Frequentie-toewijzing Belgie

Corrien

In Memoriam
Forum veteraan
Wie weet het officiele frequentieregister voor Belgie te vinden?

Ik ben niet geinteresseerd in de tabellen, die de modelbouwfabrikanten opgeven. Deze zijn geen van alle foutloos. Dus alleen een "Nationaal Frequentie Register" zoals Nederland dit heeft.

Als je het mij vraagt een zeer knappe en lastige vraag

:wink:

Komt ie Corrien :

Na veel zoeken ben ik terecht gekomen op de site van het BIPT

Klik bij de site van het BIPT op Frequentiebeheer, klik op frequentieplan. Aldaar kan je alle frequenties, die aan allerlei toestellen van welke soort dan ook zijn toegekend, vinden.

Blijkt dat de 35 Mhz band, 40 Mhz band en 72 Mhz band nog steeds in gebruik zijn voor modelvliegtuigen :

40.5625-40.7 MHz Kleine modellen (40.57-40.7 MHz)

Kleine modellen (34.995-35.335 MHz)
Modelvliegtuigen (34.995-35.335 MHz)

Kleine modellen (72.0125-72.2625 MHz)

Kleine modellen (26990-27000 kHz)
Kleine modellen (27040-27050 kHz)
Kleine modellen (27090-27100 kHz)
Kleine modellen (27140-27150 kHz)
Kleine modellen (27190-27200 kHz)
Kleine modellen (72.0125-72.2625 MHz)

KLEINE MODELLEN = ALLES WAT RIJDT VAART VLIEGT

http://www.bipt.be/bipt.htm

Greetzzz

Stevo

Heren, bedankt. Dit is precies wat ik zocht. In Belgie zijn dus nog steeds de lage 40MHz kanalen en de gehele 72MHz band legaal. Remco, ik ga ook verhuizen... :?

hallo

verhuizen benne jullie gek of wat
in NL ff te hardt rijden kost je 25 Eurie
hier 10 km te hard gaat je reeds 175 Eurie kosten
Doe je 10 per uur te snel waar een school is 1000 Eurie.
moet je maar eens kijken op deze site dan ga je wel ff twee keer na denken voor je verhuist

http://www.rijkswacht.be/fedpol/wegcode/boetes2.htm
Eén van de meest spectaculaire boeteverhogingen is die voor een stuk fietslampje. Voortaan kan dit voor een fietser tot 175 euro oplopen

strafrechtel. min.boete : verhoging van 50 € naar 275 €
Minnelijke schikking: verhoging van 50 € naar 175 €

Als je na het lezen van deze mail denk Raf is gek aan het worden nietes dus dit is realiteit

als je een boete krijgt kun je het goedkope modelbouw wel gedag zeggen
Dan kan je zelfs geen bootje bij de Aldi meer kopen.

Ik denk dat ik ga verhuizen maar weet nog niet naar waar
het is over al ellende eigenlijk
Maar ging dit niet over frequentie gebruik in België eigenlijk ????????????????????????????

sportieve groeten Raf
http://users.pandora.be/moonen.hilda/

hallo

ik zit reeds tot 100 en het helpt nog niet
ik zou met mijn boot naar een vijver willen maar dat lukt niet
ik wordt ellendig van zulk een weer
kan er nu niet een lekker zonnetje staan hoeft geen 30° te zijn maar gewoon lekker lente weertje
ik verlang naar de zomer pfffffffffff
Winter depressie of zo zal het wel zijn zekers

lol

sportieve groeten Raf
ps ik moet van de vrouw gaten gaan boren in beton om een tv kabeltje te trekken
ik zoek naar een oplossing om geen gaten te moeten boren denk aan draadloos en zo

Raf, er staat hier op het forum een plaatje van iemand met twee armen in een duikboot. Denk daar nog maar eens aan terug, dat waren pas penibele tijden!!
En bedenk ook, dat als het weer de tijd wordt om de bootjes en de vliegtuigjes uit te laten, dat je dan ook de kanalen 1 t/m 23 op de 40MHz en de hele low-band van de 72MHz tot je beschikking hebt. Als jullie het een beetje uitkienen, kunnen jullie met bijna 100 man tegelijk de bootjes laten zwemmen. Uiteraard moet je dan wel met een rustige snelheid naar het vaarwatertje rijden, want jullie gendarmes zijn inderdaad flink duur!

Mensen mensen blijf rustig in Nederland. Modelbouw in belgië is zeker niet goedkoper :wink: En alhoewel de 72mhz band is toegelaten, wordt het bijna niet gebruikt (althans niet in mijn regio).
En die boetes... Is nog maar net de nieuwe wet... snik snik 150 euri als je zonder licht de weg op gaat (met de fiets dus)...
Dus die boetes zijn erg erg hooooog... En om dan nog maar te spreken van "zone 30"... Aan 50 door zo een zone betekent al rijbewijs inleveren... :cry:
:evil:

hallo

Ja dat met mijn armen in die boot dat waren tijden
Ik ga trouwens die boot terug in de vaart nemen na en volledige renovatie
Ik ga die op de nieuwe standaard brengen en hoop dat hij mee kan naar buddingen
Dan die boetes ha zou voor minder depressief worden
Ik krijg pijn in mijn nek van naar al die verkeersborden te kijken van hoe hard mag ik hier rijden
Vroeger als ik vloog heb ik nooit zoveel moeten bewegen met mijn nek als nu met autorijden

En heu het is niet gendarmes het heeft nu federale politie.

sportieve groeten Raf

van die boetes heb ik nog geen last , maar binnen het jaar wel , ik zal mogen oppassen als ik naar het circuit of vliegveld rij :D
jaja cooper gaat rijbewijs halen :lol:

enneuh de modelbouw is hier niet goedkoper :s ik vind onze winkels wel vééél beter, de winkels die ik in nl gezien heb.... grooote opp waar weinig instaat bij ons , grote winkel of kleine die propvol staat daar kan je uren rondlopen :D
en die 72mhz band (daar ging het toch over niet :wink: ) die heb ik nog nooit gezien ... in winkels ofzo...

we kunnen mss allen naar duitsland verhuizen, ergens in het zuiden waar het misschien soms beter weer is dan hier :lol:
en duitsland is modelbouwland al versta ik geen klojen van wat ze zeggen :D

Back