freee 3D progje van google

• Topicstarter Topicstarter pepijn de vos
  • Startdatum Startdatum
P

pepijn de vos

Guest
ik zie best vaak cad tekeningen hierzo rondzwerven.
maar niet iedereen heeft een cad prog van >€200.

ik heb al een vliegtuigje er in gemaakt, gaat prima, behalve dat mijn muis 2D is en dat model... 3D lijkt('t is een plat scherm he ;) ), dus lijnen gaan soms opeens de verkeerde kant op :?

http://sketchup.google.com
mac: comming soon
't staat er echt, ik ben al om :D

tussen haakjes, waar kan ik mijn tekeningen(, filmpjes en foto's) uploaden??

lijkt het jullie wat?

ik ken het programma, zit er wel geinig uit. Is totaal niet te vergelijken met een autocad programma maar dat doen we ook hier niet.

je kan met dit programma leuke renderings maken en het schijnt simpel te zijn om te tekenen. Maar voor bouwkundige tekeningen kan je beter toch een ander programma gebruiken vind ik persoonlijk.

bouwkundig valt dit programmake heel goed mee! echter voor realistische beelden wat minder, nochthans werkt men ook met schaduwen en materialen maar is totaal niet te vergelijken met studio max of viz render. o en de autocad 2007 heeft de eigenschappen van sketchup overgenomen dus balkske tekenen kruiske erop knooppuntje omhoog slepen, en daar hebt ge een dakske van gemaakt. heel simpel maar of het wat is om vliegtuigen mee te tekenen?....

filmkes zijn ook mogelijk en snedes.

kijk maar hierboven, is toch een vliegtuig?
mijn broer is aan het trachten een delta vleugel te maken.
je moet even wat trukjes leren om te leren hoe het progje denkt, anders gaat het andere dingen doen dan jij wil

met bouwkundig bedoel ik een tekening voor bouwplan, nauwkeurig op schaal (1/10mm)met maatlijnen en arceringen en dergelijke. Zoals de naam het al zegt, sketch-up is het voor ontwikkeld voor schets achtige presentaties.

Voor sommigen mensen zal dit goed werken voor anderen weer niet. Het heeft waarschijnlijk een lage instap drempel en voor sommige mensen is dat nodig.

oei!
tja...
ik heb ergens eenmeetlint gezien di van alles kan opmeten.
de pro versie kan wel exporteren naar cad, maar dan ben je weer veel geld kwijt :D

idd goed om eens wat moois te bedenken, maar voor de precieze bouwtekening is het niet echt goed.

de pro versie? ik kan exporteren naar autocad ze en filmkes maken. idd nauwkeurig kan er ook gewerkt worden maar belange niet te vergelijken met autocad of studio max

oeioei!
ik heb me toch een last van rare vormen maken...
probeer maar eens een ronde romp te maken, die ook nog een punt heeft, en schuine vlakken.

je zou het kunnen tekenen, maar dan gaan standaard alle lijnen de verkeerde kant op....

lastig om in 3D te tekenen met een 2D muis...
je hebt wel de weergave van een kant, dan tekent hij ze in dat vlak, tot je ergens me verbind dat net schuin staat!

heb pas 2 keer wat geprobeerd, dus misschien...
oefening baart kunst he ;)

eclipse86 zei:
de pro versie? ik kan exporteren naar autocad ze en filmkes maken. idd nauwkeurig kan er ook gewerkt worden maar belange niet te vergelijken met autocad of studio max

en zelfs autocad vind ik nog niet super nauwkeurig. Arkey is naar mijn ervaring het meest nauwkeurig maar is niet echt toepasbaar voor thuisgebruik in verband met licenties.

ik teken met viz render of studio max.

daar maak je van een balk een dolfijn of een rompke, dat programma daar kunde uw vormen gelijk mee kneden als klei:p

wel vele instellingen. succes met uw sketchup:p

Back