Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Vincenzo, 12 apr 2010.

  1. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Het is dus niet meer lang wachten zoals de meesten onder jullie denken, hij is al vrij in de handel te verkrijgen. Zaterdag middag mijn exemplaar opgehaald, beginnen bouwen en zaterdag avond hem zijn eerste vuurdoop gegeven!!!

    setup:

    motor: HET RC 2w23 (5cellen) (2850kv)
    regelaar: align 60A
    batterij: 5cell 3200mah
    prop: Graupner cam speed 4.7*4.7
    servo's: HITEC hs65hb
    ontvanger: Futaba r6106hfc

    Eerlijkheidshalve ik heb de eerste funjet gehad met 600watt deze ging om het zo maar te zeggen aardig vlot maar deze gaat met zijn 950 watt gemiddelde HARD! Niet gemeten dus of het nu 200kph, 210kph of 220kph is ik ga daar niet over in discussie treden maar hij voldeed ruimschoots aan de verwachtingen!!!

    Foto's komen er zodadelijk aan!

    VIDEO OP PAGINA 2 GEPOST DOOR STAAIN
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  2. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    De foto, ik heb al de sticker boel weggelaten want zit nu al op een gewicht van 1kilo en 40 gram en hij is eigenlijk even glad met als zonder stickers.

    Filmpje komt er mss vanavond aan als het weer het toelaat...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  3. MeX101

    MeX101 Guest

    950watt!! Dat zal heel hard gaan :) Ben dan ook erg benieuwd naar het filmpje!

    De motor, regelaar, en accu bleven nog wel redelijk qua temperatuur?
     
  4. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    batterijen worden 40°C
    regelaar 55
    en motor 60°C

    de fabrikant raad zeker af om 5s te gebruiken op een propke maar we hebben het toch geprobeert... koeling doet veel ;-) dadelijk vliegen dus mss over enkele uren wat beelden...
     
  5. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    wat is het verschil nu eigelijk tussen de gewone en de ultra versie?
    want ik zie dat ie een pakke duurder is... :s
     
  6. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Eigelijk zie je dat er zowat over alles een beetje beter is nagedacht. Of dat ze geleerd hebben uit de vorige funjet. Zoals intern zijn er steunpunten gemaakt om kabels vast te maken wanneer je een buitenloper gebruikt. Alsook is er nu een steun gemaakt met een velcro band om het batterij pakket vast te maken. Best handige aanpassingen. Hij voelt ook veel sneller aan wat je vooral merkt bij het landen dat je hem van stukke verder moet aanvliegen omdat hij anders over de plein zweeft. Maar dat kan natuurlijk liggen aan het gewicht van men ultra. :p

    Vliegeigenschappen zijn in grote lijnen vergelijkbaar met de vorige funjet. Vliegt strak, traag,... alles super goed!

    Nog vragen --> shoot!

    Trouwens ik heb 85€ betaald... W&W Modellbau
     
  7. MeX101

    MeX101 Guest

    Filmpje maken nog gelukt? :)
     
  8. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    natuurlijk!!! Morgen in de loop van de dag zet de persoon die gefilmd heeft het erbij dus nog even afwachten ;-)
     
  9. MeX101

    MeX101 Guest

    Nice!
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een "oude" funjet gaat op 5 cellen ook als de brandweer schat ik :D
     
  11. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    genoeg op youtube te vinden in ieder geval, vraag me af of de "ultra" nou echt zoveel sneller KAN
     
  12. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Dat vraag ik mij ook af want ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen. De witte versie werd bij mij na een 30 vluchten en een set-up van 600 Watt minder correct in het sturen. Ik had steeds de indruk dat het materiaal waaruit hij is gemaakt minder 'stijf' was na een aantal vluchten.
    Ben benieuwd hoe het met deze zit.
     
  13. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Ja ik kan moeilijk vergelijken in snelheid omdat ik met 400 watt meer zit dan op mijn "oude" funjet. Maar het wel zo de indruk dat deze uit iets compactere elapor is gemaakt.
    Toekomst zal het uitwijzen. Zit nu aan 5 vluchten en die verliepen super!
     
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ben benieuwd naar het filmpje :)

    Zit zelf te denken om deze op dortmund aan te schaffen, en te voorzien van de setup van mijn bd5, dat gaat dan hard zat.
    Maar dat gaat in de "oude" funjet ook nog denk ik... dus we zien wel op dortmund.

    Vind de nieuwe er wel veel strakker uit zien! (hoewel dat grijs niet echt beter zichbaar is vermoed ik...)
     
  15. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    Beter zichtbaar is het zeker niet maar wat ik van deze wel vind is dat hij steviger is aan de vleugeltippen... vroeger wouden die "tiptanks" wel eens afbreken. Nu zijn de roeren meer naar binnen gezet waardoor de vleugeltippen solider worden.


    Welke ik zou kiezen moest de prijs gelijk liggen, zeker de ultra. als het op puur vliegplezier komt zou ik ook nog eens voor de "oude" durven gaan omdat deze ook wit is en een makkelijkere vertrekbasis is voor een eigen decoratie als daar wensen naar zijn.
     
  16. MeX101

    MeX101 Guest

    Ik hoorde ook wel dat het wel eens moeilijk te zien is als het wat bewolkt is, daarom wil ik ook wat fluor oranje aan de onderkant maken. Met dit model wat grijs is dan eerst een laag wit spuiten voordat de kleur erop komt.

    Ik had nog 60€ op me paypal staan van een refund omdat er iets niet in stock was wat ik had besteld heb maar een motor regelaar servo's accu en prop bij HK besteld :) Vliegtuig zelf moet ik nog score maar heeft geen haast.


    Ik heb ook nog gekeken bij W&W Modellbau waar jij je Funjet Ultra vandaan heb maar komt nog 12€ verzendkosten bij, vind het wel vreemd dat de verzendkosten vanuit Duitsland altijd zoveel hoger zijn dan vanuit Engeland.
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja er moet ergens winst op gemaakt worden Zal primair met de vervoerder zelf te maken hebben, de ene kan nu eenmal goedkoper dan de ander, vanuit, of naar een bepaald land...
     
  18. cody

    cody

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Heerlen
    weet iemand wat de specificaties zijn van de motor in de orginele MPX set-up?
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    Vraag ik me ook af want kom niets tegen, wel het bestel nummer en ook het type motor maar details erover ho maar. Mocht je van plan zijn deze te kopen denk dan nog een keer na want voor 16$ heb je een veel snellere motor op 4s :)
     
  20. cody

    cody

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    152
    Locatie:
    Heerlen
    Welke bijvoorbeeld?
     

Deel Deze Pagina