FPV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat dit draadje gekaapt wordt en vervolgens toch nog gebruikt wordt voor promotie doeleinden.:(
Maar goed, de promo video verduidelijkt e.e.a. ongetwijfeld beter dan dat ik 't hier in een paar zinnen uit kan leggen

Jammer dat dit draadje gekaapt wordt en vervolgens toch nog gebruikt wordt voor promotie doeleinden.:(

Het heeft even geduurd voor je je eraan geërgerd hebt kennelijk? De post waar je op doelt is al 2 maanden oud.

Ik vind het met dat kapen nogal meevallen: de posts van ssassen zijn zeer relevant voor dit topic. En de TS heeft al enige tijd niets van zich laten horen hier.

En ja, ssassen doet ook aan relevante productontwikkeling. Vind ik ook interessant wat hij daar laat zien. Nauwelijks commercieel te noemen; maar meer als illustratie van de huidige stand van de techniek. Meer!

Laatst bewerkt door een moderator:
de TS heeft al enige tijd niets van zich laten horen

ik ben er nog steeds hoor
was er ook niet zo blij mee dat sander met beter spul aan kwam zetten
maar waar het hart van vol zit
dus ook ik kijk naar al dat moois

hier mijn maiden met het hele zelfbouw gebeuren

YouTube - rob-24-8-08

heb nog 2 zenders klaar staan voor de maiden,,die stukken beter zijn dan
de zelfbouw zender uit dit draadje

dus er is nog hoop op beter

het spul dat sander maakt is heel mooi spul en gelijk in 1 x goed

zo als ik het van af mijn pc kan zien

ik zal de filmpjes van de nieuwe zenders posten op het forum
om voor mijn gevoel het draadje af te maken

en dat dan nog vele hier hun ding kunnen laten zien, of lekker kijken
naar al dat moois dat nog komen gaat

rob

Ik ben ook nog een paar zeer mooie (HD) FPV filmpjes tegen gekomen op youtube :
(voor de HD versie moet je even doorklikken naar de youtube pagina.)
grts

niels

Laatst bewerkt door een moderator:
1000 meter hoogte 8O

Ik hoop voor jou dat je nooit een echte kist tegenkomt die door jouw model een noodlanding moet maken (laten we niet meteen het ergste denken).

En zeker niet dat het dan 1 van onze kisten is.

FPV is leuk maar dit vindt ik onverantwoord worden, jij kan nooit op tijd een andere kist spotten als die niet recht van voren komt.

En de echte kist zite jouw nooit.

Naja, ik ga er geen volledige discussie van maken.

en hoe vaak lees je over birdstrikes met vliegtuigen? Bijna nooit, inderdaad omdat de vogel 't altijd aflegt zonder noemenswaardige schade aan de kist.
Dat je het niet leest wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
Op Hilversum ken ik verscheidende gevallen waarbij een duif in de cockpit terecht kwam, dwars door de voorruit heen.

En een duif weegt ook "maar" iets van 500 tot 750 gram, dus denk niet dat jouw kist dan niet door een voorruit kan gaan.

Daarnaast kan ik prima een kist spotten, mijn blikveld is ruim 180-graden en met de headtracker zelfs 310-graden. Daarnaast kan ik op de grond een kist prima aan horen komen en ook uit welke richting hij komt en kan daar dus ruim van de voren op anticiperen.
Ook dit kan je vergeten, een kist op 500-1000 meter hoogte is moeilijker te horen en te zien dan jij denkt.

Helemaal als hij ook boven het wolkendek zit, waardoor naast het zicht ook het geluid gedempt wordt.

En dan vliegt zo`n kist ook nog eens minimaal 200 km/uur, voordat jij hem hoort is hij al in dicht in de buurt.
En voordat de piloot jouw kleine kist ziet heeft die hem al tegen zijn kist aan zitten.

Dus onverantwoord nee, verre van dat, ik vind 't meer ergens een probleem van maken terwijl 't feitelijk geen probleem is, daar zijn veel Nederlanders erg goed in helaas.
Da`s jouw mening, ik zit ook aan de andere kant van de luchtvaart en vindt dit zelf dus onverantwoord.

