Frans fregat D' estienne D' orves gekocht

Discussie in 'Marineschepen' gestart door bmweetje3, 27 aug 2016.

  1. bmweetje3

    bmweetje3

    Lid geworden:
    30 sep 2011
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Velden
    2 weekjes geleden dit mooie zelfbouw fregat gekocht van de bouwer zelf. Schip had al een paar jaartjes stil gestaan. Na de eerste proefvaart bleek al snel dat het schip niet goed stuurt en 1 motortje niet lekker draaide. De motors vervangen door 2 decaperms en het roer was een stukje omlaag gezakt.
    Meteen maar 2 snelheidsregelaars ingebouwd maar het sturen was nog niet naar tevredenheid. Er zaten ook 2 dezelfde schroeven op dus 1 schroef vervangen.
    Naar wat goede tips hier de motors via mixers zo kunnen regelen dat het sturen nu zeer goed gaat, het draaien om de as gaat nu zelfs. Verder nog wat electronica ingebouwd en de volgende klus is de raders en verlichting aanpassen.
    Van beide accu's kan ik doormiddel van een schakelaar beide voltage's aflezen, vind ik wel leuke knutselprojectjes

    [​IMG]

    [​IMG]

    //uploads.tapatalk-cdn.com/20160827/fd3f353717fb96d386d28db7ce127de6.jpg[/

    IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160827/263716e92e145a158b56519e10c52
    65e.jpg

    [​IMG]

    [​IMG]

    De vaar accu kan ik door middel van een laadbus opladen in de boot. De ontvanger accu is makkelijk te verwijderen voor te laden maar het is zover voorbereid dat deze ook via een laadbus zou kunnen laden.
     

Deel Deze Pagina