Freewing F-35 ervaringen?

BadBert

Forum veteraan
Hallo,

nu mijn amxjet is gesneuveld (mid-air), ben ik aan het zoeken naar een opvolger.
nu dacht ik eerst de 64mm edf met 3900 (of 3800) kv motor om te zetten.

heeft iemand ervaring met deze kist:
RC Castle

mijn ontvanger en 2200 3s 30c lipo erin, en gaan, toch?

is wel wat meer kv (4300kv).

Wat zou de vliegtijd zijn? zou de snelheid veel hoger zijn als met mijn amxjet setup? (kist is ook zonder motor etc te koop namelijk)

Thnx voor de info.

badbert
zoals ik heb gelezen is dit een lastig model om te vliegen hij valt snel weg bij lage snelheid en moet met een behoorlijke gang worden geland
dat heeft te maken met zijn spanwijdte
wel kan je hem behoorlijk snel maken vanwege de kleine span.
ik zou zeggen zoek even op rcgroups naar dit type en je weet een hoop meer.

gr en succes

albert

(citaat) I have crashed mine 3 times and well with a little glue it still looks as good as new and flys very well as the other posts say it will rock the wings at slow speed and you need a little power on the landing

meer mensen die wat weten? Als je een beetje het gas erop houd, dan zou het goed moeten gaan... (dat is bij mijn gws me109 ook.. dus dat ben ik wel gewend, gas erophouden tot je 1mm boven de grond hangt ;) )

mensen een idee over de vliegtijd met 30c 2200 mah 3s lipo?

gaat dit op top sneller zijn als mijn amxjet? (met de 4300kv motor)

Lage snelheden zal ik er niet veel mee doen :P hahah (dat wiegen met d evleugels ken ik wel)

er was trouwens ook nog een zwitserse site met jets, maar kan hem niet meer vinden...

iemand die website (of andere goede) voor jets?

Het mag dus ook een arf zijn, of pnp (ontvanger en evt lipo erin en gaan)

Laatst bewerkt:
badbert

toevallig was er gisteravond iemand bij ons op de club met een F-35
en deze had hij nog niet in de lucht gekregen
neusje had al schade, want het was al een keer mis gegaan
we hebben het eens even zitten bekijken samen met Adop en onze conclussie is dat de AMX wel een stukje beter eruit ziet dan deze F-35
hij is erg klein van binnen en ik vraag me af of je er een 2200 in kan krijgen.
we hebben even geholpen met de maiden en dat liep gelukkig goed af maar het model vliegt niet echt makkelijk als we dat zo zien dan is de AMX wel een heel stukje meer vliegtuig, in onze mening dan he
de topsnelheid van de standaard amx is ook hoger dan de F-35
ik zo daar mijn geld niet aan uitgeven

groeten en succes met je keuze

Albert

( ps vraag het anders maar eens aan adop)

heel albert, thnx voor de info. Weet je toevallig ook welke edf en motor er in zat? IK zat te azen op de high speed combo (4300 kv motor ipv 3900kv)

de amx jet hebben ze daar ook. (van jpower dan).

ik heb een graupner F-35 en die vliegt super, landen kan ook erg goed en langzaam, gewoon helemaal uitmelken boven de grond op zo'n 20 centimeter.
ik vlieg een 2200 mAh 3S 20C Turnigy zo'n 8 minuten.
stabiel toestel en gaat mij eerst hard zat :mrgreen:

het is mijn eerste EDF

Op youtube lijkt het met de 3900 motor net zo hard te gaan als de amx, met de 4300 moet het dus beter gaan.

heb ook al veel gelezen over de (moeilijke) start...

Ik twijfel tussen de f-35 (met 4300 high speed combo) en de j-power amx jet.... (daar zou dan mijn eigen motor en regelaar enzo in gaan die ik nog heb)

Ik was dus diegene met die GF35 bij aws1, er zit nu een endere ESC in, 30A ipv 20A en dat scheelt wel een stukkie.

Heb hem inmiddels over midden gevlogen, iets te extreem optrekken op fullspeed. De tailerons van dat ding zijn zijn zwakke punt. Na een high speed pass iets te lomp optrekken braken ze allebei af. En weg kistje. Ik heb via RCCastle een nieuwe lege kist besteld voor weinig, maar die staat nu bij de douane op me te wachten. Had ik maar via een Nederlandse winkel moeten bestellen.

Anyway, a.s. maandag hoop ik hem binnen te hebben samen met de Easytiger J35 Draken (dit schijnt echt een beest te zijn) en dan ga ik de electronica eens overzetten.

Een 2200 mAh accu is er in te stoppen, maar je houdt verrekte weinig ruimte over voor de rest. De eerstvolgende vlucht ga ik toch maar proberen met een kleinere Turnigy 1500 mAh...

btw: aws1 en adop - bedankt en tot op het veld, zit nu in de lidmaatschapsmolen bij de vereniging.

Hoi Martijn

wat leuk dat je binnenkort bij ons komt vliegen
wordt het weer een stukje gezelliger in de avond uurtjes
ben benieuwd hoelang dat alles nog gaat duren dan.
adop is met vakantie dus momenteel vliegen we effe weinig
ik ben ook erg druk met mijn werk maar dat duurt niet lang of we zijn er weer bijna elke avond
hopelijk zien we dan je nieuwe vliegers weer en kunnen we weer genieten

gr Albert

vanavond de re-maiden gehad van mijn totaal herbouwde GF-35. Dit is eigenlijk dezelfde kist als de Freewing. Heb dus een Freewing barebone gekocht, het enige wat ik over heb gezet is eigenlijk de ontvanger en de EDF unit.
Aandrijving is iets veranderd: in plaats van de 3900kv motor zit er nu een 4300kv in, samen met een 30A regelaar. De kist trekt nu 30,9A, dus misschien nog upgraden naar een 35A regelaar.

Voor de rest - met een 2200mah accu kun je er ongeveer 10 minuten mee vliegen (al is dat niet continu vol gas). Op hoge snelheden wordt het eigenlijk wel wenselijk dat je flink wat expo er bij mixt. Dan is hij niet zo nerveus ivm zijn kleine spanweidte.

Prima kist, vliegt strak en ben er nu HEEL erg blij mee.

Wederom adop en aws1, bedankt en misschien tot vrijdag :)

Back