FPV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg leuk die filmpjes. Ik ben nog steeds opzoek naar dat filmpje dat iemand boven een mooie kustplaats vliegt met veel bebouwing en hoge flats en dat hij op het einde bij een kamer naar binnen vliegt in de flat waar hij woont. Ik meen dat dit ook met een easystar was. Weet iemand nog dat filmpje te vinden? :rolleyes:

hallo jongens

een osd,met gps aan board is zeer raadzaam
het is net waar je vliegt
vlieg je langs een rand van het ijselmeer heb je iets om heen en weer te vliegen
vlieg je boven weiland,is mijn mening dat je al na 5 sec niet meer weet waar je bent
dit is uit eigen ervaring
heb nu 1 vlucht met gps gevlogen,zonder te weten wat alles was wat ik in het beeld zag
ik had 2 x een kompas aan board,dat was verwarrend
ik vlieg nooit alleen
sander heeft heel veel vlieg uren gemaakt met fpv
daar moet je niet naar kijken
mijn menig is dat als je gaat fpv vliegen,je het op je eigen tempo moet doen
rustig rondjes draaien,de boel van boven af verkennen

altijd 1 man op de uitkijk

en 300 meter met een 10mw kan een heel eind zijn hoor
het beeld wordt na zeg maar 250 meter slechter
dus als dat gebeurd zaak om je vliegtuig om tekeren

rob

het is even stil op het draadje maar ik heb wat mooi om te laten zien

heb de 500mw zender van immersion rc gekocht bij NG hobbies

Immersion RC 500mW Transmitter [IMM5TX] - $97.95USD : New Generation Hobbies, The Art of FPV Flying

en een mooie High Sensitivity 4ch 2.4ghz Receiver van Intelligent Flight

High Sensitivity 4ch 2.4ghz Receiver

heb de zender en ontvanger tot nog toe alleen in huis getest
het is een heel mooi setje al zeg ik het zelf

Foto-AC78F7QJ.jpg

heb bij alle 2 de webshops dingen besteld
dit ging bij mij erg goed

dus thanks mark en zoltan

rob

Laatst bewerkt:
het is even stil op het draadje maar ik heb wat mooi om te laten zien

heb de 500mw zender van immersion rc gekocht bij NG hobbies

Immersion RC 500mW Transmitter [IMM5TX] - $97.95USD : New Generation Hobbies, The Art of FPV Flying

en een mooie High Sensitivity 4ch 2.4ghz Receiver van Intelligent Flight

High Sensitivity 4ch 2.4ghz Receiver

heb de zender en ontvanger tot nog toe alleen in huis getest
het is een heel mooi setje al zeg ik het zelf

Foto-AC78F7QJ.jpg

heb bij alle 2 de webshops dingen besteld
dit ging bij mij erg goed

dus thanks mark en zoltan

rob

Ziet er allemaal gelikt uit Rob
Mooi spulletje

Mooi speelgoed! 500 Mw ook....dat zet teminste zoden aan de dijk!

Maar wat ik mij afvroeg: waarom is dat spul allemaal nog analoog? Zijn er geen digitale systemen in ontwikkeling? Of reeds verkrijgbaar?

Want theoretisch heb je met 'digitaal' een veel bredere bandbreedte...zodat je meerdere camera's simultaan kan streamen bijvoorbeeld...(3D FPV!) en dat je dan nog bandbreedte over hebt voor een stereo audiolink met het toestel...en een hele reeks andere toepassingen die je zou kunnen bedenken. Zoals een paar hittesensoren op je turbine en je afterburner...zodat je helemaal tot het gaatje kan gaan: gasgeven totdat je kist nét niet smelt....of doorvliegen tot de laatste druppel kerosine. Of, als het helemaal in de soep loopt, dat je kan 'ejecten': dat je kist met één druk op de knop alle dure hardware eruit schiet.....hehe...ik denk meteen aan auto-airbags....de springlading daarvan zou weleens handig kunnen zijn! Nu ik erover nadenk: nog nieteens zo'n stom idee...om je 'vitale-FPV-gear' ejecteerbaar te maken. Dat je een paddestoelwolk aan de horizon ziet...terwijl je laptopje en je 3D-gyrogestbiliseerde-camerarig veilig aan een parachute naar beneden dwarrelen. Peace of mind, erg belangerijk tijdens het vliegen! En daarna. :mrgreen:

