FPV voor DJI F550 + Videobril setup

Hoi iedereen,

Ik ben sinds een maand of 2 in het bezit van een Dji F550, en ik heb er al tamelijk wat uurtjes mee gevlogen, en het word eens tijd voor een kleine update vind ik.

Ik zou er graag een deftige FPV setup voor aankopen in combinatie met een videobril.

Ook ga ik er nog een GoPro gimbal voor aankopen om dan tijdens het FPV vliegen te filmen.

De GoPro zou ik niet willen gebruiken als FPV camera aangezien de beelden niet in real time doorkomen heb ik al gelezen.

Graag wel een setup die toch wel een aanzienlijk bereik heeft van +-1km of meer mag ook uiteraard.

Ik gebruik een DX8 als RC dus best geen 2.4 setje.

Welke hardware kan ik hiervoor het beste aankopen, en in welke shop (liefst in de EU) kan ik deze verkrijgen?

Graag geen gemekker over het al dan niet legaal zijn van de voorgestelde zendvermogens ;) Ik weet dat je maar tot een bepaald aantal mW mag gaan, en ik zit daar waarschijnlijk wel boven als ik 1km wil halen, maar dat risico neem ik zelf.
Ik heb trouwens een zendvergunning van het BIPT dat ik nodig heb voor mijn beroep, maar die gaat niet volstaan voor deze doeleinden denk ik :)

Alvast Bedankt !!

mvg
Ben

Laatst bewerkt:
Ik heb me dit setje gekocht :

5.8g 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set

Wat heb ik nog allemaal nodig dan?

- Camera
- Batterij voor de TX unit
- Schermpje en/of goggles.....

Welke camera kan ik hiervoor het beste kopen, en welke batterij?

Ik heb hier een 1000mAh 3S Lipo, maar met een T-stekker en dat zal niet passen neem ik aan op die TX.

Dus liefst een shop waar ik de cam/batterij en goggles tesamen kan aankopen, en ook in de EU bij voorkeur :)

je kan natuurlijk gewoon een andere steker op die 1000mAh lipo zetten.. ;)

of een 800mAh lipo kopen, die heeft al de goede steker en is een stukje lichter.
met 800mAh kan je denk ik 45 minuten ofzo gebruik maken van de zender en camera.

een camera kan je bij HK scoren voor een nette prijs, maar de goedkopere hebben veel last van een heldere hemel, het contrast valt dan weg..

je kan op je gemakje eens door de site camera2000.com bladeren en een leuke camera uitzoeken.

goggles werkt het beste met FPV, een schermpje heb je veel last van licht inval en met goggles ziet het er veel groter uit.
de meeste gaan voor de fatshark of immersonic brillen.

E-store rotterdam heeft veel keuze op het gebied van FPV.

Hoi dutch !

Thanks voor alle tips, maar ik zie de bomen door het bos niet meer qua camera-keuze :)

Kan jij mij er eentje aanraden? Het mag een deftige zijn hoor die uitstekend beeld geeft.

Die 1000mAh gebruik ik nu om mijn 1w leds op de poten mee te doen branden. Deze kunnen er 3u op branden. En de stekker op de leds heb ik zo'n T-stekker voor gebruikt omdat mijn lader enkel maar die T-stekker kan laden.

Is het misschien een optie om de stekker op de TX te veranderen naar zo'n T-stekker? Dan is dat probleem al van de baan :)

Ohja, en misschien ook meteen een betere antenne om een groter bereik te krijgen met de set. Welke raad je hiervoor aan?

Je verbinding heeft slechts 576 lijnen dus daar ga je niks mee winnen. Beter ga je voor de beproefde en door veel mensen gebruikte 600tvl

Geen ervaring mee, zelf vlieg ik met de Pixim 690 en de 600TVL. Velen in mijn omgeving gebruiken de 600 TVL ook en zijn er zeer tevreden over.

Dan ga ik idd voor die 600TVL gaan uiteraard :)

Eventueel nog betere antennes om het max uit het bereik te halen?

En welke goggles zou ik nemen?
Ik zou ook graag een OSD hebben dat ik in de goggles kan zien.
En hoe word die camera van stroom voorzien? Of gebeurd dit door de TX aan de stroom te hangen die op zijn beurt dan de camera voeding geeft?

Je had beter een setje beter bij E-store Rotterdam gekocht.
De douane is nl. heel streng in België als het op zendapparatuur aankomt.
Dat heb ik aan de levende lijve moge ondervinden: mijn zender werd in beslag genomen door het BIPT en ik had een pv aan m'n been...

Hopelijk krijg je alles.

Je had beter een setje beter bij E-store Rotterdam gekocht.
De douane is nl. heel streng in België als het op zendapparatuur aankomt.
Dat heb ik aan de levende lijve moge ondervinden: mijn zender werd in beslag genomen door het BIPT en ik had een pv aan m'n been...

Hopelijk krijg je alles.

Het setje is van een mede forumgebruiker....
Gaat toch niet gecontroleerd worden neem ik aan?

De camera zelf kun je gerust in China, Singapore of de VS kopen.
Daar is weinig controle op, het betreft immers geen zendapparatuur.
Securitycamera2000 verstuurt trouwens vanuit Singapore, niet vanuit de VS.
Goeie dienstverlening trouwens, kan ik aanbevelen.

Welja dat is nog niet bepaald binnen de EU zone he :)
Ik koop zoiets liever in de EU om alle douanekosten en vertragingen te vermijden.

Zo'n cameratje moet toch wel ergens in een shop in de EU verkrijgbaar zijn neem ik aan?

*edit*

Ik heb slechte ervaringen met dingen buiten de EU te kopen. 4 weken wachten enzo van die toestanden omdat mijn pakje bij de douane ligt, en dan nog eens 25% import-taksen moeten betalen ook.....

Ik koop de meeste elektronica via eBay. Pakketjes uit China komen meestal aan zonder tussenkomst van de douane.
B.v. : Sony camera kosten rond de $48 inclusief verzendkosten.

Ik gebruik trouwens wel de output van de GoPro als camera. Mij valt de delay/lag niet op. Moet wel vermelden dat ik start en landing (nog) zonder bril uitvoer. Ik vind het beeld mooier dan dat van de Sony camera.

Back