Funjet Ultra Setup.

Hallo allemaal, momenteel ben ik bezig om een goede samenstelling te krijgen voor de Funjet Ultra.
Na vele filmpjes op Youtube denk ik een goede set-up gevonden te hebben.
Uiteraard hou ik van snelheid.
Ik heb trouwens vrijwel alle onderdelen via de hobbyking site
Graag jullie meningen en eventueel advies

Uitrusting Funjet Ultra:
Kit : Funjet Ultra Multiplex
Motor : Turnigy SK3 Fandrive 3659 1900kv
Prop : 6.5x6.5 Cam Speed Prop Graupner
Controller : Hobbyking SS Serie 190-200A ESC
Servos 2 TGY-390DMH Digital Servo 5.4kg
Turnigy : Turnigy HV SBEC 5A (8-42V input)
Accu : Lipo Turnigy 6s 2700 Mah Nanotech 65 / 130C
Ontvanger voor mijn futaba Zender: R2006GS 2.4GHz S-FHSS 6-Channel Receiver

Maakt vrijwel niks meer uit. Ik heb dezelfde setup in mijn funjet en vlieg regelmatig samen met alex die de 1450kv heeft. Als je tegelijk voorbij komt zie je vrijwel geen verschil.

Let wel op, je moet echt aangepast vliegen m.a.w:

4x aanduiken per vlucht, met max 10sec volgas. Daarna 1 of 2 rondjes halfgas vliegen t.b.v. koeling, na de 4e aanduik kun je gaan landen want dan is je accu leeg!

Maakt vrijwel niks meer uit. Ik heb dezelfde setup in mijn funjet en vlieg regelmatig samen met alex die de 1450kv heeft. Als je tegelijk voorbij komt zie je vrijwel geen verschil.

Let wel op, je moet echt aangepast vliegen m.a.w:

4x aanduiken per vlucht, met max 10sec volgas. Daarna 1 of 2 rondjes halfgas vliegen t.b.v. koeling, na de 4e aanduik kun je gaan landen want dan is je accu leeg!

Heel erg bedankt voor je reactie,
Je zou er toch eventueel nog een zwaardere accu op kunnen zetten zover het gewicht het toelaat om langer te vliegen?
Ik zie namelijk op youtube dat ze wel iets langer vliegen.

Zwaardere accu zou ik niet doen, het zijn nu al vliegende bakstenen op +/- 1300 gram.....

Ieder vliegtuig heeft zo zn beperkingen, ik denk dat als je maximaal uit de funjet wilt halen je dan de 1450kv met 200A regelaar en APC Sport 7x6 moet halen. Dit is vrijwel de max van het kistje betreft snelheid en hij is nog aan de ''lichte'' kant waardoor hij nog wat beter vliegt.

En laat je alsjeblieft niet verwarren door de filmpjes, want met de manier waarop ik vlieg haal ik ook nog zo'n 4 minuten, en in de filmpjes word ook bijna altijd geknipt. Dat zijn gewoon een vlucht of 3 a 4

Ieder vliegtuig heeft zo zn beperkingen, ik denk dat als je maximaal uit de funjet wilt halen je dan de 1450kv met 200A regelaar en APC Sport 7x6 moet halen. Dit is vrijwel de max van het kistje betreft snelheid en hij is nog aan de ''lichte'' kant waardoor hij nog wat beter vliegt.

En laat je alsjeblieft niet verwarren door de filmpjes, want met de manier waarop ik vlieg haal ik ook nog zo'n 4 minuten, en in de filmpjes word ook bijna altijd geknipt. Dat zijn gewoon een vlucht of 3 a 4

Okey hier heb ik iets aan! goede tips!

Kun jij voor mij alles op een rijtje zetten wat ik moet hebben voor een complete funjet? " dus hoe die van jou is opgezet? "
Als dat niet te veel moeite is dan zou dat erg fijn zijn.
Dan weet ik wat ik moet bestellen.
en heb jij nog tips waar te bestellen?

Motor 1450 of 1900kv, Accu 6S 2650mah 45C en Turnigy 5A BEC bij hobbyking
Regelaar: Himodel 200A Opto bij RCtechnics.eu
Servo's Hitec rond de 2 a 2,5kg digitaal MG bij Aerobertics
APC Sport 7x6 propellor bij Rc-Addict.nl

Back