Frsky bindt niet. te lege accu?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door F_Timmermans, 17 nov 2012.

  1. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    Hallo mensen,

    Ik heb een frsky tfr8-s gekocht en probeer deze te binden met mijn futaba t6e. dit moet gaan volgens de beschrijving. echter wilt de ontvanger niet binden. de ontvanger accu is wel al erg lang niet gebruikt.

    kan het zijn dat de accu wel genoeg spanning levert voor de ontvanger aan te laten gaan maar dat de accu geen vermogen meer heeft om te binden?

    alvast bedankt!
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Meten is in dat geval weten!

    Stevo
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als de accu ten minste 4,8 volt levert, moet die in orde zijn. Maar als je twijfelt een een accu, dan is dat een goed moment om deze te vervangen.

    Wat het binden betreft, soms wil dat niet omdat er teveel WiFi zenders in je omgeving actief zijn. Probeer het op een plek waar weinig WiFi zenders zijn (buitenaf) en probeer ook te variëren is de afstand tussen zender en ontvanger.
     
  4. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    Maar het kan dus zo zijn dat als de accu niet goed is dat die wel de ontvanger aan laat gaan maar niet kan binden?
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Je ontvanger werkt volgens deze TFR8S-TF Series-Receivers compat-Product Show-Products-FrSky Electronic Co.,Ltd gegevens vanaf 3,5 volt. Als de accu deze spanning levert is dat voldoende. Maar als een Ni-** accu met vier cellen zo'n lage spanning zou leveren, dan is er wat mis.

    Zekerheid daar over kan je alleen krijgen door de spanning te meten, maar die tip was al eerder gegeven.

    Heb je geen voltmeter of een andere accu om te testen dan kan je eventueel een ESC met BEC aansluiten. Sluit geen motor aan, of verwijder de propeller. Dan ben je zeker dat er geen ongelukken gebeuren.
     
  6. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Is dit je eerste niet-futaba ontvanger? Let op, de bindingsprocedure is iets anders dan bij de orginele. Lees de handleiding er even op na.

    Zo uit het hoofd: houd de bindingsknop ingedrukt, en schakel daarna pas de spanning in. Laat nu de knop pas los.
     
  7. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    iets verder weg van elkaar proberen te binden?
     
  8. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    En uit de buurt van draaadloze netwerken wil ook wel helpen, soms pakken ze signalen op van laptop's e.d en werkt het ook niet, nadat ik de router en alle laptop's had uitgezet lukte het binden wel ineens.
     
  9. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    ik ga morgen proberen met een andere accu. de accu die ik gebruikte gaf op mijn metertje wel een voltage maar bij het aantal procent capaciteit gaf hij 0% aan. kan misschien ook het euvel zijn ?

    de procedure heb ik volgens de manual gevolgd en wifi netwerken zitten er niet in de buurt. morgen laat ik even weten of het met de volle accu gelukt is
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Bij testers wordt de spanning vertaald naar een ladingspercentage. Dat geeft niet meer als een indicatie. Omzetten van spanning naar lading kan niet anders dan met grove benadering. De tester moet dan wel weten om wat voor type accu het gaat.

    Wat was de spanning die de tester aan gaf???
     
  11. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!

    4,3V
     
  12. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    maar die accu was trouwens al zeker 2 jaar niet meer gebruikt.
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Zou dan maar eens beginnen met het laden van de accu...
     
  14. F_Timmermans

    F_Timmermans

    Lid geworden:
    2 aug 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Brunssum. Lid van MVC Sunflyers Landgraaf!
    Het probleem is opgelost. met een andere accu deed die het gelijk! thanks voor de info!

    Ps. thread kan op slot
     

Deel Deze Pagina