Fulda combinatie

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door rottierood, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hier ben ik weer.Heb nu een weekje vrij,en heb mezelf getrakteerd op een Carson Fulda trailer (nummer 248 van de 250) en ben van plan om er een combinatie van te maken.
    Ik heb hier de Volvo staan die voor Polskamp bedoeld was,maar het bedrijf gaf helaas ook dit keer geen reactie op mijn e-mails.

    De Volvo wordt ook zwart gespoten met alle toeters en bellen erop.Ik heb net Fulda een e-mail gestuurd met de vraag of zij misschien stickermateriaal voor mij ter beschikking wil stellen.Antwoord is nog afwachten.

    Hier alvast de trailer.Hij is nog niet klaar,de zijpanelen moeten er nog opgeplakt worden,verlichting moet ik nog inbouwen enz enz.
    Maar het begin is er.
    Wordt vervolgd.
    gr Marcel.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    U kennende zal dit weer een mooie combinatie opleveren Marcel :D

    ga je veel veranderen aan de trailer of zal het redelijk standaard blijven?
     
  3. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Seeyah,
    de trailer zal in eerste instantie standaard blijven.Aangezien van dit soort trailer maar 250 geproduceerd zijn.Misschien wordt het over een paar jaar wel een collectesitem.
    Wel ga ik kijken of ik er een verlichtingsset in kan bouwen.
    gr Marcel
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hoi marcel
    die polskamp weet niet wat ie afslaat,als jij een model van hun truck bouwt steel je over al de show,
    ik vind het een bietje dom van ze,
    hopelijk snapt fulda het wel,stuur ze een foto van je andere trucks er bij op scheelt hoor,
    de man tga voor deze trailer zou helemaal geweldig staan,
    maar jou kennende wordt de volvo ook geweldig,
    wedico heeft ook ooit een fulda trailer gehad meen ik me te herrinneren,
    kan je ze een mailtje sturen voor eventuele stickers,
    je kan ook carson vragen of ze wat hebben van fulda,
    zijn het stickers die panter??!!dan zou je misschien die sticker kunnen vragen voor op je volvo.
    ik had laatst op mn topic over lading voor trucks een link van conrad over led verlichting op een staafje,kijk er even naar voor artikel nummer,
    dat is echt wat voor op de zijkant van je trailer,niet zoveel lampjes als de kerst coca cola truck,al zou het wel een leuk gezicht zijn,
    die onderspoiler op de trailer kan je maken van kunstof U-profiel wat ze in de bouw gebruiken om gibo gips blokken vast te zetten,maar dat zal je wel al kennen,
    ik ben benieuwd naar je bouwverslag,
    en mocht je hulp nodig hebben dan weet je me wel te vinden:D:D:D:rolling:
    groeten markioo
     
  5. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    wedico heeft deze een man fulda concert truck gehad.
    deze zie je bijna nergens.
    deze truck kon je uitklappen zodat je een podium had.
    erg raar ding maar erg zeldzaam.
    succes met de fulda trailer.
    ben benieuwd wat het gaat worden.

    gr patrick
     
  6. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Hoi Marcel

    Een jaar hard gewerkt,overgewerkt s'morgens vroeg op en laat weer thuis.
    En dan een heeeeeeeeeeeeeele week voor jezelf.Geniet ervan.Van je week vrij en van je trailer.Maak er wat moois van en ik zal met je mee genieten.

    Mvg Opa Wil
     
  7. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Fulda heeft gereageerd op mijn e-mail en zal kijken of zij stickermateriaal hebben liggen.Dat zou heel mooi zijn.

    ondertussen krijgt de Volvo (enja,ik weet het,er hoort een MAN voor te staan) wat aanpassingen te verduren.
    Ook nu weer mooi grote lampen aan de voorzijde.Deze komen van een 1/10 terreinwagen af,maar ik vindt het perfect staan.(trouwens,de witte Scania heeft ze ook voorop zitten)...

    Een heel simpel verlichtingset komt erin,compleet met knipperlichten.De Volvo wordt natuurlijk zwart gespoten en bewerkt met chrome details.
    Maar eerst wat foto's van vanmiddag.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    hier een foto van de Scania
    [​IMG]

    groetjes Marcel.
     
  8. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Hoi Marcel

    Hebbie toch weer op je buik gelegen.Kleding vies en je werkt niet.Nou dat worden klappen vanavond. Maar wel mooi natuurlijk.
    De namen Luca en Max op de scania komen mij ook bekend voor.

    Mvg Opa Wil
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2010
  9. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hoi marcel
    en hoe ga je de zaag er nu inzetten??!!!
    ik vind het leuk voor je dat fulda heeft gereageerd,
    je maakt ten slot van rekening reclame voor ze op meetings en forum,
    nu kan je ook de banden op gaan roken met je volvo,dat zijn ook fulda banden die schaper heeft,
    je kan ook zo als op t filmpie driften met je volvo:D:D:D
    de zijbekleding van je trailer zou ik maar zo monteren dat het te verwijderen is zonder schade achter te laten dus dmv dubbelzijdig tape ofzo ipv boren,
    je kan heel mooi van die kunstof hoekprofielen wat maken,
    je hebt ook zwart kunstof bij bouwmarkt,scheelt je weer spuiten,
    hoogglans afwerk profielen voor schuifdeuren had ik bij hornbach gezien,
    mvg markioo
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Markioo,
    leuke tips,maar waarom zou ik de panelen moeten verwijderen?En wat het spuiten betreft,dat is voor mij goedkoper dan dat ik weer hoekprofielen moet kopen.

