Functionele scenery van idee tot opbouw. (schaal 1:14 of 1:16)

Discussie in 'Diorama's' gestart door Edwin Roethof, 8 okt 2013.

  1. Daar waar ik voorheen ook scenerys maakte voor schaal 1:87 (ook functioneel) en me nu vooral richt op de schaalen 1:14 en 1:16.
    Wou ik voor de lopende projecten ook een bijhorende scenery ontwerpen en bouwen.
    Welliswaar een Funtionele Scenery.

    Hierbij wat gegevens , om een idee te krijgen.

    Beschikbare ruimtes (meerdere) per stuk afmeting van 1220x2440mm (L*B) , hoogte is in werk te bepalen dus variabel. (max 2 meter?)
    Om niet te snel en te wild aan de gang te gaan wou ik met 1 of een halve deel beginnen.

    Alles word dmv Scrap (bouw afval en Computer afval) geprobeerd te realiseren.

    Thema is bouw gerelateerd (what else is new , vooral met trucks in de planning)


    Momentele idee cq opzet is een zand opslag achtig iets.
    met meschien de volgende atributen (meschien de in vorm of dat haalbaar is kwa materiaal en finacieel).

    Lopende banden. (draaiend en werkend)
    Silo opslag. (ism bovenstaande en met stortbak onderzijde?)
    Bunker Opslag. (standaard Legobeton wandjes)
    Zand/puin zeef. Vaste zeef dus niet op trailer o.i.d. (draaiend en dus werkend)
    Evt mits haalbaar Puin Breker. Idem zeef. (ook werkend , mits het haalbaar is met mijn geknoei)

    Ideeeén en voorbeelden zat .(zie youtube)
    Echter hoop ik er een eigen draai aan te kunnen geven.

    Vragen en Kritiek , Shoot!!

    en jah ik heb een hoop ideeeén en projecten.
    Maar ben van straat en loop niet als een benidorm bastard in t centrum van het Dorp te hangen.


    Bedoeling van dit project is om deze evt in de toekomst te kunnen gebruiken bij shows of iets dergelijks.
     
  2. Omdat er nog geen pakketjes afgeleverd zijn ivm de trucks zijn we dus maar even aan het rommelen gegaan voor de Funtionele diorama/scenery.

    Tekeningen (schets met ouwer wets de pen en potlood) gemaakt.
    En net even aan het zagen geweest.

    Bedoeling is om soort gelijkwaardig iets te maken als onderstaande.

    [​IMG]

    Filmpjes op onderstaande links

    Der ROADWORKER Parcours Die neue Siebanlage 0242 - YouTube

    en

    on2xhZ9yW-M[/media] ROADWORKER Parcours Die neue Siebanlage 0244 - YouTube

    zo even proberen kiekjes te schieten met de samsung :S
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    helaas geen foto's te zien, ben wel benieuwd wat hier uitkomt...
    ga ik dus zeker volgen
     
  4. Even een snelle update ,

    Er word nog steeds aan de zeef gewerkt en tig andere diorama projectjes.
    Fotos van heden moet ik maar weer eens maken en hopen dat ze dan eens wel goed terecht komen op het forum.

    Inmiddels ook druk geweest met de schuur , wat tzt opslag voor diorama materiaal moet worden .
    En natuurlijk ook het knutsel hokkie.

    morgen volgt er een update..
     
  5. Wat een gevecht met de foto's.

    Ik gaat even op mn gemakt even de foto topic doorlezen, anders komt er weinig bekijks :S
     
  6. ScrapBouwer Ed

    ScrapBouwer Ed

    Lid geworden:
    4 okt 2014
    Berichten:
    6
    Een tijd niet online kunnen komen door problemen met mn gebruikersnaam (ben EdwinRoethof).

    Na een hoop wikken en wegen de laatste tijd is besloten de 1/87 de 1/50 helemaal aan de kant te gooien.(vrachtwagens dio's en bootjes)

    En verder te gaan met tamiya en bruder schaal 1/16 en 1/14.
    Dit omdat dit ook leuker is voor mn kids (siku Rc meuk) .

    En ook omdat zij dan leuk kunnen helpen met de atributen (dio huisjes etc) te bouwen.
    (wat groter en dus makelijker voor ze..)

    Momenteel alles weer bij elkaar scrapen van half gebouwde zeef tot de schetsen die ik toen gemaakt had.

    Dus ik probeer ZSM een update te kunnen gaan plaatsen.
     

Deel Deze Pagina