Hoi allemaal,
We hebben het er al een tijdje over, maar we komen dr niet helemaal uit.
Mijn vrienden en ik willen namenlijk van de zomer een beetje gaan combat vliegen,
niet met lintjes achter ons toestel maar gewoon vol contact tot de stukken eraf vliegen.
Met de goedkope rommel van hobbyking kan dat tegenwoordig zonder teveel kosten vonden wij.
Maar goed, dan heb je dus een frame nodig.
Iets wat makkenlijk te maken is of tegen een stootje kan.
De keuze van bouw materiaal is daarbij dus belangrijk.
Depron kan niets hebben maar is redelijk goedkoop en snel gemaakt.
Coroplast schijnt ontzettend taai te zijn maar ook best wel zwaar.
EPP is oersterk maar er zelf iets van bouwen is omslachtig en duur (snijtafel enzo).
Hout lijkt ons uitteraard niet gangbaar voor combat.
We hebben al gedacht aan de phibros maar dat is na 1 klap al bekeken en ook niet in een uurtje gebouwd.
De Mugi is hetzelfde alleen van coroplast, dus die zou misschien nog wel tegen een stootje kunnen.
Wie kent er nog een leuk model dat we zouden kunnen maken voor zoiets als dit?
Groetjes,
Steven, Pieter, Sven
We hebben het er al een tijdje over, maar we komen dr niet helemaal uit.
Mijn vrienden en ik willen namenlijk van de zomer een beetje gaan combat vliegen,
niet met lintjes achter ons toestel maar gewoon vol contact tot de stukken eraf vliegen.
Met de goedkope rommel van hobbyking kan dat tegenwoordig zonder teveel kosten vonden wij.

Maar goed, dan heb je dus een frame nodig.
Iets wat makkenlijk te maken is of tegen een stootje kan.
De keuze van bouw materiaal is daarbij dus belangrijk.
Depron kan niets hebben maar is redelijk goedkoop en snel gemaakt.
Coroplast schijnt ontzettend taai te zijn maar ook best wel zwaar.
EPP is oersterk maar er zelf iets van bouwen is omslachtig en duur (snijtafel enzo).
Hout lijkt ons uitteraard niet gangbaar voor combat.
We hebben al gedacht aan de phibros maar dat is na 1 klap al bekeken en ook niet in een uurtje gebouwd.
De Mugi is hetzelfde alleen van coroplast, dus die zou misschien nog wel tegen een stootje kunnen.
Wie kent er nog een leuk model dat we zouden kunnen maken voor zoiets als dit?
Groetjes,
Steven, Pieter, Sven