fun jet ,propkeuze??

''mms beter hier posten,want het is geen edf,he....''

ik heb me net een funjet aangeschaft,en had de volgende offset al liggen.

maar welke prop moet er nu op???

ik heb deze liggen;apc 4.75x4.75
apc 5.5X4.5
en deze 6.3x3.15
motor;
Turnigy E500
Turns: 6
Kv: 4000rpm/V
Power: 200W
Resistance: 43mh

Especially designed for 3-4Cell lipoly

regelaar;40amp

lipo's ;2200mah 3S 30c
3200mah 3S 25c

hopelijk weten jullie raad...

Dit is een helimotor die vertraagd moet worden gebruikt (of in een EDF). Met een kV van 4000 ga je op 3 cellen ver over de 30.000 toeren heen. Dat gaat niet lang goed, zeker bij een schuimpje een beetje riskant denk ik.
Daarbij kan zo'n motortje maar een héél klein propje trekken.
In de reviews op Hobbycity wordt 4.1x4.1 genoemd op 3 cellen maar dat is eigenlijk te zwaar belast:

"I'm using a 3s HXT 2200mah 20c with a APC 4.1*4.1 prop, drawing 32amp.About 280watt power, which clocks my pylon at 190km.Constant run times of about 4 to 5 minutes at full power."

Laatst bewerkt:
Snel genoeg denk ik :-) Gelezen?

Good Motor for this price! Tested in a FunJet with 3s Zippy 20C an 5,5x5,5 APC Prop. ~ 40A.

Dan heb je zo'n 400W tot je beschikking. Denk dat dat niet snel verveelt.....
Als je er mee gevlogen hebt, wil je je setup dan in het databasedraadje zetten? (sticky bovenaan in dit forum)
Trouwens ik zou met die 5.5x4.5 beginnen om het een beetje controleerbaar te houden. Trek je iets minder A.

Alvast bedankt!

hij is net besteld (met nog een paar lipo's en propsaver)
als de maiden er is ,laat ik het wel weten en kan de offset in de database

heb net toch eens aan het 'gas' gedraaid met die 4000kv erop,maar begint te 'daveren' bij half gas............
zal nog een beetje op m'n tanden bijten ,voor z'n eerste vlucht

Hoi,

zoek eens in het draadje dat er loopt over de Funjet.. hierin staat alle info die je zoekt.
Zelf vlieg ik met 3s LIPO en een mega 16-15-3 uitgerust met een 5.5x4.3 Cam propje van graupner. Ampere's en toerentallen staan wel vermeld in het genoemde draadje.

Groeten Vincent

vandaag is ie toegekomen (zeer vlug--9dagen)
zit nu op een vlieggewicht van 716gram,met een 10gram lood in de neus.
wel spijtig,maar valt toch mee?
amp tang heb ik niet maar alles voelt goed aan op de grond...(ivm temp.)

als de wind gaat liggen doe ik een maiden

ik heb die 4000kv heli met 4,1x4,1 op 3s @ 35000rpm
Balanceren is lastig ivm wat speling op het achter lager. 100% krijg ik hem niet op 3/4 gas. Vol gas wel als je een beetje blijft testen met prop los halen draaien en weer vast zetten net zo lang tot je de minste resonantie hebt.

Stroom ligt op circá 30A.

Janken doet het in ieder geval wel. Static is 500gram thrust. Nog beest aardig voor zo'n klein propje.

[media=youtube]PwRjuG3UApg[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren was de wind constant dus maiden

alles goed verlopen,enkel had ik meer verwacht van die motor met een apc 5.5X4.5prop
gaat vlug en allles blijft koel,maar 'jankt niet' dus ik denk toch eens aan een andere regelaar erop te zetten
(is een gulang 40A) en vind dat ie z'n werk niet goed doet,ook in een heli deed ie dit niet goed.(offset veranderen hielp ook niet)

ik ga er eens een jeti 40A opzetten en dan eens kijken met diverse props
lipo is een 2200mah 3s 30c nieuw...dus daar zit ik zeker goed

vandaag terug gevlogen ,nu met 4,75x4,75
merkte wel op dat de propsaver ,los was gekomen met de andere schroef erop te steken
dus vandaag met de kleinere prop en goed vastgedraaide propsaver ,goede 40A regelaar;

janken doet ie en gaat nu zéér hard, verticaal zover je maar wil...

wel oppassen met de handstart...

jeetje, dan zal dus mijn accu wel wat in kakken bij de stroomvraag. mijn indruk met een 4.75x4.75 was minder positief. Ga ik toch maar een Zippy-R lipo proberen i.p.v. de mystery pakketten. Eens zien of dat scheelt.

PHP:
Ga ik toch maar een Zippy-R lipo proberen i.p.v. de mystery pakketten. Eens zien of dat scheelt.

hoi H. de winter
wanneer je een zippy wil proberen zal je er een moeten nemen van 25 of 30c
mijn ervaring tussen een zippy en mystery is namelijk net andersom
bij mijn funjet die trouwens rond de 38Amp trekt, had ik meer aan de mystery dan aan de zippy deze kakte gelijk al in en de mystery niet
je kan 45 amp uit de mystery trekken en dat moet voldoende zijn
een vriend van mij heeft een Mega en deze trok zelfs rond en boven de 40 amp en zelfs dat gaat goed.
alleen hebben we beiden wel een regelaar van 60 amp erin liggen want zelf de 40 amp werden wel eens behoorlijk warm
je kunt beter even meten voordat je allerlei lipo's gaat proberen dan weet je gelijk wat de beste setup is en wat het langste vliegt
want reken erop dat als je hard wilt de tijd ook weer korter wordt
om daar een leuke middenweg in te vinden is altijd weer een leuke uitdaging

geluk ermee en succes he

gr albert

amp tang aangeschaft, 32 amp met 5,5x4,5 prop ===352watt
en zéér hard......!!!!!!!!
en de club vliegen er nog met axi motoren op,die huilen idd meer of de mijne...
maar gaan minder hard,en goed merkbaar.

Laatst bewerkt:
Back