FTX Fury

Ondetussen wat meer ervaring opgedaan met de Fury:

Pro:
- Snel
- Goede prijs voor borstelloos (HIMAX)
- Goede ESC (castle creations)
- Deels stevige onderdelen

Neg;
- Onderdelen alleen in UK goed verkrijgbaar
- Sommige delen erg zwak (aandrijving, bevestiging voorophanging)
- Bereik standaard zender is bagger

Goed dat je hem bevalt, ik ga hem namelijk ook kopen.
Bedankt voor de site met onderdelen!

Fury of niet...

Hierbij mijn mening over deze auto's, niet doen....

De Fury en de Graupner/ MG etc, allemaal van dezelfde fabrikant. Ik heb de Graupner variant, en die staat nu in onderdelen te staan. Ik had deze gekocht als tussendoortje in afwachting van de Traxxas 1/16. De tijd ben ik prima doorgekomen, deze auto's zijn kwetsbaar vragen veel tuning en onderhoud...

De 1/16's Slash en de Erevo (evenals de LRP/ Duratrax 1/18's), die kunnen ongelofelijk op zijn donder hebben weinig onderhoud. De Graupner 1/16 en zijn neefjes, je moet er voorzichtig mee zijn. In verhouding weinig rijuren/ veel sleutelen. Ga je flink bashen of het offroad op....dan ben je aan de beurt. Dat gaat je veel tijd kosten (sleutel uren) en je gaat gauw de prijs betalen aan onderdelen.

Nog even een kort vraagje,

Wat is de gemiddelde afstand waarover de auto bestuurbaar moet blijven? Ik vind deze afstand bij de Fury nogal kort, een meter of vijftien toen ik het net probeerde. Als de auto verder staat reageert hij slecht of helemaal niet. Nu zijn de batterijen al even niet opgeladen maar volgens de zender nog steeds "vol". Kan dit puur door de batterijen veroorzaakt worden?

Is sterk afhankelijk van waar je rijd, ikzelf rijd vaak bij mij achter op een plein omringd door huizen en garages met een traxxas set en daar is de afstand heel slecht na 10 - 15 meter al storing, heb zelfs een stuk waar ik na 5 meter al geen reactie met de wagen heb(weet niet wat voor storingsbronnen iedereen in huis heeft).

Ga ik naar een openvlakte dan geeft 25-30 meter geen probleem.
In het kort, hangt ervan af waar je rijd.

Back