Funjet/EDF 3W van 3S naar 4S

Vandaag is mijn funjet onzacht in aanraking gekomen met de aarde. Er komt een nieuwe maar nu dacht ik in plaats van 3S naar 4S te gaan.

Momenteel heb ik een EDF 3W met een 35A regelaar en een Graupner Camprop 4,7X4,7 gekoppeld aan een FP 3300. Dit vloog best wel prettig.

Vermits ik meestal nitro vlieg ben ik niet zo thuis in de keuzes van electro.

Welke regelaar en prop kan ik op deze 3W zetten om met 4S betere prestaties te hebben dan voorheen?

Alvast bedankt.

ik heb vandaag de 2w geprobeerd op 4s, met een 4.7x4.7 prop trok dat 125 ampere !!

dat kost je je motor vrees ik.

Thermisch zit je op de grens met 3s . 4s gaat alleen met edf. Daar kan een 3000kV/80gr motor niet tegen. Als je flink harder wilt gaan dan is een sp400 pylon veel leuker ;).
Wil je toch wat meer vermogen eruit halen kan je een 5x5 proberen, maar dik kans dat je motor verbrand.

grtz, Erik

@Erik

Welke motor raad jij dan aan voor de funjet (met welke prop en regelaar)?
Kan de 3W gebruikt worden op 4S in een Twister?

Thanks again voor de antwoorden.

David.

Er is verschil tussen de 2w en de 2w20 ;) de 2w20 kan het veeeel beter hebben (groter en minder kv)

Welke motor raad jij dan aan voor de funjet (met welke prop en regelaar)?

Hobbycity Online R/C Hobby Store : A36-46 Brushless Hybrid Inrunner/Outrunner 2900kv $36.55
Deze gebruik ik met 3s lipo en 4s A123, en 6X4 prop op een zagi.
Gaat prima, motor louw en veel vermogen (meer dan de kist aan kan). En even makkelijk in te bouwen als een binnenloper.
Op 4s A123 redelijk vergelijkbaar met een 3W op 3s lipo. Alleen kan nog een grotere prop draaien en kan hij ook op 4S lipo.
Als je er dan op 4s een 40-50(of meer)A regelaar en een 5,25X4,75 prop opzet moet dat best vlot gaan.

Er is verschil tussen de 2w en de 2w20 ;) de 2w20 kan het veeeel beter hebben (groter en minder kv)

Sommige typen 2W als ze de 2w20 bedoelen.

Maar met de 2w20 op 4 cell heb je een raketje met aan A dat goed te doen is.

Dat de 2W 125A trok zou dan misschien kunnen maar die is er dan ook minder geschikt voor.

2W levert 4750kv dit met 4 cell gaat dan niet goed.
2w20 levert 3300kv en heeft het liefst een 4.7x4.7 op 4 cell
Dan verbruik je zon 45A.

Bronco, die HET-RC 3W (350Watt) vloog ik ook op 4S in mijn FunJet. (Hoewel je eigenlijk op 4S dus maar max zo'n 25A zou
mogen trekken ivm het max. vermogen van de motor: 350W/14V= 25Amp.)
Nou kunnen de HET-RC motoren waar we over praten wel wat meer vermogen voor de kiezen krijgen zonder door te branden.
Zeker als het gedurende 3-5sec is.

Maar je kunt altijd je thr. curve wat laten zakken zodat je niet -per ongeluk- over je max. amps heengaat.

Ook kun je evt. een ander propje kiezen 4.5x4.1 of 4.7x4.2.......

Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb ik in het verkeerde topic gepost... Zie het nu pas, srry

Grtz Matanza

Laatst bewerkt:
Back