frsky ontvanger kiezen

Discussie in 'Model elektronica' gestart door eclipse86, 4 nov 2023.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.560
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja idd daar zit denk ik het addertje. hoe kan ik dit weten van die servo's?? de hitecs kunnen 7.4v aan in ieder geval
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.327
    Locatie:
    Groningen
    Specificaties bekijken. Als daar 2s lipo of 7.4 genoemd wordt zit je goed. Als het om 1 servo gaat zou je die kunnen vervangen wellicht.
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.560
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Oke, dus idd alle servo's zouden goed moeten zijn, die op de sleephaak is max 6v. Dus die zal vervangen moeten worden(momenteel overbodig dus gaat er dan ook gewoon uit denk ik)
    deze is momenteel toch niet in gebruik dus kan ik later vervangen indien nodig.
    Dus een TD-r18 aanschaffen en de rest eruit!
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.547
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij heb ik meerdere kisten met deze ontvangers (maar kan ook RX8R zijn) en ik vlieg uitsluitend benzine.
    Ik ben niet heel erg kieskeurig en heb tot nog toe met geen enkele FrSky ontvanger, ook niet die dingen die bij mijn stokoude FC16 conversiekit hoorden (D8R of zoiets, was vóórdat LBT verplicht werd) ooit problemen gehad qua ontsteking.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.327
    Locatie:
    Groningen
    Toch zijn er veel berichten dat er risico's mee zijn. Frsky heeft zelf daarom de pro uitgebracht. Ik zou er dus niet voor kiezen al werkt het voor sommigen goed
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.560
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Vanmorgen alles aangesloten en gestart met programmer. Plots een onaangename geur. Jup de geur van...
    Alles afgezet... Blijkt het de servo te zijn die op de throttle stond. Is nogthans wel een hv servo, en ervoor heeft die ook gewoon gewerkt. Vanavond eens opendoen. Wellicht teveel weerstand gehad?? De rest doet het wel goed!
     
  7. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.433
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    servo misschien voorbij het fysieke uiteinde van de gashevel gedrukt?
    Tijdens het programmeren het beste beginnen met alle servos in de middenstand, en dan eerst voorzichtig de limieten van de servoweg instellen.
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.560
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja idd, maar ikkon niet aan de gasservo en had hem even over het hoofd gezien, wellicht was dit idd het probleem! domme fout dus!
     
  9. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    188
    Locatie:
    noord limburg nl
    Ik zet de servo weg die, standaard op 100 % staat, op 0 en ga dan per servo bij proefdraaien naar +- 10 % en daarna als het goed zit weer in stappen terug naar 100%. Dan gaat er niks brommen of roken/stinken.
     

Deel Deze Pagina