Functie van Anaerobics retainer

• Topicstarter Topicstarter heli-lommel
  • Startdatum Startdatum
H

heli-lommel

Guest
Hallo,

Klein vraagje, maar ik kan zo 1-2-3 het antwoord niet vinden; wat is de functie van de R48 Anaerobics retainer (groen flesje) dat je bij een Mini Titan E325 krijgt? Ik heb het (nog) nergens voor gebruikt...

Bedankt,
René

En het hard alleen uit als er geen zuurstof meer bij kan (anaëroob). Kwistig aanbrengen op de schroefdraaddeel dat in de open lucht blijft, heeft daarom geen zin, dat blijft 'nat'.
Gebruiken bij elke schroefverbinding, anders zal je heli zich snel ontleden in zijn 'constituerende' delen. Lees: uit elkaar trillen.
Bij zelfborgende moeren, die met zo'n kunsttof ringetje erin, hoef je het niet te gebruiken.

Dit spul smelt plastic, dus dat is niet zo best. Als het dan 1 keer losgedraaid word is het schroefdraad eigelijk al verkl**t.

ok, bijna duidelijk... maar je had daar toch ook de T22 voor? of moet je die goedjes samen gebruiken? Ik gebruik nu alleen de T22 en d'r is nog geen heli uit de lucht gevallen...

Er zijn heeeeel veel soorten loctite, over het algemeen maakt het niet uit welke je gebruikt.

Groen: Makkelijk los te maken
Blauw: Middelmatig (dit gebruik ik)
Rood: Voor zo goed als permanent vast (gebruik ik zo weinig mogelijk)

De T22 is gewoon locktite, dus deze gebruiken op de schroefjes die in metaal gaan(of moertjes op draad)....
De R48 heb ik ook niet gebruikt, zoals je zegt wordt dat ook nergens in de manual aangegeven.
Ik heb anderen zien schrijven dat het gebruikt kan worden op de buitenring van een lager, om te zorgen dat de ring niet mee gaat draaien in de behuizing.
Nogmaals, ik heb het niet gebruikt, en alles loopt al maanden prima en spelingsvrij.

Eric

Back