FunPark Scout

Hallo, Noorderburen

Heel lang geleden behoorde ik ook tot de jongens die rc vliegtuigen bouwden, maar ja, je raad het al, daar komt dan een vriendin, huwelijk, huisje,tuintje, kinderen ... dus geen tijd meer voor de hobby.
Na 27 jaar is de microbe echter teruggekomen (geen enkele antibiotica die deze aankan) en heb ik mij een Parkfun Scout RTF kit gekocht, deze in elkaar gezet, zo goed mogelijk afgesteld en dan maar proberen. De eerste vlucht nogal hectisch maar na een paar aanpassingen vloog deze heel mooi.
Nu het vuur er terug helemaal inzit heb ik mij vandaag een goeie zender gekocht, FUTABA 6EX, althans ik hoop dat deze goed is.

Electrisch vliegen is voor mij wel heel nieuw, ook dat Depron spul, dus ben ik Bill Gates dankbaar dat ik nu van dit forum gebruik kan maken voor de vele tips en ervaringen die ik hieruit kan halen.

Groetjes en zeer tot later

Een herboren Oost-Vlaming!

Hallo

hier een filmpje van mijn eerste vlucht na 27 jaar! wie oplettend is zal zien dat ik een grove fout bega!

[URL="
- ParkFun Scout.mp4[/URL]

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
wat vliegen die scouts toch lekker he. De scout was mijn eerste vliegtuig. Vliegt zeer stabiel en uitermate geschikt voor beginners.

De grote fout die je maakt is achter de boom vliegen, deze heb ik zelf ook een keer gemaakt en bega je niet zo snel nog een keer. Ging allemaal net goed.

Veel plezier met je scout

ik heb nadien ook beseft dat ik meer moet letten op veiligheid bij het starten en landen, doch bij de eerste landing stond mijn dochter achter de wagen (moet wel toegeven dat ik de landing niet helemaal onder controle had) en bij het starten stond ze toch vrij veraf.
Gelukkig is alles goed afgelopen en let ik nu goed op!

Uw opmerking was terecht!

Ik heb vandaag een nieuwe vlucht gemaakt en heb weer iets bijgeleerd! Met het vliegtuig alles ok maar hoeveel mensen slagen erin om hun zender te crashen?? wel bij mij is het gebeurd! Na het vliegen was ik zo nerveus dat ik de scout netjes in de wagen had gelegd maar mijn radio op het dak! u raad het al, vergeten en wegrijden, enfin de schade valt nog mee doch ik zal hem uitgebreid moeten testen (eerst op de grond) of hij nog betrouwbaar is.

Back