FPV zender

Dan wellicht nog een kleine extra keuze...
Ik heb momenteel ook de mogelijkheid om over te stappen naar Immersion.
Is deze keus aan te raden of juist boscam prima?

Ben hier al langer over aan het nadenken maar blijf het lastig vinden.

immersionrc is in mijn ogen een stuk beter dan boscam, als je kunt overstappen zou ik het doen;)

Laatst bewerkt:
Haha, dat is een duidelijke omschrijving. Krachtige woorden.

Maar goed, vanwaar de keuze immersion dan? Want wisselen betekend wel even een investering natuurlijk. Heb momenteel de blacksheep ontvanger in mijn bril zitten en die blijkt minder te werken met immersion.
Ook zal ik twee zenders moeten kopen want continue wisselen in de heli's is geen optie.

Heb je bij Immersion vanwege de 7CH niet eerder last van elkaar als je bijv. samen gaat vliegen?

haha N vergeten mannen, aangepast!

als je alles op boscam hebt is het de vraag of overstappen natuurlijk voor jou veel toevoegd. maar in general is mijn ervaring dat immersion gewoon een stuk beter signaal geeft, zeker bij gebruik van alles immersion(zowel tx al rx);)

just my 2 cents;)

Hier ook tevreden immersion gebruiker.. je hebt het me ooit aangeraden toen ik begon met FPV, en zulks. Later ook zelf mogen spelen met verschillende merken en type's , en de immersion blijft de beste in mijn ogen. Voor 1.3, de partom dingetjes...

Ik heb in mijn fpv bril gewoon een 32CH ontvanger zitten dus kan wat dat betreft wel redelijk makkelijk wisselen.
Ze zeggen bij Blacksheep alleen dat hij beter werkt met Boscam dan met Immersion maar ach, dat zal vast wel prima zijn.

Ik hoef dus eigenlijk alleen twee immersion 600mw te kopen dus op zich nog wel te doen.

Kan gewoon zo weinig vinden wat een goede optie is. De nieuwe 600mw van boscam lijkt me ook wel oke.

Boscam is ook prima hoor...het is allemaal maar net wat je gewend ben en wat je er precies mee wilt gaan doen.

ImmersionRC heeft wat meer Plug & Play toepassingen en uitbreidingen die specifiek met de ImmersionRC spullen werken. En dual receivers...wat super kan zijn als je long range wilt gaan vliegen. Maar long range betekent meestal ook gelijk vliegtuigen...

Ik vlieg met volle tevredenheid met 200mw Boscam zendertjes op mijn multi's, hebben me nog nooit in de steek gelaten en doen het gewoon prima. Prijs ligt ook een stuk lager dan ImmersionRC. Met goede antenne's kan je daar ook wel tussen de 1 en 2 km mee halen.

die 1.5W zender moet je trouwens sowieso links laten liggen, dat is echt veel te veel. Afhankelijk van je toepassing zou ik maximaal 600mw kiezen.

Verder gewoon kopen waar je je goed bij voelt en wat voor jouw specifieke toepassing het handigste werkt.

Wat hierboven gezegd wordt is waar: eenmaal begonnen aan 1 systeem is switchen vaak een dure grap...:)

laat iemand die electronica kennis heeft maar eens naar beide zenders kijken en je zult tot de coclusie komen dat immersion niks bied boven boscam.
totaal niks.

de 600mw boscam is 99 % identiek zelfs aan de immersion

ik heb uitgebreid getest met beide ook en kan echt geen vershil in prestaties ontdekken

Immersion is veel schoner, hij straalt niets uit op andere frequenties dan de ingestelde. Ze zijn veel duurzamer. Bij de boscam zenders komt het vermogen rechtstreeks uit de rf module. Bij immersion wordt de module ontlast en wordt het vermogen door een lineair verhoogd.
De 5volt uitgang van de immersion is wederom super clean. Ideaal om je camera van stroom te voorzien. Je voorkomt daarmee de ellende van strepen in je beeld en andere beeld verstorende vervuilingen.

ontvager

Hallo,

ik vroeg mij af als ik de ontvanger aan sluit op de nasa lite,

kan ik dan niet volstaan met 1 kanaal aansluiten dus met = - en sig.

en de andere kanalen alleen het signaal??????

Joop

Laatst bewerkt:
Back