Full Contact Combat vliegen?

Hoi allemaal,

We hebben het er al een tijdje over, maar we komen dr niet helemaal uit.
Mijn vrienden en ik willen namenlijk van de zomer een beetje gaan combat vliegen,
niet met lintjes achter ons toestel maar gewoon vol contact tot de stukken eraf vliegen.
Met de goedkope rommel van hobbyking kan dat tegenwoordig zonder teveel kosten vonden wij. ;)

Maar goed, dan heb je dus een frame nodig.
Iets wat makkenlijk te maken is of tegen een stootje kan.
De keuze van bouw materiaal is daarbij dus belangrijk.
Depron kan niets hebben maar is redelijk goedkoop en snel gemaakt.
Coroplast schijnt ontzettend taai te zijn maar ook best wel zwaar.
EPP is oersterk maar er zelf iets van bouwen is omslachtig en duur (snijtafel enzo).
Hout lijkt ons uitteraard niet gangbaar voor combat.

We hebben al gedacht aan de phibros maar dat is na 1 klap al bekeken en ook niet in een uurtje gebouwd.
De Mugi is hetzelfde alleen van coroplast, dus die zou misschien nog wel tegen een stootje kunnen.

Wie kent er nog een leuk model dat we zouden kunnen maken voor zoiets als dit?

Groetjes,
Steven, Pieter, Sven

kan het niet veel goedkoper ja koopt 3mm balsa 1 plaat en 6mm depron

en vraag of je dan zon ding mag lenen trek die om en snijd die 2 keer uit
pak helft een lijm daar di op maat gesneden plaat op en lijm helft 2 er op
:D:D:D:D:D:D =goedkoop

Als je echt leuk wilt combatten, denk dan eens aan combat slope. Met andere woorden: op de helling elkaar uit de lucht tikken. De modellen van Miniplumes zijn hier zeer geschikt voor, vlieg zelf momenteel met hun Messerschmitt:
full

Als je de stukken eraf wil vliegen dan wens ik je veel succes. Deze kisten EPP met glasvezeltape zijn namelijk loeisterk.
groet, Maarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Koen, dan is na 1 of 2 keer elkaar raken de pret weer over, omdat je dan weer moet repareren.

Hey apeldoorner, dat wou ik net zeggen...

Wij vliegen combat met zagi's, uitermate sterk spul, en bij ons op de club af te halen voor 15€. Simpele zwarte EPP kernen, en een bouwbeschrijving.

Die swiftjes zijn wel geinig, en een stuk wendbaarder (wat niet handig is tijdens het combatten, dan is het vlieg gedrag van je tegenstanders minder voorspelbaar) 1 hit tegen een zagi en ze zijn door :twisted:
Zagi's kun je tegen een muur (of elkaar) vliegen met 80km/uur, oprapen en weer mee weg vliegen.
Een van de problemen met zoon heel erg sterk toestel is dat je apparatuur ook sterk moet zijn, we vlogen op 7nimh en een sp400, en nu met 2s A123 en een edf-buitenloper die met een tywrap op het toestel vast gemaakt word. Een maar 20g+ servo's erin, anders blijf je maar tanden strippen. Gelukkig zijn die van de gws park goed verkrijgbaar en daarom ook die servo.

Verkijk je er niet op, elkaar doelbewust raken is erg moeilijk. Het beste gaat het als je met z'n allen een cirkel vliegt en dan door de bocht iets kleiner/groter te maken je snelheid bepaalt. EN 1 HOOGTE!!! als je zoals in dat gelinkte topic allemaal op allerlei hoogtes gaat vliegen dan is het puur door het grote aantal dat je elkaar raakt.

Als je elkaar kent helpt dat ook, ik vlieg veel met Robin en als we combatten tegen elkaar dan is het eens elke 3-5 minuten raak gemiddeld schat ik. En als er meer vliegers bijkomen gaat dat gemiddelde vaak enkel omlaag... :? Tot je bij zoon aantal bent dat je elkaar wel moet raken.

Laatst bewerkt:
Hellingvliegen is idd leuk, maar best een gedoe en gesjouw om daar te combatten.
Met een beetje pech ben je een half uur bezig om je wing op te rapen tussen de prikkelbossen op een helling.
Gewoon lekker met het gemak van ons clubveldje leek ons het leukste.

