full scale heli crash

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door javan, 21 jun 2005.

  1. javan

    javan Guest

  2. Paul

    Paul

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    152
    Locatie:
    almere
    Die piloot is echt über dom
     
  3. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Man, die piloot is niet goed wijs.
    In het begin ging hij al naar links, dan kon die wel bedenken dat hij moest landen. En of het nou de bedoeling was om tussen de bomen door te vliegen? Lijkt me raar..
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    jezus mina er staan gewoon mensen op 10 meter afstand van waar ie vliegt en crashed !


    effe vuurtje opstoken: dit had ook in rotterdam kunnen gebeuren zoiets :wink:
     
  5. G

    G Guest

    Amateur... :hammer:
    Die heeft geld teveel vrees ik :roll:

    Misschien kon ie beter lessen nemen.
    Hopelijk is ie er (redelijk) heelhuids vanaf gekomen :?
     
  6. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Hij had ook nog 8 passagiers! Hij brengt gewoon hun leven ook in gevaar.
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Of die piloot is gewoon een halve zool of er was iets mis met de heli. Waarom ging hij niet hoger en waarom ging hij vrij plotseling met de neus naar links en kantelde hij naar rechts? Hij kwam netjes los van de grond en hij hield de staart netjes recht en ik weet dat een beginnende heli vlieger vooral met de staart veel moeite heeft om die recht te houden. Waarom dan opeens de neus naar links en kantelen naar rechts?
    Vreemd hoor. Hopelijk geen ernsig gewonden en of doden. Het zag er wel "overleefbaar" uit.
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Dit was gisteravond op tv, het was in Zweden, een man werd 100 en kreeg van de familie een heli trip cadeau. Er zaten ook familieleden in de heli, de inzittenden raakten slecht lichtgewond, vooral blauwe plekken..

    Robert
     
  9. Zoiets doe ik alleen op de simulator :pc:
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    maar waarom begeeft die staart het nu ? kan niet zien dat hij iets raakt....
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Euh... het is je dus niet opgevallen dat de rotorbladen eerst een boom snoeien en vervolgens ook nog een lantaarnpaal kortwiekt?

    Reden genoeg voor een "harde landing" lijkt mij ;)
     
  12. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    :lol: Dat van die lantaarnpaal had ik nog niet eens gezien en die "piloot" dus ook niet.
    Tja daar knapt zo'n heli niet van op maar af he!
     
  13. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb het stukje van de crash nog eens goed zitten bekijken maar volgens mij gebeurt er niets met de rotor. Op het moment dat de neus naar links wegdraaid komt wel de staart naar beneden. Volgens mij ging er dus iets mis met de staartrotor. Die zou een lantaren geraakt kunnen hebben maar dat is niet te zien zo door die boom heen.
    Blijft de vraag over waarom hij niet omhoog is gegaan maar door die straat ging vliegen. Als hij een meter of 20 omhoog was gegaan zou dit mogelijk niet gebeurt zijn. En geloof me op 20 meter hoogte over een straat vliegen is ook best spectaculair.
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Sta je wel even te kijken, als er achter je auto een neergestorte heli ligt, voor je auto een gefileerde lantaarnpaal, hele straat rondom je auto onder de onderdeeltjes en afgekapte stukken boom.... en je auto helemaal niets heeft :lol:
     
  15. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Wat een sukkel joh... Dat durf ik nie eens met me Piccolo... Die man mag nooooooooooooit meer vliegen hoop ik (Als tie dat al durft na zo'n akkefietje).
     
  16. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    sjonge jonge.. zit er een aap te sturen of zo..
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    @Peter: AAAIRPORT.. whoosh.. AAAAAIRPORT.. Dont worry, no sugar. :lol:

    De stelling dat dit in rotterdam ook had kunnen gebeuren vind ik ook n beetje krom. :p Die in rotterdam waren werelds beste piloten met uittermate goed getunede en goed nagekeken en gekeurde toestellen, die met zn heli is maar n amateur met een rammelbak. :lol:
     
  18. javan

    javan Guest

    Ik denk dat het misschien iets mee te maken heeft met dronkenschap..
    Want als je als piloot merkt dat je niet in de lucht raakt ga je niet zo ver blijven proberen tot je tussen alle mensen en auto's en bomen..komt.
    Volgens mij heeft hij genoeg mogelijkheden om veilig terug de heli op de grond te zetten..
    Ben eigenlijk zeer benieuwd naar het verhaal achter deze..
     
  19. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    heren, welkom met deze draad in ons nieuwe fullscale forum.
     
  20. Bassie

    Bassie Guest

    Wow, die piloot is toch de gene die fout zit hoor, want hoe fout het ook gaat in de cockpit, als je ziet dat je afdwaalt naar de straat waar mensen lopen en autos staan en op 20 cm van de grond staat te hoveren hoor de direct te landen
     

Deel Deze Pagina