Frsky dlg receiver

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door allrounder_w.l.c., 29 feb 2020.

  1. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    Leute,

    Wat is op dit moment de go to receiver in de frsky wereld voor dlg's?
    Ik kom op de website van frsky Vincent Merlijn tegen welke de G RX6 gebruikt.
    Wil graag een betrouwbaar systeem dus ben benieuwd naar de tips van jullie kant.

    Op mijn race quads vlieg ik met het crossfire systeem op 900Mhz, geweldig systeem voor deze toepassing dankzij de lage latency en het grote bereik. Helaas kan ik geen voltage readout krijgen in mijn taranis met deze ontvanger dus ik ben op zoek naar een andere goede match met de taranis.

    Bedankt alvast!
     
  2. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Wassenaar
    Waarom twijfelen aan het advies van Vincent? ;)

    Maar goed, als je mijn ervaring weten wil. Ik vlieg met de GRX 8 en met de GRX 6.

    Toen de GRX 8 uitkwam heb ik er meteen 2 gekocht. Later kwam de GRX 6 op de markt en daar heb ik er ook een van.

    Zou ik weer een ontvanger nodig hebben dan zou ik weer de GRX 6 kopen. Heel erg klein en je kunt heel makkelijk een accu kabeltje solderen op het zesde kanaal.

    I heb nooit geen problemen gehad met deze ontvangers. Het is erg betrouwbaar allemaal. Ik ken veel vliegers die met dezelfde ontvangers vliegen en eigenlijk heb ik nooit gezien dat er problemen waren met ontvangst of bereik. Je moet natuurlijk wel je antennes goed installeren. (90 graden tov elkaar en voorin de romp, weg van de carbon).

    De meest voorkomende fout die ik zie is dat mensen geen voltage alarm programmeren en doorvliegen tot hun accu leeg is. Dan ben je van het ene op het andere moment je verbinding kwijt.

    Roger
     
    allrounder_w.l.c. vindt dit leuk.
  3. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    Bedankt voor je input Roger!

    Zeker geen twijfel aan Vincent zijn advies!
    Ben vooral benieuwd wat het overige gross nog meer aan receivers vliegt en wat de ervaringen zijn.
    Fijn om te horen hoe positief je bent over de GRX 6.
    Mee eens dat antenne oriƫntatie super belangrijk is.
    En batterij voltage is een must.
    Heb de receiver meteen in mijn winkelmand gestopt.
     
  4. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Wassenaar
    Hier alvast foto's zodat je kan zien hoe je een accu kabeltje kan solderen aan de + en - van het 6de kanaal die bovenop de ontvanger ligt en waarvan de pins naar achteren wijzen. Kanaal 1 t/m 5 zitten aan de voorkant.

    Ik heb het kabeltje vervolgens vast geknoopt zodat er geen kracht op de soldeer verbinding komt bij aan en afsluiten van de accu.



    7B2F23E2-5878-4B90-B8B9-78E9B8B29DF8.jpeg



    43C30E46-A05F-431B-8D59-E10D7B162B6A.jpeg
     
    allrounder_w.l.c. en tunderman vinden dit leuk.
  5. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ontvanger is niet compatibel met analoge servo's, als je nog D47's zou gebruiken...
    Verder niet twijfelen aan die G-RX6.
     
    allrounder_w.l.c. vindt dit leuk.
  6. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Waarom zou je deze ontvanger niet met analoge servo's kunnen gebruiken?

    Je moet dan alleen niet de puls interval op 9ms zetten maar op 18ms laten staan
     
    allrounder_w.l.c. vindt dit leuk.
  7. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    Good to know! Bedankt voor de tip(s). Ben sowieso een keer van plan om de d47 te vervangen voor KST
     
  8. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.469
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Ik kan in ieder geval van de grx8 bevestigen dat ie WEL met analoge servos werkt.

    Zelf heb ik in de dart (1 m dlg) een rx4 ontvanger op 1S, omdat de grx-8 er echt niet ingefrommeld wou worden.
    In de Tantalus een grx-8 met 2S batterij en een bec (?) met alarm, omdat Jaap het er al zo in had zitten heb ik het
    zo overgenomen.

