Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
volgens mij is meneer van Gent verschrikkelijk verliefd op z'n draaibank?
maar goed er komt elke keer wel verschrikkelijk mooi werk vanaf.
groetjes piet
Nou Tom mijn grootste hobby is de draaibank hoor.
En daar ik nog een half gesloopte :smit heb staan met twee HELE slechte schroefassen heb ik daar maar vast voor niewe assen gemaakt :!:
Er moeten ook nog nieuwe straalbuizen onder dat is dan het volgende en dan zien wel :?
Maar even wat anders, ik heb ook iets geschreven over de Marx schottel :volgens mij heeft niemand dat gelezen of het intereseerd niemand .Maar die straalbuis hoef niet zo taps hoor dat is geen wet van mede en perzen dus een cylindriese buis is ook goed vraag dat maar aan een scheepstekenaar en met nog paar mm smokkelen kan je daar volgens mij makkelijk een schroef van 50 mm onder komen hoor' Gr Frederik
Hallo allemaal, de schroefassen door mij gemaakt komen een beetje overeen mer Raboesch: alleen zijn ze kennelijk wat goedkoper want het is zo gemaakt als dat er ook kogellagers in kunnen net als bij raboesch dus
Zonder veranderingen kunnen er zo kogeltje in en een stelmoer voor het afdichten kortom zonder veranderingen kogel lagers er in en walla een raboesch
niets geks hoor, eigenlijk bedoel ik dat het er goed uitziet, maarre wat voor een Smit boot is dat, iets voor de werkschependag 2006, tenslotte weet U de weg al. 8)
Doet ook een duit in het zakkie en heeft ook zelfgemaakte schroef assen voor z'n Hunter. Messing kokers en rvs assen gelagerd in kogellagers en vetkering. :lol: En ze zijn gemaakt op een scheepswerf waar de Hunter aan z'n einde is gekomen :? ( door brandje Machine kamer ) is dat niet ironisch :lol:
@Martin '70
Hoi Martin ,hoe ziet de andere kant er uit ben ik ook wel nieuwsgierig naar ???????
Zijn deze assen in jou bezit ;of zijn ze van een ander ze zien er wel degelijk uit hoor.
Er zit wel een hoop poespas aan maar dat zal wel wat met de toepassing te maken hebben denk ik zo Gr Frederik
Inderdaad Frederik, Assen zijn in mijn bezit ze zitten zelfs al in de romp gelijmd. En die poespas :wink: Zijn de Flenzen waar toen de tijd de kokers mee aan elkaar zaten vermoed ik. Ik heb alleen een bouw tekening van het schip waar deze vorm van schroef as op getekend is. Het een en ander heb ik laten chekken door een Fam. lid die toen draaier was Bij Niehuis en van de Berg ( Werf in Pernis ) die vele Smit schepen in onderhoud hadden toen. En het kwam hem niet onbekend voor .
Maar ik zal binnen kort een paar fototjes schieten van de assen.