De toekomst is bijna, en da's het mooie hieraan: er ligt een hele nieuwe wereld aan mogelijkheden open....allemaal onontdekt terrein! Altijd al pionier willen worden? Straks kan het...vlieg als eerste het kanaal over met FPV...wees de eerste die supersonisch gaat met FPV...kijken wat omwonenden daarvan vinden, zo'n supersonische knal op 1/3e schaal :-D Of vlieg naar de maan met FPV....misschien nieteens zo moeilijk, omdat je jezelf niet mee hoeft te nemen...en weer terug. Scheelt je toch snel een space-shuttle! Over tien jaar bestaan er namelijk accu's ....hele goeie accu's zelfs...dus het is slechts een kwestie van tijd....totdat een of andere fanatiekeling iets inelkaar heeft geklust dat in een baan rond de aarde kan komen...zo vanuit de achtertuin opgestegen...en wie gaat dat verbieden: de ruimte?? Geen last van Boeings, mooi uitzicht, weinig luchtweerstand....wat wil je nog meer?

dat moet te maken zijn, maar de prijs?

ik moet zeggen een hele mooie gedachte.

ik wacht nog even tot er een rijke stinkerd in amerika zoiets gepionierd heeft...;)

als de recessie er niet zou zijn had ik er wel oren naar gehad:mrgreen:

Ik denk dat bijna iedereen wel een leuk (2e hands) FPV setje wil die dit draadje leest!
Ik vind het voor nu nog te duur, Setjes TX + RX zijn te koop onder de €80, maar dat is 10mW en dan zit er nog geen camera bij.
Om echt wat te kunnen zien moet er ook nog zo'n bril bij, en als het kan ook wat meer zendvermogen.

Ik wacht nog ff totdat de financiele goden mij goed gezind zijn.

grt

Ik denk dat bijna iedereen wel een leuk (2e hands) FPV setje wil die dit draadje leest!
Ik vind het voor nu nog te duur, Setjes TX + RX zijn te koop onder de €80, maar dat is 10mW en dan zit er nog geen camera bij.
Om echt wat te kunnen zien moet er ook nog zo'n bril bij, en als het kan ook wat meer zendvermogen.

Ik wacht nog ff totdat de financiele goden mij goed gezind zijn.

grt

:p , om nog goedkoper uitkomen, is gebruik te maken van een portable dvd speler(als je die hebt) i.p.v. een bril. Is makkelijker ook, dan kan je telkens 1 sec in de lucht kijken of je hem nog ziet, met een bril gaat dat nogal moeilijk:)

Is het mogelijk om deze http://hobbywireless.com/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=16 combo, in combinatie met deze camera van conrad: Bestelnummer: 150236-12 ( www.conrad.nl ) te gebruiken? Als dit mogelijk is, wat heb ik zowel nog nodig om helemaal compleet te zijn(behalve dan een accu, en monitor)?

Laatst bewerkt:
Interview BNN HeliCam

Het is dan wel niet direct FPV omdat wij de heli voor tv opnames gebruiken.
Maar ik wil jullie toch het radio interview laten horen wat gisteren is uitgezonden op radio 1 bij BNN, via deze link
VisualsMedia AIR Klik daar op radio interview.

En 17 mei aanstaande op Ned 2 rond 20:30 zal er een filmpje op tv tezien zijn, waarin onze HeliCam de hoofdrol speelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat degene die het overkomen is het zelf nog wel post maar het eerste "beeld kwijt, kist weg" geval is al bekend.

GJ

Die supersonische easystar wil ik iig niet tegenkomen :P

Waarom niet? Is toch lachen!

Oké, supersonisch is misschien erg hoog gegrepen... Maar loeihard vliegen is een stuk makkelijker met FPV, lijkt mij. En dan bedoel ik écht loeisnel...voorheen was 300 kmh namelijk de max...en dan moet je toch wel een behoorlijke piloot zijn, wil je dat bij kunnen houden, op het oog...ik doe het ze iig niet na.

Mét FPV komt die knelpuntfactor te vervallen...en dan denk ik dat je het volgende knelpunt pas gaat tegenkomen bij 'supersonisch'. 800 km per uur moet dus redelijk haalbaar zijn...met de huidige stand van zaken. (en een dik budget!) Zal waarschijnlijk erg veel op een raket gaan lijken...zo'n 800km/u-kist! Een hele dikke turbine met hele korte vleugeltjes en een afterburner...een boel brandstof. Wat gyroscoopjes erbij, om het geheel in bedwang te houden...goeie locatie zoeken...en kijken bij welke snelheid de boel uitelkaarspat...

Of lul ik nu uit m'n nek?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back