    Goed idee van die vaste accukabel aan de laatste servo-aansluiting.
     
    allrounder_w.l.c. vindt dit leuk.
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb tot voor kort mijn dlg probleemloos met de X4R gevlogen, zo ver en hoog gevlogen als ik durf en nooit problemen met bereik gehad. Moet je alleen wel een y-kabeltje solderen voor de voeding want hij heeft maar 4 kanalen.

    Wel heb ik hem onlangs vervangen voor een grx6, ten eerste omdat hij veel kleiner is dan de X4R en ten tweede omdat ik de vario erg grappig vind, maar daar heb ik nog niet mee gevlogen. Ik kan wel zeggen dat D47's het gewoon doen op een grx6
     
  10. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Die dingen worden steeds kleiner!
    Eh.... Is die GRX-6 ook de ontvanger die niet mee mocht naar het WK, omdat er een vario in zit?
    En levert FrSk ook ontvangers die luisteren naar bv mijn Graupner zender?
    Ik wil een mini RC-termiekrem maken...
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Er zit idd een vario in, ik wil hem gebruiken zodat ik mijn vlieghoogte in de gaten kan houden. Het gepiep van de vario als thermiekzoeker word ik helemaal gek van en gebruik ik niet.

    Volgens mij luisteren frsky-ontvangers alleen maar naar frsky-zenders
     
  12. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Hmmm. Eens kijken of een FrSky module dan een mooie oplossing kan zijn.
    En anders een Taranis zender. Die dingen kosten je de kop ook niet meer...
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb voor dlg (en inmiddels al mijn kleine kistjes) een Xlite van frsky......ik vind dat een heel fijn dingetje maar daar zijn de meningen ook over verdeelt geloof ik:rolleyes:
     
  14. evdillen

    evdillen

    Lid geworden:
    14 nov 2012
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Uden
    Inderdaad de vario is "ongecompenseerd". Ik gebruik hem dan ook niet. Ik gebruik wel de hoogtemeter als variometer. In de thermiekstand hoor ik om de 3 sec de hoogte; in alle andere vliegstanden doe ik dat per 20 sec.
    Werkt voor mij heel goed. Natuurlijk kan ik het geluid ook uitzetten met een schakelaar.
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik alleen hoogte op afroep met een schakelaar, hoofdzakelijk ter eigen vermaak en daarnaast of ik binnen de regeltjes blijf
     
  16. evdillen

    evdillen

    Lid geworden:
    14 nov 2012
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Uden
    hoofdzakelijk ter eigen vermaak!!! gewoon leuk bij hele zwakke belletjes!!!!!
     
  17. bieze

    bieze

    Lid geworden:
    17 jun 2014
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Ranst
    Ook geprobeerd, maar dat heeft bij mij niet geholpen...

    X4R had dat probleem ook niet, en de servo's werken wel op de G-RX6... tot ze op een gegeven moment wat beginnen de dansen. Net of ze hun centerpunt niet kunnen vinden.
     
  18. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Voorheen heb ik zowel de X4R en de G-RX6 gebruikt zonder problemen.
    De X4r heb ik wel in combinatie met D47 gebruikt en de G-RX6 niet, omdat mijn nieuwere DLG's volledig met KST X08 servo's zijn uitgerust.
    Momenteel gebruik ik de RX6R, deze heeft geen vario aanboord.
     
  19. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Als je een JXT zendmodule in je Graupner zender kwijt kunt, dan kan dat probleemloos.
    Met enig solderen kun je ook deze er in bouwen, en dan kun je alles aan. Ook FrSky
    https://banggood.app.link/ppxdsyh3oX

    Oftewel: Wat voor Graupner zender heb je?
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2020
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Afgelopen week voir het eersr gevlogen met de grx6 op 1S en ik kreeg geregeld "rf-signal low" op 30mter hoog en gewn 100mtr van mij af. Deze ontvanger heeft al in andere kisten gezeten waarmee ik wel probleemloos heel hoog en ver weg heb gevlogen dus ik heb weer een X4R in de dlg gedaan. De grx6 zit nu weer in deFunCub
     

Deel Deze Pagina