Funjet Ultra setup vraag

Ik heb net de stap gezet die ik al een tijdje wilde doen en een funjet ultra aangeschaft. Nu heb ik nog een klein vraagje. Ik heb deze motor er bij aangeschaft:

Turnigy 3648 Borstelloze Motor 1450kv - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Nu geven de specs aan dat er een 60a esc bij hoort. Ik heb nog een 60a en een 80a esc liggen. Wat is verstandig?? ik lees nl allemaal verhalen over esc's met hele hoge ampères wel tot 150a met deze motor. Volgens mij is dat niet nodig, maar ik zou het best verkeerd kunnen hebben. Wie heeft advies?

Ik heb net de stap gezet die ik al een tijdje wilde doen en een funjet ultra aangeschaft. Nu heb ik nog een klein vraagje. Ik heb deze motor er bij aangeschaft:

Turnigy 3648 Borstelloze Motor 1450kv - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Nu geven de specs aan dat er een 60a esc bij hoort. Ik heb nog een 60a en een 80a esc liggen. Wat is verstandig?? ik lees nl allemaal verhalen over esc's met hele hoge ampères wel tot 150a met deze motor. Volgens mij is dat niet nodig, maar ik zou het best verkeerd kunnen hebben. Wie heeft advies?

In je bovenstaande link staat vermeld dat je met een prop 7x5 en een 5S accu, 90A trekt. Een ESC van 80 A schiet dus tekort.

Ja, dat klopt maar ik ga op 3s beginnen en daarna op 4s vliegen als ik denk dat ik de snelheid aan kan. Dus volgens mij kan ik dat op 60a vliegen?

Mijn advies:
Steek die 80A regelaar erin.
Want je wilt nooit een keer tekort komen als je aan het vliegen bent en het risico lopen dat je ESC wordt gefrituurd.
Dus als die 80A ESC erin past, lekker gebruiken.
Vr Gr E

3S met deze motor op een Ultra ? Zou het niet doen.. Veel te licht, minimaal op 4S.
Ik zou dan de 80A pakken met iets van en 7x8 prop

Trouwens, deze vraag kun je beter stellen in het funjet ultra draadje.. dat houd alle info over de funjet ook wat overzichtelijker, en ik denk dat als je dat draadje even door had gelezen, je vraag al beantwoord was.

Back