FPV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind FPV echt helemaal geweldig!
Ik plak regelmatig een bewakingskamera op mijn RC auto, en zelfs een keer op de charter.
Gevoed door een 9V batterij en met een gewicht van 180gram (met accu), mag ik blij zijn als ik het tot het eind van de straat haal met de auto, en een normaal rondje kan vliegen met de charter.
Je hebt ook een vreselijk slecht (zwart-wit) beeld, en je ziet totaal geen diepte en detail.

Ik heb op hobbywireless.com zitten kijken, maar die prijzen zijn echt verschrikkelijk :(
het mooiste is natuurlijk met head tracking brillen, maar dat is echt vereselijk duur.
Er is wel een setje met een 2,4ghz ontvanger, en 500mw Zendertje, die is $90, nog te doen. Máár dan moet er nog een camera bij.
Ik heb wel een video camera, maar die weegt ook nog eens 160 gram (met 2 AA batterijen)
dat is ook niet echt geschikt.

Waar kan ik een leuk setje kopen, of samenstellen??

Ik heb hier nog een 1.20mtr spanweite cessna achtig trainertje liggen, en ben van plan daar een UAV van te maken. met een brushless, 30A ESC en 3s2500mAh zou dat toch wel moeten lukken denk ik.
Waar het aan moet voldoen is iig, dat de reikweitde ongeveer 1-3km is,(full-range 35mhz ontvanger komt tot 3km toch?)en moet licht genoeg zijn (onder 200 gram met accu).
Dat ik de head-tracking niet hebt, vind ik niet erg, ik kan het mixen met een schakelaar op richtingroer (of externe draaiknop).

Grt Ron

voor de geinteresseerde, eenfilmpje met de Duke, met die zware video camera erop.
Bt6WGdKnbnw[/media] - Rc plane + small camera =

Laatst bewerkt door een moderator:
hi

wat zal ik zeggen als ik je verhaal lees
hoop dat je nooit geld heb om fpv te gaan vliegen
maar je bent 16 en ziet het helemaal zitten [ net als ik]
ik heb laatst voor het eerst door de bril gevlogen
je ziet weiland en nog is weiland
je weet na 1 minuut niet meer boven welk weiland je vliegt
mijn gps /osd had ik niet mee
zit nog nieuw in doos
er waren 2 man bij mij om te kijken en te vertellen waar ik heen moest vliegen
ik had maar 1 richtpunt 1 grote rook pluim van een centrale
dus het idee,,om het maar effe te doen
dus een gps aan board is wel aan te raden

stel het draadje naar je video bril raakt los,,,,,,,,,weg beeld,,weg vliegtuig

wat voor gevolgen gaat dat hebben

neem een easy star,,,,,,geen prop voor op,,,,,dus zo min mogelijk schade voor andere

en zo is er nog veel meer te bedenken

als je zo ver weg wil vliegen ,,heb je wel meer nodig dan een tx/rx van 90 dollar

om te beginnen

video bril
osd met gps
camera
zender set

dus 700 euro
gezond verstand
ben je goed op weg

rob

ik heb laatst voor het eerst door de bril gevlogen
je ziet weiland en nog is weiland
je weet na 1 minuut niet meer boven welk weiland je vliegt.

Is dat niet een kwestie van wennen??
Met de Nitro auto, met de super slechte camera erop kon ik eerst ook geen zak zien.
Maar naarmate ik al heel wat tegen de stoeprand en muur ben gereden, kon ik al het hele blok rond rijden, voor zover dat ging, omdat de camera vreselijk stoorde, en je helemaal gek wordt van de ruis.

Wat jij zegt over draadje los bij zendertje, ontvanger, TV etc... das pure pech, en datzelfde kan óók gebeuren bij je vliegtuig ontvanger, of je nou FPV vliegt of niet.

Bovendien zal ik nooit zonder spotter gaan vliegen.

Grt Ron

ps. vliegtuig is 150cm span, in de (10 jaar oude) gebr aanwijzing staat dat ie voor 600-700 motoren is, en 8-10s 2000mAh NiCd moet.

Pan en Tilt

En de jongens van Visualsmedia hebben een vergunning om te filmen en zenden...
en besturen de heli gewoon op zicht, alleen de cameraman kijkt mee via de downlink.

GJ

Filmpje van ons Pan en Tilt systeem op de heli Our new camunit on Vimeo

Helicam%20compleet%20small.jpg

Goeiemorgen zeg! Da's niet gering wat je daar hebt staan aan gear!

Goeiemorgen zeg! Da's niet gering wat je daar hebt staan aan gear!

Hoi Sjef,
Ja we zijn er dan ook erg trots op,,het kost wat, maar dan heb je ook kwaliteits opnames.
Nieuw is de bril, waar de cameraman door gaat kijken en een eventuele regisseur kan dan op het losse scherm ook live meekijken.
Let op: de bril wordt niet voor FPV doeleinden gebruikt in onze opdrachten,,de helie blijft ten alle tijden in het zicht van de piloot.

tis prachtig spul indd.
Ik heb die trailer gezien, en het zijn echt fantastische opnames.
Die gyro's houden de heli wel bijzonder stabiel, maar werkt dit ook met bijvb windkracht 5 als je een zijlboot moet filmen?

