Funjet of radjet

Funjet of radjet ? Is de Funjet echt een meerwaarde of niet . Ik ga er echt ook niet het uiterste uit persen . Gewoon iets anders om tussendoor te vliegen :cool:

Aloha!!
Zoals jij het schrijft ga ik ervan uit dat jij inmiddels al met een Radjet vliegt of hebt gevlogen.
Ik ook namelijk en kan je vertellen dat de Radjet goed vliegt maar een manko heeft.
Dat manko is dat de Radjet in een soort van death spiral terecht kan komen en het daar niet tot zeer moeilijk uit te halen is met een Crash als gevolg.
De vraag of een Funjet meerwaarde heeft ten opzichte van een Radjet is volmondig JA!!!
De kwaliteit schuim is beter, er is meer ruimte om verschillende set ups te proberen en de ruimte in keuze Lipo packs is veel beter bij de Funjet.
Ook vliegt de Funjet in vele opzichten beter en dosieler dan de Radjet.
Ik vlieg met 2 Funjets: een snelle zware en eentje met hele lichte set up op 3S Lipo.
Geloof me: de Funjet is de beste Delta die ze ooit hebben ontworpen.
Vr gr D

Nee ik heb nog met geen van beiden gevlogen :rolleyes: daarom de vraag . Ik heb hier het draadje van de radjet gelezen en toen waren ze er nog erg positief over :confused:
Maar in ieder geval bedankt voor info . Dus het zou beter zijn om de funjet aan te schaffen .

Inderdaad!!
Ik adviseer van harte om dan voor een Funjet te kiezen.
Neem je de eerste versie, dus NIET de Ultra dan zal jij de stabielste versie vliegen.
Met een leuke set up erin vliegt het fantastisch.
Heb je geld ervoor over, dan kun je ook de Radjet erbij nemen.
Kom je ervan de zomer gelijk achter wat ik bedoel met dat nare trekje die de Radjet heeft met het kunnen komen in een death spiral.
Vr gr

Super!!
Hoop dat de Funjet jou gaat bevallen aankomend vliegseizoen.
Het is werkelijk een topmachine.
Enne.........voor lekker cheap........
Natterer modelbau!!!
Leeg kistje kost je 42 euries.
Vr Gr E

stom vraagje over de funjet...
propje achter..
werper met misschien ene twijfelende arm, heb je met opgooien niet vrij vlot je eigen hand te pakken?

Geen stom vraagje hoor.
Maar om even duidelijk te zijn: NEEN!!
De kans dat je hand de prop raakt bij het handstarten van de Funjet is minimaal.
Ik vlieg al jaren met Funjets en heb er al een stuk of 5 van versleten.
Je kunt dit toestel op verschillende manier handstarten.
You Tube staat vol met filmpjes.
Zelf gooi ik het toestel weg uit de hand door het vanuit de onderzijde vast te houden en weg te gooien.
Door de kokervorm van de romp is de kans echt minim dat je hand de prop raakt.
Ik draai zelfs met een best wel grote 8x6 prop en zelfs ik heb geen angst dat het misgaat.

Ik heb voorheen ook 2 stuks Parkzone Strykers gehad.
DAT.........was een ander verhaal.
Door de vorm van de romp kon je hand tijdens het handstarten dus WEL de prop raken.
Ik heb fotos gezien van Amerikanen die dat was overkomen en kan je vertelllen dat zag er allerminst fraai uit.
Die Stryker toestellen vlogen super, maar vond het handstarten een fucking crime.
Neen, dat soort kistjes komen er bij mij niet meer in.
Mijn handen benne me lief.

Vliegmaat gooit zijn Funjet bovenhands vertikaal omhoog.
Het toestel rolt dan vaak inverted om na een aantal meters, maar de beste man kan ook super goed inverted vliegen dus voor hem geen enkel probleem om dat op te vangen tijdens de start.
Een beginnend piloot zou dan zeker nat gaan en het toestel de grond in jagen.
Gecontroleerd inverted vliegen is niet effe 1.2.3 te doen en in een dag te leren.
Zoals je ziet kan je dus op verschillende manieren de Funjet handstarten.
Maar de conventionele manier zoals ik het doe is bij mij nimmer misgegaan.( op vinger gebied bedoel ik dus )
En ik heb onderhand al wel honderden handstarts gemaakt met mijn Funjets.
Vr Gr Erwin

Heb ook een Radjet gevlogen maar WEL met mijn hand in de prop bij het weg gooien.
dus ik denk dat een funjet(geen ervaring mee) tog veiliger is met gooien.

stom vraagje over de funjet...
propje achter..
werper met misschien ene twijfelende arm, heb je met opgooien niet vrij vlot je eigen hand te pakken?

Ik gooi een Funjet op via de vleugel, de linker meerbepaald aangezien ik rechtshandig ben en dan tijdens het werpen al stick-controle (mode 2) heb.

Het lijkt raar en onmogelijk maar best goed te doen.

Ik heb deze manier moeten aanleren (en doe het nu met al mijn "werp"toestellen) omdat mijn Parkzone Stryker F27Q gewoon niet onderhands kan opgegooid worden zonder je tengels kwijt te spelen...............

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gooi een Funjet op via de vleugel, de linker meerbepaald aangezien ik rechtshandig ben en dan tijdens het werpen al stick-controle (mode 2) heb.

Ik was al mezelf iets aan het voorstellen wat op een DLG lancering leek maar het is dus iets gemoedelijker :-)

Of met 'n hobbyking lanceer bungee. Gaat ook goed :-)

nou, ik heb wel eens mensen een funjet achtige op zien gooien, en voor mijn zicht was het regelmatig echt NET mis..

Ligt misschien ook een beetje aan de positie van de hand net na de gooi.. hoe snel diegene zijn hand weer naar beneden laat vallen..

persoonlijk zou ik dan de vleugelmethode of een bungee gebruiken..
niet dat ik een bungee heb, en voor je de lanceerinrichting op orde bent ben je ook weer ff verder..

Back