Een combat wing heb ik ook al naar zitten kijken,
maar die kwamen vaak best duur uit voor een beetje butsen.
De swiftjes en elebees en zagis zaten iig al dik in de kosten.
Maar je zegt nu, 15 euro voor een setje wing cores?
Das al voor 50 euro vliegen volgens mij. ;)
Hoegroot heb je et dan over?

Ik heb zelf al een fijne 120cm elebee gehad,
dus et ritueeltje van fillament tape en covertape is mij al wel bekend. ;)
Ik heb hier 8 grote rollen covertape en 3 rollen fillament liggen, komen we de zomer wel mee door.
Motormount is geloof ik et makkenlijkst te maken door 2 triplex plaatjes met tieripjes op et EPP te sandwichen.
Bij mijn oude wings was dat met een stuk coroplast trouwens.
Kun je meteen ook je winglets van snijden. ;)

Maargoed, als je ze kunt opsturen en je wat meer info hebt,
dan kunnen we misschien wel iets regelen als de rest van et gezelschap (pieter, steven) er ook zin in heeft? ;)

iig bedankt voor de leuke reacties.

We hebben het er gisteren nog eens over gehad, en hebben nog niet duidelijk wat we nu precies willen doen...

We hebben nog een (Depron) kandidaat iig :)

Das al voor 50 euro vliegen volgens mij. ;)
Hoegroot heb je et dan over?
We komen op wat meer uit, ik geloof rond de 75 voor de electronica, maar met a123 cellen en gws park servo's.
en glas tape is ook niet gratis.
Ik kan hier de lijst wel posten.

Hij is 1m span.
Maar ik heb momenteel 5cm van elke tip af gehaald om op 90 uit te komen. Ik weet niet of ik dat volgende keer weer doe.

maar dan maak je diconsructie met carbon :sniper::sniper::snipersmile::snipersmile::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::tank::tank::tank::evilbat::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::idea: er over

maar dan maak je diconsructie met carbon :sniper::sniper::snipersmile::snipersmile::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::2gunfire::
::tank::tank::tank::evilbat::puppydogeyes::puppydogeyes::puppydogeyes::idea: er over

We komen op wat meer uit, ik geloof rond de 75 voor de electronica, maar met a123 cellen en gws park servo's.
en glas tape is ook niet gratis.
Ik kan hier de lijst wel posten.

Hij is 1m span.
Maar ik heb momenteel 5cm van elke tip af gehaald om op 90 uit te komen. Ik weet niet of ik dat volgende keer weer doe.
Oh cintercell lipotjes, ja eigenlijk niet zo dom want die dingen zijn lekker taai,
ben wel benieuwd wat een folie lipo doet als er een fijne APC-E prop doorheen gejaagd wordt. :lol:

Glas tape valt aardig mee vind ik. ;)
18 meter 1" fillament tape is 3 dollar.
Genoeg voor een wing volgens mij?

Ikzelf heb al gevlogen met 120cm en 50cm, het is idd dag en nacht verschil.
Ik heb alleen wel et idee dat die grotere wings wat luier vliegen?

Maargoed, voor 75 euro een combat wing is helemaal zo gek niet.
Ik weet hoe taai die dingen zijn, dus et geld zijn ze wel waard.
De fratsen die ik met mijn getapete 120cm wing uitgehaald heb,
het is ongelofenlijk waar ze die weerstand vandaan halen.

Ik heb alleen nog geen goedkope bron voor a123 celletjes.

Heb je misschien nog wat setup advies voor die leuke 100cm wings?
Wat hobbyking grut ofzo zou het fijnste zijn denk ik. ;)

Hier is dat ding van mij trouwens, een Ele-Bee van windrider.
5 jaar geleden al weer...
Waar is de tijd van speed 480 motors, gunter props en 8x2/3AA NiMH cells gebleven. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

ik heb nog een zagi liggen met 2 servo's erin(waar ik niets meer mee doe>pb bij interesse..)

en als tape gewoon ducktape gebruiken...

Overweeg ipv 2 grote A123 cellen eens aan 3 of 4 kleine A123 cellen. minder kritisch voor je bec van regelaar. Wel andere Kv nodig dan.

Back