Frog Linnet

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 31 jan 2008.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier gaat de discussie verder over de Frog Linnet van Herbert. Het begin van de discussie staat bij de Fokker F-II peanut

    Herbert,
    Wat voor propje komt erop? Ik neem aan een 6 inch prop? De prop die Roel je aanbood was voor zover ik mij herinner als reactie op jouw berichtje over de Sprite en is in dat geval te groot voor de Linnet.
    Wat betreft de rubbermotor, een model van 18 inch, 6 inch prop, 20 a 30 gram zal waarschijnlijk een lus van 4,5 mm breed rubber moeten hebben.
    Postbode-elastiek is dus te breed, je zal dunnere elastiekje moeten gebruiken. Die zijn ongeveer 1,5 mm dik, dus er zijn 3 naast elkaar nodig. Wat lengte betreft, neem ruim de afstand tussen de bevestigingspunten. Als het model goed getrimmed is kan je langere motoren gebruiken. Lees even op mijn website over de techniek van "stretch winding" en smeren van de motor: materialen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  2. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    prima zet,een nieuw lijntje over de Linnet,de vleugel is bespannen maar moet nog wel dingen uitvogelen zoals de prop en het rubber
    heb de vleugel met verdunde spanlak en een druppel wonderolie daar aan toegevoegt bespannen .nu een avond nadenken wat ik voor rubber ga gebruiken
    en zal eens je site flink door lezen Wout hoe ik een propje maak
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    heb nu een propje uit een Guillows pakketje gekocht ,maar deze is dacht ik 5 inch en denk te klijn voor de Linnet ,dus zal verder moeten kijken .
    Denk dat het wel op de kleiner Scamp kan gebruikt worden,denk dat ik het daar maar voor gebruik
     

Deel Deze Pagina