Ach, het is nog gelukkig maar een enkeling die het doet, dus waar maak ik me druk om ;-)

Ik ben het met Berto eens.
Dit gaat echt te ver!

En over doem scenario?
Hoe groot is de kans dat een El Al boeing op de Bijlmer neerstort?
Maar het is wel gebeurd!

Het is nu wachten op de klap.

En ook al heb jij al honderden uren FPV gevlogen, je geeft het voorbeeld voor andere mensen, daar heb ik je al eens over gesproken.
Het is onverantwoord en ik heb het dan ook gemeld bij de betreffende instanties, RLD en KNVvL.

GJ

Vanmiddag ook nog even wezen vliegen, met laaghangende bewolking, dus dan vlieg je al gauw boven de wolken.

Fantastische video zeg! Deed me meteen denken aan een paar ochtendvluchten met de parapent op de eerste dag goed weer na regen, op gelijke hoogte vliegen met (losse) wolken die het dal binnen komen drijven en af en toe een flard. Een beetje spannend, maar wel gaaf om te zien.

Arthur

Laatst bewerkt:
Sander,ten eerste is dit niet kinderachtig maar een beetje verantwoordelijkheid nemen.
Deze melding bij de RLD en KNVvL is om te voorkomen dat de modelvliegsport hier onder gaat lijden, als er iets gebeurd is het afgelopen met de modelvliegsport..

En.... ik heb geen FPV artikelen besteld maar een zender en een ontvanger.
Om met zicht op het toestel (normaal RC vliegen) vanuit de lucht te filmen.
Dit mag ook niet (luchtvaartwet) maar het is wel verantwoord.
En ja, de bestelling mag je cancellen.

GJ

Laatst bewerkt:
tsja als je niet boven de 300 meter mag komen en je gaat drie keer zo hoog vliegen krijg je daar allicht commentaar op.....niet zo snugger om dat hier te melden....... geen goede PR voor andere, al dan niet FPV, modelvliegers.

Prima, als we zo kinderachtig gaan doen dan neem ik niet eens meer de moeite om hier op 't forum te posten. Ik neem aan dat jouw bestelling voor wat FPV artikelen dan ook geannuleerd kan worden, of behoor jij stiekum ook bij de categorie die A zegt en B doet?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hardware Analysis - Computer hardware news, reviews and forums that provide help and assistance with problems.

Nee! Blijf posten! Ik vind het namelijk waanzinnig vette filmpjes die je maakt. En wbt. de azijnpissers: laat ze lekker.... Er is namelijk altijd wel ergens iemand die loopt te zeiken. Mijn ervaring is: niet op ingaan....want dat zijn negatieve contraproductieve vibes.

precies!

blijf door gaan... eerder in dit draadje heb je deze discussie, in een iets ander jasje al gevoerd, en hoe je het ook went of keert op de een of andere manier is er altijd wel iets fouts te vinden, (vraag maar aan mijn schoonmoeder! :) ) maar dat wil niet zeggen dat je het laten moet!

Lekker blijven posten Sander, laat die pruimen maar kloten op 10mw.

Natuurlijk begrijp ik Berto en GVJO, jij vast ook wel. Het is alleen jammer dat ze van de worst case scenario's uitgaan "want dat moet tegenwoordig" Schij toch uit. geniet van deze hobby, en neem een beetje risico.
Uit eindelijk blijft iedere rc vlieger een klein kind, en waarschijnlijk ook de kritisie onder ons. Welke volwassen man gaat er nu in de winter met vliegtuigjes spelen.

Al met al, geniet ik van deze hobby, vind ik FPV prachtig om te zien, en geniet ik van je filmpjes.

( heb het setje nog steeds niet prettig werkend.. Misschien binnenkort eens over gaan op een andere antenne)..

Jullie hebben het wel over die bird strikes..

maar hoeveel x ging het WEL GOED

dat er geen duiven in de buurt kwamen
dat ze ontweken werden of in de motor kwamen en er niks gebeurde??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back