Freewing Moray Sport Racer ervaringen...

Hoi Allen!

Iemand ervaringen met dit toestel? IK las op RCGroups dat het best een leuk ding is. Toen ik ook nog eens een op HobbyB.com een aanbieding zag met gratis verzenden (tijdelijk dus wil je er ook 1 nu kan het nog, alleen oranje versie nog beschikbaar!) heb ik mij er meteen een besteld een PNP versie voor 94 dollar (76 euro) en dat incl, verzenden! Ik hoor graag van mensen die al ervaringen met dit toestel hebben het is een beetje te vergelijken met de de MPX Dogfighter. Als ik hem binnen heb zal ik foto's plaatsen en mijn ervaringen delen. Hieronder een indruk van het toestel.

Groeten Sander

pr80096img1.jpg

pr80096img7.jpg

Hier een filmpje van het toestel:

[media=youtube]OTD53ZxZnCY[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat de Topicstarter het toestel nog niet heeft gevlogen.
Zal vast ook niet snel gebeuren denk ik, want dit Topic is al behoorlijk gedateerd.
Ben wel erg benieuwd hoe het toestel jou zal bevallen.
Houd ons aub op de hoogte.
Vr Gr D

Is goed, ik heb nog geen kans gehad om te vliegen met de moray, ik hoop dat komend weekend redelijk vliegweer is, ik hou je op de hoogte.

Gr. Robert

Hoi Robert.
Lijkt mij ook een leuk kistje voor de zomerdag.
Jij hebt de jouwe dus al binnen.
Wat vond jij van het toestel?
Hoe zit het bouwtechnisch in elkaar want dat wil nog wel eens verschillen met die kistjes van HobbyCity.
Let goed op dat de stock servo's die erin zitten vaak van slechte kwaliteit zijn.
Ik heb een aantal HobbyCity Funfighter modellen en die hebben ook niet al te beste stock servo's erin zitten.Daarom wissel ik ze altijd gelijk uit voor betere.
Ik prefereer toch minimaal Metal Gear servo's van een wat betere kwaliteit om zo de kans op Crashes te minimaliseren.
Vr Gr D

Zeg Robert.............
Nou las ik net in de specs van dat toestel dat het stock op 4S Lipo pack vliegt.
Ga jij dat ook doen en zoja: welk Lipo pack steek jij erin?
Hoeveel Mah en van welk merk?
Dat hoor ik graag van jou.
Vr Gr D

Vandaag de maiden gehad van dit toestel. Ik was ik niet in staat om dit toestel eerder te proberen. De moray is helemaal stock en ik gebruik een 1800mah 4s turnigy pack. Helaas ging hij 2 x linksaf de grond in op half gas en 1 keer iets meer dan half gas. Het was erg balen dat het niet goed lukte vandaag. Ik moet wel zeggen dat dit toestel goed tegen een stootje kan het enigste wat ik moet vervangen is een prop. Toen ik thuis de prop eraf haalde zag ik dat de motor eigenlijk gewoon recht in het vliegtuig gemonteerd zit dit lijkt mij ook niet de bedoeling. Toch hoor je goede verhalen over dit toestel op RC groups en daar las ik zo straks dat je 3/4 gas moet geven om goed te starten en het CG anders moet zijn dan is opgegevn. > Moray RC Sport Airplane (Pylon)!!!!! - RC Groups Ik ga het CG nog eens nakijken en eens kijken hoe ik die motor op juiste angle kan monteren.

-Tips wat betreft de motor op juiste angle plaatsen zijn welkom !

