Funtana mini

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Didier, 13 jul 2003.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Jazeker....
     
  2. El_barto_

    El_barto_ Guest

    ik gaa hem vliegen met 1450 en een 3cellen 1000 Mah
    dus ik hoop dat deze ook gaat vliegen.(is nog in aanbouw)

    El Barto
     
  3. El_barto_

    El_barto_ Guest

    @eclipse
    kan je eens een foto posten van je motor montage???
    of zit je nog niet in de bouw fase....

    El Barto
     
  4. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    neen sorry nog niet in bouwfaze, ben feitelijk bezig met parkjet met impeller,maar aangezien ik daar ook vast zit met de motor... maar de funtana had ik de plannen al van liggen maar nooit aan begonnen. heb wel de vleugels al maar geen depron genoeg (2weekskes wachten)want hier zijn er gen depronfabrikanten(of je betaald 8.49euro voor plaat van 90*40!!!)

    van de funtana heb ik ook al zitten kijken naar de motormontage, maar ben er ook nog niet uit! ik dacht om de neus uit isolatieplaat te maken en in tussen de depronwanden te lijmen, doe ik met sommige modellen wel,met daarop triplexplaatje gelijmd met de motor erop. lost niet! mss wel wat meer gewicht, maar enkele gaatjes erin boren is oplossing. tot nu toe geen last gehad van het ietsjes groter gewicht.


    welke fietsbel past hier beter op die van 1450kv of 1260kv? heb 3c lipo
    belastbaar 15c tot 20c max.
     
  5. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
    heb er ook 1tje gemaakt, niet uit depron, maar uit piepschuim, vleugel heeft naca 12 profiel, "profile" romp van 2cm piep, 300 gr zonder batterij, 1260kv fietsbel..
    hopen dat het morgen mooi weer is zodat ik kan gaan testen 8)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    mooi mooi! ik nog even wachten op nieuwe depron!!!!
    eum el barto zit de jouwe al samen??? heb je je vleugel gemaakt zoals op het plan? depron balsa depron??
    zoja kun je dan even het gewicht van de vleugel plaatsen?
    je komt op een vleugeldikte van 9mm maar omdat ik hier niet zoveel depron op voorraad liggen had dacht ik om de vleugels uit 1plaat 5mm kadapak te maken met 1enkele carbonstaaf of balsalat als versteviging.

    kadapak is zwaarder dan depron maar is feitelijk wel zeer sterk!messchien noemen jullie het anders??? heb je in verschillende diktes 3,5,10,15 mm en bestaat uit 2lagen wit of zwart karton met daartussen een laagje mousse.

    sla je kadapak tegen de muur heb je uw hoekpuntje die ingedeukt is, bij depron kan dat erger zijn denk ik. ik heb ook kadapak in mijn planck gebruikt als ribben.

    greetzzz
     
  7. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Leuk ding man :D
    da ga ik ook bouwen 8)
     
  8. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    zo mijn wingetje is bijna ook klaar :)

    [​IMG]
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    sry voor het terug ophaln, maar ik kwam gisteren ergens een foto tegen(vind hem voor de moment niet meer):( van deze funtana maar het bovenste vlak van de romp werd weggelaten na de cokpit en dus de zijkanten werden na de cockpit gewoon samengelijmd, zo bekomt men een spitsere romp na de cockpit. heeft dit enig voordeel??? of is dit juist maar uitzicht???


    groeten
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  11. El_barto_

    El_barto_ Guest

    na lang niks doen, heb ik hem weer boven gehaalt om verder af te werken.
    ik vraag me af hoe ik de motor op en goede manier kan bevestigen (EMM-150PW Outrunner 1450KV),

    alvast bedankt

    Greetz Matanza
     
  12. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    vandaag mijne afgewerkt maar door problemen met het ontvangerke niet gevlogen!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    ah ziet er :thumbsup: uit.
    Welke setup heb je hem uitgerust?
     
  14. El_barto_

    El_barto_ Guest

    kan je eens een detail foto geven van je motor, aub

    Zeer mooi gemaakt.

    Greetz matanza
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    waarom een duitse vlag?
     
  16. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Waarom zijn de bananen krom???:hammer:

    Maakt toch niks uit waarom de duitse vlag :S
     
  17. El_barto_

    El_barto_ Guest

    hoe heb je die FuntanaS op de vleugel gekregen??? gespoten of geplakt???

    Greetz Matanza
     
  18. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hehe, i know italiaanse vlag staat er op de originele, maar ik ben belg en wou dus de belgische vlag.... moet ik altijd meskant vliegen he:p

    de ini funtana is gewoon overgenomen van een origenele foto vanop het net, uitgeknipt in photoshop en wat vergroot, zo uitgeprint en letterkes uitgesneden en gewoon met stift erop gezet.

    setup: 15amp regelaar
    voorlopig nog maar 3 servo's( komt nog 4de bij)
    blue arrow ontvanger( niet veel waard...daarom nog geen vlucht)
    motor :http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=923

    en 2cellen kokam 1500 prop 10*4.5 en heeft hiermee al heeel wat over! heb ook 3cellen 1500 20c liggen(dit nog niet geprobeerd)

    vliegklaar 320 gram.(maar nieuw ontvangerke zal paar gram zwaarder zijn en nog een servoke erbij ook.
    ook eventueel nog een carbon staafje op de staart zetten want die trilt wat te veel ...
     
  19. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    sry voor het nogmaals ophalen, maar liever dit dan nieuw topic starten he.
    de funtana heeft eindelijk gevlogen(na lange tijd weg te zijn en slecht weer en school enzenz.

    dit is de motor
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=923

    en ik vlieg die met de slowfly 10*4.7 prop zoals aangegeven en zou daarmee 510gram trust moeten hebben. op 2cellen

    ik heb oude kokams 2cellen 1500mah gebruikt maar ik denk dat dit maar 8 of 10c is (komt uit een heli) hij vliegt vlotjes maar vericaal moeizaam...

    ik heb nog 3cellen 1500 15c(20c) liggen van perba. deze zouden ook moeten gaan, maar zijn die dan niet wat overpowered of te zwaar??

    of mss moet ik een nieuwe 2cellen lipo kopen van iets meer c waarde? en ook niet zo oud...

    greetz
     
  20. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Moet goed haalbaar zijn het zwaarde accu gewicht word gecompenceert met meer vermogen 700gram trust. dus moet lukken

    Ik ga hem uitrusten met de volgende setup:

    Robbe roxxy 2827-34
    Ele 17amp esc
    3s1p 1100mah 10c lipo
    gws 10*4.7
    4x Hype iq100 servo's
    en shulze 535 of jeti 5mpx ontvanger

    met deze setup zal ie wel vertikaal gaan :p
     

Deel Deze Pagina