funjet

• Topicstarter Topicstarter marcel666
  • Startdatum Startdatum
M

marcel666

Guest
hallo allemaal,

ik heb een funjet met een mega 16/25\3 combat motor.
nu wil ik mijn toestel gaan versterken maar weet niet goed met wat en hoe ik dit het besten
kan doen?

iemand die mij tips kan geven met het maken van zoiets.
en vooral waar je het besten de versteviging kan aan brengen.

alvast bedankt!

Waarom versterken? Of valt die motor soms buiten de veiligheidsmarge van MPX......... Dan beter een lichtere motor monteren zoals de 16/15/3 ook van Mega of een Hetrc 3 winder. En dan netjes op 3 lipo's met een 4,75x4,75 prop of maximaal een 5x5 prop.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Theo,
nou ik lig echt aan de max van mpx.ik heb me pas een twinjet kapot gevlogen de vleugels konden de krachten niet aan.ik was opeens mijn vleugels kwijt?
daarom ben ik nu opzoek naar verstevigings matriaal.dat me dit geen tweede keer gebeurd.

Gistermiddag toevallig ook een funjet in gevlogen. Toestel vloog als op rails.
Dit model is ook zwaar overpowered. Als versterking zit er onder in de vleugel een koolstofstaaf ingelijmd en binnen in de romp zitten 2 stukken koolstof roving.

@ Gaaz, met ongeveer 200 Kmh zit je ook aan de max van het profiel. veel sneller zal die funjet dan ook niet meer kunnen.

heb je misschien een paar foto's van jou funjet?
kan ik zien hoe de versterking uitziet?

hoi marcel verstevigen heb heel wat gevlogen met de funjet bl 480 4d op 4s ging ook hard, heb het nooit meegemaakt buis in de vleugel is volgens mij voldoende. vond netjes landen met een zware accu belangrijker. suc6

hoi Gaaaz,
ja stuur de foto's maar via e-mail door.

Foto's zijn verstuurd. Als je nog meer foto's/info wil, dan hoor ik het wel!

Iedereen heeft het hier over het verstevigen van de vleugel, maar het verstevigen van de elevons en aansturing is ZEKER zo belangrijk als je nauwkeurig wil vliegen. Tegen 200km/u wil je geen "sponsige" reacties van je FJ...

@Theo
200 zal idd wel bijna de max zijn voor een FJ, om van 185 naar 200 te gaan heb je al een pak meer vermogen nodig...

Laatst bewerkt:
Op youtube staan anders zat amerikanen en ander volk dat volgens metingen 140 tot 150 mijl vliegen ??
dat is toch ruim boven de 200 !!
Of dat de werkelijke snelheid is of via gps gemeten ??
Anyway , ik ga volgende week ook een funjet halen en daar mijn mega 16/15/3 inknallen .

Die funjet die ik ingevlogen heb is niet van mij, maar van een clubgenoot. Als ik hem weer zie en ik heb de camera erbij dan maak ik wel eens een foto. Vandaag was er trouwens weer een ander met zijn funjet op ons veld. Hij vliegt iets sneller dan de ander, maar heeft de rolroeren versterkt ivm flutter bij hoge snelheden.

Die funjet die ik ingevlogen heb is niet van mij, maar van een clubgenoot. Als ik hem weer zie en ik heb de camera erbij dan maak ik wel eens een foto. Vandaag was er trouwens weer een ander met zijn funjet op ons veld. Hij vliegt iets sneller dan de ander, maar heeft de rolroeren versterkt ivm flutter bij hoge snelheden.

als ik een nieuwe folmcamera heb wil ik er wel een filmpje van maken

Back