Aanstaand weekend gaan we zien of hij wel in de lucht wil blijven =)

Vanmorgen de Moray weer gevlogen. Hij ging dit keer als een raket de lucht in met 3/4 throttle. Ik moest flink trimmen want hij wou omhoog. Daarna vloog hij super!! Alleen in de bochten moet je echt snelheid houden want dan valt hij weg. Verder vliegt hij echt top zeer strak. Helaas heb ik met de landing het verprutst en viel hij hard in de grond. Gevolg lipo in de fik en toestel in 4 stukken. Dus geen toestel voor iemand die net 1 seizoen heeft leren vliegen ;) Dit toestel is een echte uitdaging voor de meer ervaren vlieger, iemand die van snel toestel houdt en de ruimte heeft om er mee te vliegen. Ik heb hem in parkflyer forum gezet maar dat is het dus echt niet! Ik wacht nog even voor ik mij er weer aan een moray waag :P

Iets meer vlieguren maken dus en het voorlopig maar houden bij de langzamere vliegtuigen die zo goedmoedig zijn als een Sint Bernhards hond.
Het lijkt allemaal zo simpel dat vliegen met dit bewijst maar weer eens dat met gebrek aan vliegervaring snelle kisten geheid gecrasht worden.
Zonde van de centen en zonde van de toestellen.
Alleen met de nodige stick tijd achter de kiezen kan men de 'lastige' modellen in de lucht houden.(of heelhuids laten starten/landen)
En hoe je het balletje ook wend of keert: vliegervaring doet men alleen maar op door veel te vliegen.
Kost tijd, geduld en energie.
Iets wat heel veel mensen tegenwoordig helaas niet hebben.
Gouden tip: laat die Radjet 800 voorlopig maar in de doos!!!

... Alleen in de bochten moet je echt snelheid houden want dan valt hij weg ... Helaas heb ik met de landing het verprutst en viel hij hard in de grond. ... Dit toestel is een echte uitdaging voor de meer ervaren vlieger, iemand die van snel toestel houdt en de ruimte heeft om er mee te vliegen. ...

Tja wat verwacht je anders van een toestelletje met een spanwijdte van 80 cm, aangedreven door een 4S Lipo en een gewicht van meer dan 600 gr...

De vleugelbelasting ligt allicht ergens rond de 60 gr/dm², dan moet je er echt de snelheid inhouden, anders valt ie als een baksteen uit de lucht.

Het was ook wel beetje pech. Ik vlieg ook al een tijdje rond met een t28 van hobbyking op 4s . Echter deze is wat gemoedelijker met name in de bochten. Ik denk dat als ik had gewacht op een wind stille dag dat ik hem misschien wel heel aan de grond had gekregen. Ik zeg dab ook misschien ;) Feit is dit toestel vraagt om veel ruimte om te vliegen scherpe bochten met weinig snelheid is funest. Volgens mij moet ik eerst maar eens mijn logo 400 se gaan afbouwen anders krijg ik straks nog ruzie met Freddie :P

ik heb em gehad ,het is echt een toppertje wel een earonaut klappropset erop met een goede spinner zelfde maat op 4s 1800 en op 3s 2200 kun je de klapprop van de nine eagles skyclimber gebruiken dan vliegt ie ook snel maar een stuk gemoedelijker ,en met dit kisje kun je wel degelijk langzaam vliegen je krijgt de snelheid er alleen slecht uit effe vogelen met het cg ........ en het is idd een redelijke lastige starter verder is ie héél erg goed zichtbaar en kun je met de 3s 2200 zeker een minuut of 15 vliegen .

ps ik heb deze setup nu in een mpx spacescooter op 4s ook leuk.

Het is idd de zelfde hij wordt zelfs afgeleverd in de originele Freewing doos.
Ik vindt hem trouwens niet bepaald een indoor of parkflyer, je hebt best wel veel ruimte nodig.

Gr.

Hans

Klopt.. voor indoor is dit toestel Zeker niet geschikt lijkt mij.. Maar.. ik vind het in ieder geval een leuk ogend toestel. En wat ik er op Youtube van zie, vliegt het zeker leuk :)

heel snel toestel,.... na de 2de vlucht waren er al lichte brokken,.....

Is ondertussen al gemaakt , dit WE of straks vliegt ie weer,.... is echt pijl snel , hoogte nemen is de boodschap om ermee te starten,.....

die hobbyking p51 mini is ook nie mis ! +- 51 euro !!!!

de morray heb ik 61 betaald dacht ik ,...

Back