FrSky V8FR-II 2,4G 8CH Receiver HV versie

HOI,

Ik heb een nieuwe zender, de TGY 9xr PRO met een XJT module en X8R ontvanger.

Wat de XJT module betreft, er wordt gesproken van een EU versie? Hoe kan ik dat zien op de module en op de X8R ontvanger?

Verder wordt er bij ontvangers gesproken over een HV versie.
(FrSky V8FR-II 2,4G 8CH Receiver HV versie)

Kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen?
Groeten, Arnold

Operating voltage: 3.0~16V(HV Version)

HV = High Voltage

Voor wat betreft de EU versie staat er dan meestal EU LBT (Listen Before Talk) op de verpakking en op de ontvanger. Een rond zwart stickertje.

FRsky LBT.jpg

Alleen de ontvangers waarvan de naam met een X beginnen heb je in een aparte EU-LBT versie. De ontvangers die met een andere letter in hun naam beginnen, zoals bijvoorbeeld de V8FR-II, werkten met met een ander FRSky protocol (D8). In mijn zender (Taranis) kan ik per model kiezen of mijn zender met het EU-LBT protocol (dat heet ook wel D16) moet zenden of met het D8 protocol.
Voor mij was het in het begin ook even lastig om de verschillende soorten ontvangers bij mijn zender te begrijpen, maar met hulp van een paar anderen ben ik er nu achter. Dus vraag gerust als het nog niet helemaal duidelijk is.

Laatst bewerkt:
In mijn zender (Taranis) kan ik per model kiezen of mijn zender met het EU-LBT protocol (dat heet ook wel D16) moet zenden of met het D8 protocol.

Let wel als je nu een nieuwe Taranis koopt dan zit standaard het D8 protocol er niet meer in, je moet je zender dan opnieuw flashen en dan de optie aanzetten dmv het vinkje van de vraag er af te halen. Flash je dan je zender dan heb je weer de 'oude' d8 optie terug. Zie plaatje, het gaat om de optie EU. Nog meer over flashen zie http://www.modelbouwforum.nl/threads/nieuwe-zenders-frsky-x9d-x12d-x16d.175636/page-82. Het lijkt lastiger als dat het is snap je het, dan is het ineens veel makkelijker.

full

Ik zie nu dat het om de XJT module gaat en niet om een Taranis. In dit geval gaat het dus helaas niet op. Ik laat het wel staan op het forum wellicht heeft iemand anders er nog wat aan. Wat betreft het flashen van Module en ontvanger dat moet dan via de PC of iemand moet het willen doen die een actuele Taranis bezit.

Laatst bewerkt:
Let wel als je nu een nieuwe Taranis koopt dan zit standaard het D8 protocol er niet meer in, je moet je zender dan opnieuw flashen en dan de optie aanzetten dmv het vinkje van de vraag er af te halen. Flash je dan je zender dan heb je weer de 'oude' d8 optie terug. Zie plaatje, het gaat om de optie EU. Nog meer over flashen zie http://www.modelbouwforum.nl/threads/nieuwe-zenders-frsky-x9d-x12d-x16d.175636/page-82. Het lijkt lastiger als dat het is snap je het, dan is het ineens veel makkelijker.

Ik zie nu dat het om de XJT module gaat en niet om een Taranis. In dit geval gaat het dus helaas niet op. Ik laat het wel staan op het forum wellicht heeft iemand anders er nog wat aan. Wat betreft het flashen van Module en ontvanger dat moet dan via de PC of iemand moet het willen doen die een actuele Taranis bezit.

Hoi,
Toch bedankt voor de reactie.

Module en ontvanger kun je toch gewoon met een Taranis flashen? Waarom moet dat via een PC?

De ouder versies van de Taranis konden het niet, en mensen met modules van FRsky dus bijvoorbeeld een Futaba zender met een FRsky moduul ja moeten wel via de PC. Die hebben de mogelijkheid niet zoals met de Taranis.

Back