    Voorlopig blijft de trailer zoals hij is,misschien is het straks wel een collecters item.Je weet het maar nooit.
    gr Marcel.
     
  11. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    ja het is nu al collectors item en als je dan gaten erin zou maken om zijpanelen vast te maken is het minder waard,dat bedoel ik enkel,
    en modellen van jou zijn altijd collector items,
    en tja stom van mij kunstof in kleur,dat hoef ik tegen een verf-oloog niet te zeggen:D:D:D
    mvg markioo
     
  12. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    nee hoor,ik snap wat je bedoelt.
    Maar er komt wel verlichting in.
    De zijpanelen zitten er nog niet vast op.Eerst wat draadjes trekken..........
     
  13. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Heb gisteren een e-mail gekregen van Fulda Nederland.Er komen stickers uit Duitsland mijn kant op.
    Helemaal top.Nu kan ik de Volvo aanpassen naar de Fulda oplegger en zo een eenheid van maken.
    Kosten? niets
    De man die mij te woord staat gaf te kennen dat hij het geweldig vindt als iemand zo gedreven is in het bouwen van modellen,daarom de stickers kosteloos ter beschikking stelde!!!!

    Gisteren een huiftrailer opgehaald.Prachtig ding,precies jaren 70.Met de hand gemaakt tot in de details.
    Foto's hiervan volgen.
    Ik denk dat ik hem achter de oude Mercedes plaats.Precies war hij achter kan.
     
  14. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    Wauw :D dat is pas leuk :D

    soms verschiet je ervan wat je allemaal kan krijgen van mensen met een beetje gedrevenheid :) dit vind ik echt leuk van Fulda, in tegenstelling tot andere bedrijven die soms niets willen lossen :)
     
  15. arm1948

    arm1948

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.457
    Locatie:
    Sliedrecht
    Hoi Marcel

    Je ziet het.Even vriendelijk zijn tegen de juiste persoon en je krijgt een hoop voor elkaar.En natuurlijk even een fototje opsturen van de Brink truck en ze weten dat ze met een hele serieuze modelbouwer van doen hebben.
    Veel succes met de Black Beauty.

    Mvg Opa Wil
     
  16. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    @Wil.
    Ja,inderdaad.Ik leg uit waar ik mee bezig ben,waarom en natuurlijk een foto van een truck.En ik meestal wel succes kunnen boeken wat dit soort dingen betreft.
    Bij de racetrailer werdt ik ook heel goed geholpen,er werden zelfs maten doorgegeven aan mij in de schaal waarmee we bezig zijn.
    Bij de Brink's wagen wist ik een hoop te vertellen dat mijn vader bij hun gewerkt had(heette toen Brink's Gerlach BV) en zo hield ik tijdens de bouw van de geldwagen contact met de directie secretarrese.
    De Bakker koelwagen kreeg ik ook de stickers gratis.
    Dat geeft toch een kick om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen.Gewoon vriendelijk een e-mail sturen.Ja heb je en nee kun je krijgen!
    Zo ook met Fulda.Ik ben reuze benieuwd wat er uit Duitsland en Nieuwegein deze kant op komt.
    Bij dit soort dingen ben ik natuurlijk bereid om de onkosten te betalen.Maar meestal is het gratis wat ik voor elkaar kreeg.

    Black Beauty.................lijkt me wel wat voor de Volvo.Is eigenlijk een paard (van die serie die ik als klein jochie keek op de TV!)

    Ik heb,even afwijkend van deze topic,een foto van de oude Mercedes met de huiftrailer.(moet er even tussendoor)
    [​IMG]
    Mooi ding zo op deze manier.

    Zo,nu eerst even de kraan vervangen in de keuken,want die lekt dat het een lieve lust is.Even sleutelen dus.
    groetjes Marcel.
     
  17. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hoi marcel
    die trailer staat wel netjesachter de mercedes,
    hij is nog wel smetteloos schoon maar dat zou ik toch maar zo laten,
    leuk dat ze je willen helpen van fulda,
    maar zo had ik van moeijes zwaag en bp nederland ook alle stickers gratis
    gekregen voor de daf combi en volvo tankwagen,
    kreeg van bp toen ook de stickers voor het 1:16 tankstation erbij met niet roken en prijsstickers en al,tankstation was ook gelijk voorzien op de club,
    maar als je netjes vraagt krijg je veel voor elkaar hoor,
    EN VERGEET NIET DE HOOFDKRAAN DICHT TE DRAAIEN!!!!!!
    mvg markioo
     
  18. Volvo_freak

    Volvo_freak

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    893
    Locatie:
    België SchriekCity
    knappe trailer, past echt bij je benz

    trouwens bij ons zeggen ze: een nee heb je en een ja kun je krijgen
    maar het kan goed zijn dat ze dat bij jullie net andersom zeggen he ;)

    misschien dat je je Volvo "The black panther" kan noemen naar die op de trailer staat
     
  19. Seeyah

    Seeyah

    Lid geworden:
    29 aug 2009
    Berichten:
    1.101
    Locatie:
    België, omgeving Mechelen en Antwerpen
    hollanders zijn veel vrijgeviger he Volvo freak :p

    die mercedes is toch ook een prachtbeest hoor, en one of a kind :D
     
  20. Marvintjeehh

    Marvintjeehh Guest

    Zo, die trailer ziet er goed uit.
    Word tijd dat je een truck van MAY namaakt.
    Zit bij jouw in de buurt :p
    Kun je nog een bakkie koffie halen en je plannen uitleggen :rolleyes:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina