Freewing F-16 360 Degree vector Thrust(maidenfilmpje)

vandaag kwam de post,:eek:

met mijn eerste EDF F-16 :D

met de doos open :p

er zit zelfs epoxy lijm bij,

ik weet niet of het verstandig is om deze lijm te gebruiken.gezien ze van chinese makelij is :mrgreen:

maar ik kan niet wachten om deze F-16 te testen.hij is helemaal compleet met 6 servo's,motor en regelaar,
ik ga hem vliegen met een 4 S 2100Mah EVO lipo .de afwerking van het schuim is minder mooi maar is natuurlijk massa produktie dus begrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou is kijken op earialhooby.com .
Als je een account maakt (en inlogd), krijg je nog meer korting!
Zoals SU-37 (twin 64mm) PnP: €200,- als je bent ingelogd.

Mathijs

Mathijs,

Het adres is aerialhobby.com
Een goede zaak om een vliegtuig te bestellen en ze geven snel antwoord op een e-mail vraag.

Quinn

al gemaidend ondertussen

nee nog niet gemaidend ,maar gaat niet lang meer duren.vandaag weer verder gegaan met de jet en ik ben iets tegen gekomen wat me niet aan staat

om de regelaar aan te sluiten zitten de stekkers op een onmogelijke plaats om er nog bij te kunnen.het heeft me ook even wat uitzoeken gekost om de juiste kleur op de drie gele draadjes aan te sluiten.er stond ook nergens iets over in bij de handleiding.ik snap echter niet goed waarom de drie draadjes van de motor geel zijn terwijl de draden van de regelaar op kleur zijn.ik had ze eerst onwillekeurig aangesloten en de regelaar bleef maar piepen en de motor begon te schokken.na de draden een paar keer gewisselt te hebben had ik dan toch bingo:D hij doet het gelukkig :)
(dus terug sturen naar china maar weer even opgelucht uit m'n hoofd gezet)

hier een paar foto's van de stekkerplaats.het kielvlak moet er bovenop gelijmt worden,dus die stekkers zijn dan volledig geisoleerd.ook vanaf de onderkant kom je er niet meer bij :confused: dus als de regelaar kapot gaat dan word het opereren met een scherp mes:rolleyes: en daarna de boel weer terug vast lijmen,

tot slot nog een klein filmpje van het motorgeluid:mrgreen:

View My Video

spreek uit ervaring die wieltjes gaan het zeker houden
moest het met retracks geweest zijn zoals de f5 van starmax mag je dat gewoon vergeten bij de kleinste bijsturing bij de take off begeven (strippen de servos al )
dus heb ik ze maar verwijdert en gewoon opgooien ..........gaat perfect

He Andre, daar moet je ook een strak veld voor hebben of gaan die wieltjes er nog van onder?

nee pascall, de wieltjes blijven er gewoon onder.er zitten nog een paar uitstekende vinnen van schuim aan de onderkant waar je niet op kan landen zonder te beschadigen of je moet een handcatch gaan doen:)

en zoals demarnix ook al zegt,de wieltjes zullen het echt wel gaan houden. ben ik van overtuigt.het is een vast landingsgestel en zit erg stevig vast,en kan dus geen kant op,

ik vind overigens zonder wielen,dat je je vliegtuig moet gaan opgooien ook maar niks, de bedoeling is om deze jet mee te nemen op vakantie naar frankrijk,en ik wil er ook mee gaan vliegen vanaf asfalt parkeerterreinen langs de kant van de weg,voor als ik onderweg even stop voor de koffie,wil ik even een vluchtje kunnen maken:)

nou eindelijk dan gisteravond de F-16 gemaidend,
dit was voor mij de eerste keer dat ik een jet heb gevlogen en het is wel even anders dan met een gewoon vliegtuig.ik kon het niet zo goed zien wat nu onder of boven was,en dat leverde in het begin van de vlucht een spannend momentje op. ik was opgestegen vanaf een asfalt weg en ook eveneens dat was spannend omdat de weg aan weerskanten schuin afliep trok de jet bij het bij het rollen voor het opstijgen sterk naar de kant toe,tegensturen was niet mogelijk en ik moest hem echt lostrekken anders steeg die niet op.na up te trekken ging hij verticaal de lucht in.ik heb de rolroeren en het hoogteroer moeten trimmen.het hoogteroer moest iets up en na enige tijd had ik de F-16 getemt in de lucht.daarna wat rustig rondjes gevlogen om eraan te wennen,en het vloog best lekker.deze jet ligt goed in de lucht.je kunt er ook erg langzaam mee vliegen.maar ik durfde er niet ver mee weg te gaan omdat ik ook waarschijnlijk mede dank zij de bewolking het slecht kon zien.misschien is het ook even wennen aan het vliegbeeld omdat ik altijd gewone vliegtuigen gewend ben en nog nooit een jet gevlogen heb,maar het is wel een strak ding om te zien voorbijkomen in de lucht.affijn na een minuut of 7 ben ik gaan pogen om te landen.maar dat viel me nog niet mee.eerst een paar keer overkomen om te kijken wat die doet, daarna geprobeerd te landen maar ipv een landing maakte ik een toutch en go, de jet raakte de grond en wipte gelijk weer de lucht in.dus ik heb gelijk doorgestart omdat die anders waarschijnlijk nog harder zou neerkomen.weer een rondje gevlogen en uiteindelijk kreeg ik hem dat tocht op het asfalt aan het rollen.alleen ik raakte weer op de rechterweg helft en hij rolde schuin in de berm.ik heb nog geprobeerd om tegen te sturen maar tevergeefs,hij werd gewoon net als bij het opstijgen sterk naar de kant getrokken.het neuswiel heeft toch wel voldoende uitslag zou ik zeggen maar misschien heeft het ook met de grove structuur van het asfalt te maken ,en dat het afloopt ,en in combinatie met de kleine wielen wat het sturen zo moeilijk maakt.gelukkig valt de schade wel mee.de linker vin aan de onderkant is mooi afgebroken en het sprietje op de neus is er af.maar na wat lijmwerk zul je daar niet meer van zien.

we hebben er ook een filmpje van gemaakt waarin je duidelijk ziet dat de jet naar de kant trekt, het filmpje is te bekijken bij RC Axel • Forumoverzicht

Proficiat ! (datie nog heel is ;) ) Na de paniekstart vlieg je hem keurig de zon in waarna je hem even kwijt was.

Er zit veel power in dit model, en ziet er superstrak uit. Hij komt dan ook op mijn verlanglijstje.

bedankt, ja ik vlieg hem ook nog eens de zon in,dan het momentje,dat had inderdaat ook anders kunnen aflopen.en ik had meer verwacht bij het opstijgen dat die vanzelf los zou komen,maar moest hem echt lostrekken.maar goed ik ben weer blij met deze ervaring:)

Back