Sebastien,
Ik zou idd. even kijken wat de wettelijke bepalingen zijn voor 't gebruik van 1.3GHz in Belgie, daar ben ik nml. onvoldoende van op de hoogte. De set ziet er verder prima uit, alleen de bijgeleverde antenne's zijn een beperking, ik zou zeker een flat patch antenna erbij bestellen:
1.3GHz 8dBi Patch receiver antenna [PAT-1300-8] : RangeVideo!, Wireless video solutions.
Ik zou overigens wel voor een KX191 camera kiezen ($10 extra), geen KX171, omdat deze veel beter beeld geeft, vooral in condities wanneer er minder licht is. Ook is een dual output receiver geen gek idee ($20 extra), je kan dan één video uitgang gebruiken voor je video bril (of LCD monitor) de andere voor je camcorder waarmee je de vlucht opneemt. Je kan composite video signalen niet simpelweg splitsen met een Y-kabel, omdat de impedantie dan niet meer klopt en de helderheid van je beeld met 50% gereduceerd wordt (75-ohm aflsluitimpedantie is de norm), vandaar dat twee uitgangen een pré zijn in dit geval.
Als je een dergelijke set besteld en inbouwt zorg dan voor 't volgende:
- denk goed na over waar en wat er elektrisch of mechanisch mis kan gaan
- klem geen verbindingen, solderen en krimpkous erover is de beste manier
- doe een uitgebreide test op de grond, zodat alles 100% werkt
- vlieg in eerste instantie gewoon op zicht en neem de vluvht op
- kijk de vlucht terug en vergewis je ervan dat alles functioneert
- nu kan je elke keer een stap verder gaan
- gebruik bij voorkeur een spotter, die je kist in de gaten houdt
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Hardware Analysis - Computer hardware news, reviews and forums that provide help and assistance with problems.