Funjet ultra kleine vliegtijden?

Hallo allemaal,

Ik heb een Funjet ultra, met de funjet ultra setup van MPX die goed functioneert,maar. Ik gebruik 3s 2200mah 25-35c en 30-40c accu's. En als ik
10sec. vol gas geef, dan is er 14% uit de lipo... Dat wil dus zeggen dat ik maximaal 50sec. kan vliegen om mijn lipo niet leeg te trekken. Hoe kan ik mijn vlieg tijden vergroten?

Esc: 70A
Motor: Buitenloper / type weet ik niet

Mvg

Jeff

HIk heb een Funjet ultra, met de funjet ultra setup van MPX die goed functioneert,maar. Ik gebruik 3s 2200mah 25-35c en 30-40c accu's. En als ik
10sec. vol gas geef, dan is er 14% uit de lipo... Dat wil dus zeggen dat ik maximaal 50sec. kan vliegen om mijn lipo niet leeg te trekken. Hoe kan ik mijn vlieg tijden vergroten?

Esc: 70A
Motor: Buitenloper / type weet ik niet

IK snap niet waar je rekenkundig aan 14% komt. 14% van wat? Het is veel interresanter om te weten hoeveel mA de setup verbruikt heeft. Iedere moderne ESC is voorzien van een lipo-afslagfunctie die vermijd dat je lipo's al te ver leeggetrokken worden. Daar hoef je zelf weinig aan uit te rekenen.

Wat ik mis is welke prop je gebruikt. 4.75*4.75 is gebruikelijk bij dit toestel.

Stevo

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon met mijn metertje gemeten, batterij 99% vol > na 10sec. zit er nog maar 85% in... En de maat van de prop is 6x5,5

Ik heb gewoon met mijn metertje gemeten, batterij 99% vol > na 10sec. zit er nog maar 85% in... En de maat van de prop is 6x5,5

Oké, het percentage is enkel ter indicatie (noem het gerust bling bling) en niet representatief voor hoeveel er nu werkelijk in de batterij zit of eruit is gehaald. De enige manier om effectief te weten hoeveel energie er verdwenen is is door een capaciteitsmeting te doen.

Je belast de lipo via je lader (met een toegewijd lipoprogramma en bijladien je lader die functie heeft) en kijkt hoeveel mA's eruit kunnen gehaald worden. Dit geeft de capaciteit van je batterij weer. Het is een "foullproof" methode maar de enige juiste.

Ook is je prop aan de zware kant.

Stevo

Laatst bewerkt:
@Ron: Nog niets, maar ik heb geen Ampère tang. Familie wel. Maar het is in
ieder geval de standard prop die er bij zit.

Wat meer specs:
Brushless-Motor C 3514-2980
Regler MULTIcont BL-70 S-BEC

Recht van de MPX site:
"Stromaufnahme mit 3S LiPo und beiliegendem Prop: ca. 65 A"

@Emil
Heb geen 2200kv'er. Maar een 2980kv'er.

Back