Maar voor mijn FPV systeem wil ik een 2,4ghz 500mW TX + RX met standaard antenne kopen, dat is namelijk niet belachelijk duur, en bevalt het niet, altijd nog als bewakingscamera gebruiken.
Ik heb hier nog een oude(re) sony camera liggen, is het mogelijk om daar de camera unit uit te halen, of moet ik echt een camera kopen. waar moet ik dan op letten?

grt Ron

De kwaliteit van je films wordt steeds beter!

>De kwaliteit van Vimeo is niet zo bijster indrukwekkend, de video stottert een beetje, >wat 't origineel niet doet, belangstellenden PM mij even voor een link naar 't origineel.
>
>Smooth flying in FullHD on Vimeo

Hoi Sander.
Wauww,,..de kwaliteit van je film wordt steeds beter, op vimeo is het al indrukwekkend wat je laat zien. maar een link naar het origineel zou ik graag willen zien.
Ik heb net een Aptek HD1080p USA model gekocht op e-bay en ik ben verrast wat het aan beeld geeft op de grond. Moet maar snel het vliegtuig in.
De aiptek kan 60 fps (beeldjes/sec) geven bij 1280x720 en 720x480 dat kan ook bijdragen aan een strak beeld.
Wat ik mij afvraag is of het beeld in je videobril ook beter geworden is nu je de Toshiba Camileo P10 gebruikt.
Heb je deze camera kunnen afslanken? of is het gewicht geen probleem.
Ik zou graag van je willen leren als je tijd hebt voor een uitleg ik woon vlakbij.
Kom ook eens hier vliegen er is ruimte genoeg te zuiden van Purmerend.
Groet Frans Br

hmm... hij werkt niet:: "Permission denied"
@ssassen mooi dat je weer terug gekomen bent:D ik vind het echt een hele gave hobby en wil me er echt in gaan verdiepen, maar jammer dat er hier veel zoals jij het noemt "nederlanders" zijn. maarja zo heeft iedereen zijn kwaliteiten...
Het lijkt mij in iedergeval mooi om er mee bezig te zijn.

hmm... hij werkt niet:: "Permission denied"
@ssassen mooi dat je weer terug gekomen bent:D ik vind het echt een hele gave hobby en wil me er echt in gaan verdiepen, maar jammer dat er hier veel zoals jij het noemt "nederlanders" zijn. maarja zo heeft iedereen zijn kwaliteiten...
Het lijkt mij in iedergeval mooi om er mee bezig te zijn.

Beetje denigrerende opmerking.....zijn gewoon mensen die zich enigzins aan de wet houden...........Kan ook als je FPV vliegt .......

maar of fpv vliegen binnen de regels wel zo veilig is weet ik niet... want buiten de 300 meter bereik, dat je dan hebt, zit je zo

Dus je downlinkt je HD signaal naar de grond en slaat m daar op op de harddisk? of heb je een tape sync meelopen?

ASH

@vinnygogo
nou kijk...
ssassen heeft in dit draadje dacht ik al eens gezegt dat het bereik van een 10mw zender maar ongeveer 300 meter bereik heeft. en dat lijkt mij een beetje weinig als je aan het fpv-en bent
en aangezien het wettelijke maximale vermogen van een 2,4 GHz zender 10mw is.
correct me if i'm wrong

Laatst bewerkt:
@richard
klopt iid wat je zegt, alleen blijft dan de vraag, waarom zou het niet veilig zijn om 300 meter range te hebben? tis miss wat weinig voor fpv maar...

hoe groot is een voetbal veld?

als ik bedenk dat ik daar meestal over vlieg en das redelijk klein!
300 meter daar ben je zo.. laat staan dat je erg veel reserve bereik hebt als je eroverheen gaat ;)

Hier wat leuke FPV filmpjes..

vlieger zegt: i fly fpv most of the time, the only time i actualy get out of fpv mode is when i am hand capturing the plane. i have thought of trying to grab it through fpv but i'm sure i'll get bumped in the head a couple of times before i get that right, it really doesent matter to me, the impotant thing is making the aircraft do what i want it to, and in order to do that i must treat fpv and regular flying as tools with equal advantages and disadvantages and i'll use the one thats more apropriate for the manuver i'm atempting to do. I actually think FPV is much easier than regular flying as the controls are more based in instincts while regular mode requires constant evaluation of the airplanes shape in order to define its position relative to the ground.

It is a epp Flying wing i designed with 1 watt video tx, two 14dbi antenas with diversity for video rx and regular 72mhz rc. i bought all the video equipment from rangevideo.com

en wat andere:

één ding moet ik er wel over kwijt, hoe mooi het ook lijkt... zonder Situational Awareness training, het grondig bestuderen van kaarten en het tot op de laatste seconde plannen van elke FPV vlucht!! kan je dit niet doen en is het absoluut risicovol.

(buiten dat we niet in een dusdanig vrij land leven dat FPV makkelijk te doen is...)

ASH

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back