Op 1 November 2014 is er wederom een heli aan de vloot toegevoegd.
In tegenstelling tot de heli’s die ik tot op heden in de vloot heb zitten heb ik mij laten overhalen door een brandstof (methanol) heli aan te schaffen.
Bij RCH werd een complete hobby van iemand ter verkoop aangeboden.

Ik had mijn oog laten vallen op de Ecureuil AS350 met hierin een Thunder Tiger Raptor 50 mechaniek. Aangezien de romp van Fun-Key zo perfect is gedetailleerd en super mooi in de lak staat kon ik deze heli niet laten staan.
Bijkomend voordeel is dat deze heli ook in werkelijkheid bestaat, al is het in een andere kleurstelling, en vliegt bij het bedrijf Heliduebi.


De heli was op de bladen/paddels en ontvanger na helemaal compleet en waarschijnlijk heeft deze heli nog nooit gevlogen.
Van Albertino (RCH) heb ik de ontbrekende Paddels gekregen en van mijn maatje Marco heb ik een set Trex 600 bladen gekregen die hij nog had liggen. Beide heren enorm bedankt.
Aangezien ik nog een ontvanger op voorraad had liggen is hiermee de heli compleet.
Samen met Marco hebben wij de heli in de zender geprogrammeerd.
Op 8-11-2014 werd het tijd voor de maiden van deze dame.
Samen met Marco, electrische starter en een startkist met brandstof naar Bosschenhoofd getogen om daar de maiden te doen.
De tank volgetankt, gloeiplug modulator aangesloten en starten maar. De heli sloeg al vrij vlot aan zonder ook maar iets aan de sproeiernaald te veranderen.
De motor liep netjes.

Beetje gas erop en los was de heli.

Het voelde direct goed aan al is het wel even wennen als je alleen elektrisch aangedreven helimodellen in je vloot hebt.


Deze maiden was weer zeer geslaagd.
Wel allemaal een beetje vreemd omdat ik normaliter weken tot jaren bezig ben om een heli vliegend te krijgen. Dit ging allemaal heel erg snel.
In tegenstelling tot de heli’s die ik tot op heden in de vloot heb zitten heb ik mij laten overhalen door een brandstof (methanol) heli aan te schaffen.
Bij RCH werd een complete hobby van iemand ter verkoop aangeboden.

Ik had mijn oog laten vallen op de Ecureuil AS350 met hierin een Thunder Tiger Raptor 50 mechaniek. Aangezien de romp van Fun-Key zo perfect is gedetailleerd en super mooi in de lak staat kon ik deze heli niet laten staan.
Bijkomend voordeel is dat deze heli ook in werkelijkheid bestaat, al is het in een andere kleurstelling, en vliegt bij het bedrijf Heliduebi.


De heli was op de bladen/paddels en ontvanger na helemaal compleet en waarschijnlijk heeft deze heli nog nooit gevlogen.
Van Albertino (RCH) heb ik de ontbrekende Paddels gekregen en van mijn maatje Marco heb ik een set Trex 600 bladen gekregen die hij nog had liggen. Beide heren enorm bedankt.
Aangezien ik nog een ontvanger op voorraad had liggen is hiermee de heli compleet.
Samen met Marco hebben wij de heli in de zender geprogrammeerd.
Op 8-11-2014 werd het tijd voor de maiden van deze dame.
Samen met Marco, electrische starter en een startkist met brandstof naar Bosschenhoofd getogen om daar de maiden te doen.
De tank volgetankt, gloeiplug modulator aangesloten en starten maar. De heli sloeg al vrij vlot aan zonder ook maar iets aan de sproeiernaald te veranderen.
De motor liep netjes.

Beetje gas erop en los was de heli.

Het voelde direct goed aan al is het wel even wennen als je alleen elektrisch aangedreven helimodellen in je vloot hebt.


Deze maiden was weer zeer geslaagd.
Wel allemaal een beetje vreemd omdat ik normaliter weken tot jaren bezig ben om een heli vliegend te krijgen. Dit ging allemaal heel erg snel.
Laatst bewerkt door een moderator: