Funktie Canards

Met tipstall gaat je transitie heel geleidelijk van tip naar wortel, een goede eigenschap want een piloot krijgt al op voorhand een kleine waarschuwing van wat hem te wachten staat.

Bedankt voor je uiterst complete antwoord, Bart.

Als we dit nou een "normaal" vliegtuig noemen:

f-16c-flare-19990609-f-2171a-008.jpg

En dit een Canard:

X29_t.jpg

En dit een Delta:

f-16-072.jpg

Hoe noemen we dit dan?

berkut.jpg

s37_berkut.jpg

Aangezien ik een oud project weer op wil pakken heb ik hier op het forum eens gezocht naar de term Berkut. SU-47 pakt de zoekfunctie hier helaas niet maar met de term berkut kreeg ik toch nog 5 hits maar niet echt bouwdraadjes of iemand die hem wil gaan bouwen.

Ik heb het plan van parkjets en ik ben nu ook op het punt aangekomen om de canards/elevators/ailerons erop te zetten. Het handigste lijkt mij gewoon om te rollen met de ailerons en om de canards/elevators gewoon te gebruiken als hoogteroer. Of gaat dat problemen geven met te snelle daari cirkels etc ?

Nu hoop ik dat er hier toch iemand is die hier ervaring mee heeft en die nog tips heeft voor het bouwen/vliegen. En dat er hier misschien iemand is die toch een Berkut heeft gebouwt (het kan toch niet zo zijn dat ik de enige ben die dit een mooi vliegtuig vind :p) Hoe het vliegt zal ik echt niet weten maar ik had hier nog een stapel depron liggen en voor die paar euro kon ik wel een mooi vliegtuig uitzoeken van parkjets;)

Offtopic:
Ik ben al een paar keer tegen een probleem aangelopen , de zoekfunctie heeft een aparte beperking. Je kan namelijk niet zoeken naar 3 letter combinaties (laatst ook gezocht naar de p-38 en ook su-47 bijvoorbeeld vind die dus niet. Heel erg apart als je nagaat dat er in de wereld van het vliegen verschrikkelijk veel vliegtuigen zijn met een 3 letter benaming. P-51, P-40, P47, F-16, F18, F-22 en ga zo maar door. Stuk voor stuk vliegtuigen die een plaatsje in de zoekmachine wel verdienen lijkt mij ;)

Laatst bewerkt:
Back