Frsky MLVSS sensor lost

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Frits37, 2 jun 2020.

  1. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Ik heb enkele vliegtuigen met een X8R ontvanger en een MLVSS sensor (lipo voltage telemetrie). Het gebeurt nu bijna standaard dat de zender (X9D plus) na pakweg een minuut - rustig - vliegen de boodschap geeft: "sensor lost". Bij één toestel denk je dan: misschien een kabelbreukje of zo, maar bij twee is er iets anders aan de hand. Maar wat...

    Versie: LBT, firmware van januari jl. (2.01)
     
  2. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Probeer ACCST v2.1.0 eens zou ik zeggen, als het voor al je ontvangers die je gebruikt beschikbaar is. Ik vlieg al een tijd weer met 2.1.0 op mijn X9D+ en X8R ontvangers en heb daar qua bereik geen issues mee en hoor/lees er verder ook geen issues over op andere vlakken. Ik gebruik zelf geen externe sensors.
    ACCST v2.0.1 is echt een versie die je beter vermijd, is niet goed doorgetest en veel te snel vrijgegeven.
     
  3. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Zal ik doen. Ik zag wat op tegen het gedieoe van nieuwe firmware voor zender en ontvangers, maar het lijkt toch verstandig.
     
  4. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Met alleen de zendmodule en de X8R valt het wel mee, wel opnieuw binden en de sensors verwijderen en opnieuw laten detecteren en instellen (screenshots of backup via companion is aan te raden dan, zodat je weet wat je ingesteld had). Als je nu bijvoorbeeld nog OpenTX 2.2.4 hebt, dat werkt ook gewoon met ACCST v2.1. Heb tot recent ook gewoon daarmee rondgevlogen, het is dus niet persé noodzakelijk om OpenTX 2.3.7 te installeren als je de functionaliteit niet nodig hebt.
     
    Frits37 vindt dit leuk.
  5. Bert Scholten

    Bert Scholten

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Roosendaal
    fyi: ik zit op 2.3.7 en met v2.1.0. (x9e) ik had dit voor de update ook al en nu nog steeds. ik lees dat wel meer gebruikers er last van hebben. als het super storend is dan vervang je het audio file door stilte.
     
  6. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Heb je wel de sensors verwijderd uit het model (delete sensors) en daarna opnieuw sensors laten zoeken (discover sensors)?
     
  7. Bert Scholten

    Bert Scholten

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Roosendaal
    nee, want de sensoren zijn zichtbaar en telemetrie data komt gewoon terug. het is gewoon af en toe dat je die melding eens een keer hoort. en de sensor werkt dan gewoon want ik blijf telemetie data ontvangen. ik heb geen idee wat exact de trigger voor die melding is.
     
  8. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Als je van OpenTX 2.2.x naar 2.3.x gaat is het advies om de sensors opnieuw te laten detecteren, als je van ACCST v1 naar v2.x gaat dan idem dito.
     
  9. Bert Scholten

    Bert Scholten

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Roosendaal
    bedankt, dat wist ik niet. Dat zal ik eens proberen.
     

Deel Deze Pagina