Fuga van Hobby-Land.

• Topicstarter Topicstarter anthony
  • Startdatum Startdatum
A

anthony

Guest
Hallo.

Heeft iemand ervaring met de Fuga magister van hobby-land Hobby-Land

Wil namelijk een 90mm edf jet, maar zou het liefst iets in gfk/balsa hebben i.p.v. foam zoals van bij jepe. Ik ben er van overtuigd dat de fastfoam kisten van Jepe goed vliegen, maar denk na één seisoen dat die vol met putten en krassen staan.

Ik heb hier en daar al wat kunnen vinden over de Fuga en ik denk wel dat het een mooie kit is. De span is 155cm dus best wel groot voor een 90mm edf model. Ik heb ook wat zitten kijken naar de eliminator van ejets Eliminator 90 Build - RC Groups
Een heel ander toestel maar ik denk wel dat het ook leuk vliegt, al vind ik hem wat aan de kleine kant. De L39 van savex is ook een super mooi toestel maar is wel wat duurder. Ik ben er nog niet uit wat het zal worden.

De Fuga is redelijk klein. Door de kleine inlaten en uitlaten heb je eigenlijk brute power nodig om te kunnen vliegen. De Hobby-land Fuga is redelijk schaal inclusief de inlaten en uitlaten. De inlaten en uitlaten geven zoveel verlies dat je een dikke setup nodig hebt om dit te compenseren en leuk te kunnen vliegen, vandaar die 90 mm fan met dikke motor.

Ik vind de L39 ook een stuk mooier, maar ook een stuk duurder. Ik heb er tot nu toe drie gevonden die me wel aanstaan, L39 van Bichler modellbeau zelfde maten als die van Schreiner gfk, de Schreiner L39 zelf en de L39 van Savex, maar welke zou de beste zijn? Ze zijn alle drie +- dezelfde prijs. De savex heeft styro/Abachi vleugels en de andere gfk vleugels. Als Setup heb ik een Jepe 90 8S fan liggen, dus aan vermogen zal er geen gebrek zijn denk ik.

Back