frequenties wat is legaal

• Topicstarter Topicstarter P@trick
  • Startdatum Startdatum
P

P@trick

Guest
Hoi,

Op de 40mhz FM band welke kanalen/frequenties zijn legaal in nederland en waar kan je het eventueel opzoeken.

hoe kan mij dan in hemels naam een zender verkocht zijn met freq/kanaal 67

Het kan zijn dat er inmiddels nieuwe richtlijnen voor de frequentieindelingen & kanalen gekomen is, dit kan ik je echter niet met zekerheid zeggen. Misschien zijn er mensen die hier meer vanaf weten? (of een meer up-to-date frequentietabel kunnen vinden)

Jorrit dezer is niet helemaal compleet .... de laaste aanvulingen ontbreken .... op Ron's side (Cumulus Winssen) staan/stond de complete lijst... Ron van Sommeren ,,,, maar nu ligt deze site er uit ..

Jorrit zei:
Stond vroeger op de site van Ron van Sommeren maar die is helaas offline momenteel...
Geen paniek, niet alles is weg:
http://home.hetnet.nl/~ronvans/2004_old/inhoud/legal_frequencies.html

Sphereman zei:
Zoals je kunt zien in bovenstaande tabel, is dit een 35MHz kanaal (35,070MHz). De 35MHz band is sinds november 1999 (weer) gereserveerd voor modelvliegen en mag niet gebruikt worden voor RB-boten en -auto's. Als jij duidelijk aangegeven hebt waarvoor je je apparatuur wilt gebruiken, heeft de modelbouwzaak een fout gemaakt.

Sphereman zei:

Dat moet je dan bij je winkelier opvragen. Kanaalnr. 67 op 40MHz is een hier niet-toegestane tussenfrequentie. Als dit 40.670MHz is, levert deze storing op kanaal 50 en 51 (40.665 en 40.675).

Corrien zei:
Sphereman zei:

Dat moet je dan bij je winkelier opvragen. Kanaalnr. 67 op 40MHz is een hier niet-toegestane tussenfrequentie. Als dit 40.670MHz is, levert deze storing op kanaal 50 en 51 (40.665 en 40.675).

Tja en dan gebeuren er rare dingen........ Sphereman ik ben wel benieuwd naar die verkoper zijn reaktie :sniper:

Je moet toch al een vermoeden gehad hebben dat er iets niet pluis was aangezien je er een draadje over opende. :?

Stevo

Tja aan die frequentie op de doos valt niet te twijfelen en aan het feit dat die illegaal is ook niet. Mogelijks heeft jou verkoper, zonder de officiële weg te volgen, die zender via via goedkoop geimporteerd.

Kun je van die zender het kristal bekijken? Het zou kunnen dat er een ander kristal op een legale frequentie werd ingestoken en zodoende is die sticker op de doos dan een waardeloze aanwijzer.

Hey Mr. Sphereman ....plaatje beetje verkleinen naar 640x480 is duidelijk genoeg .... nu wel een béééééétje groot ....

Thanx

nou daar gaat het me niet om(er zit echt een 40.670 kristal in).

als ik er dus een legaal kanaal instop dus laten we even zeggen 54 dan is de zender ook gewoon legaal hier in nederland en is het gewoon verzekerd zoals de modelbouw winkel dit noemt.

ofniet??????

Yepp .... er zit europese goedkeuring op ..... uitsluitend de electronica .... frequenties zijn nog niet europees geregeld (zal voorlopig ook wel niet komen ook )...

ok dus deze komt b.v uit duitsland waar 67 wel een legaal kanaal is. nou dan ga ik maar even snel een nieuw setje kristallen kopen :D

hmm jah moet ik 300km rijden in totaal is een nieuw setje halen voor deliger :D ik mail hem wel even mischien kan ik wat via de post regelen.

Zeker weten, dat er een zeer onvriendelijk mailtje naar de winkelier gestuurd moet worden!!! Deze frequentie is uitsluitend voor de Aziatische markt en is in Europa nergens toegestaan.

Back