FRsky module compatible met bekende FBL systemen?

Ik vlieg dus momenteel fpv met een quad en een vliegtuig. Nu wil ik het heli vliegen weer oppakken en ben dus druk zoekende. Nu lees ik nergens op internet over setups van piloten die de turnigy 9xr icm 3GX, BeastX en/of V bar.
Zijn deze combi's wel mogelijk en of is het verstandig om met een 9xr een heli te gaan vliegen? Ik ben zeer tevreden over de zender maar zoals ik al aangaf lees ik weinig erover icm helikopters (fbl systemen.

Gr.

Voor zover mijn kennis gaat, heeft een fbl systeem niets te maken met de zender. Ik zelf vlieg met twee MicroBeasts en die hebben niet veel instellingen nodig vanuit de zender. Enkel de gain van de staart gyro en dat kan de Turnigy ook wel aan, dus ik zou zeggen: GAAN!.
Overigens geloof ik dat het zelfde geld voor de 3G modules. Van V-bar heb ik geen kaas gegeten, maar aangezien de 9X zender "gewoon" een 2.4 gHz systeem is, is er geen enkele reden om het niet te doen.

Succes,
Arthur

ook een vbar heeft niks bijzonders vanuit de zender nodig

Als je gewoon de heli mixers etc in de zender kunt programmeren, moet dat goedkomen.
Alle estabs halen hun informatie gewoon van de ontvanger af.

Bv een vbar kun je dan weer een paar satelieten aan hangen, waardoor deze zelf ontvanger gaat spelen, maar dit heeft lang niet iedere estab

Dank heren.

Nu maak ik met mijn FRsky module gebruik van de d8r-II plus ontvangers. Voor zover ik weet zijn er geen losse satelliet ontvangers van FRsky. Ik dien dus de d8r-II plus te verbinden tussen of aan de FBL systemen. Echt nergens kan ik vinden of dit gaat werken. Maar zoals al aangegeven wordt zijn er geen redenen om er vanuit te gaan waarom dit niet zou kunnen. Als mensen meer weten dan hoor ik dit graag.

Satelliet, gebruik je alleen maar om ontvangst te verbeteren. Met de Frsky ben ik zonder rssi piep 1.6 km ver gekomen (FPV). Een heli hou je toch echt dichterbij dan 100 meter, en dan heb je al uilen ogen nodig om je oriëntatie te bewaren.

Ik denk dat jij je druk maakt over dingen die er niet toe doen. Elke zender met heli-mix kan je gebruiken voor heli, met of zonder FBL.

Suc6

Dank heren.

... Ik dien dus de d8r-II plus te verbinden tussen of aan de FBL systemen. Echt nergens kan ik vinden of dit gaat werken....

Nee, je zender bind je aan de ontvanger. De ontvanger verbind je op de normale manier met de estab.
in de estab zitten dan weer alle servo's aangesloten

Back