meerdere presets weet ik zo even niet.

    Ik heb wel voor de thuis analoge video editor een schakelaar schema uit de vorige eeuw gevonden om zelf in elkaar te fabrieken.
    Met 3 video ingangen en 1 uitgang
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Huren is inderdaad ook een optie..

    We moeten gewoon even kijken maar met 10 auto's en 10 camera's en eventueel een camera met het circuit overzicht moet je iets leuks kunnen samenstellen.
     

Deel Deze Pagina