furion 450

ben nieuw op dit forum dus hallo allemaal
is alweer jaren geleden dat ik gevlogen heb (hirobo nitro) en wil dit weer opnieuw gaan doen ik heb een furion 450 aangeschaft en ben me nu aan het verdiepen in de electro die er in moet, er is in de jaren wel enorm veel veranderd en de overstap naar elektrisch vliegen is voor mij ook nieuw daarom wil ik vragen om wat advies voor de setup van mijn furion 450 moet ik 1 van de motors van miniature aircraft kiezen en welke gyro enz.

Hoi kerel..............
Zal er geen lang verhaal van maken.
Kijk eens bij set ups die voor je Furion goed gaan werken bij gasten die met een Trex 450 SEV2 of Trex450 Super Pro vliegen.
Doorgaans hebben dat soort lieden wel goed spul erop.
Het staat en valt helemaal hoe jouw budget is en ook nog eens hoe goed jij kunt vliegen.
Sukses
Vr GR E

budget maakt me niet zo heel veel uit moet betrouwbaar en goed zijn en vlieg liever wat langer dan dat extreme 3d gebeuren, dat kon vroeger niet dan zou alles afbreken

Zou als ik jouw was dan wel kiezen voor een goede combo voor de staart.
401 Gyro met Futaba rudder servo bijv.
En..............Hitec HS65MG voor op de Swash.Ga ik ook doen namelijk.
Vlieg je wel op 2.4Ghz?
Welke zender heb je?
Gr E

was laatst in hong kong en heb daar (voor weinig) een futaba 10chg aangeschaft heb er al een beetje mee zitten spelen wat een mogelijkheden geweldig. had er al iets over gelezen maar er is ook zoveel keus die servo is dan die futaba 9257ep

Ik heb als setup op mijn Furion:

Swashservo's Savox 0253
Tailservo Hitec 5083(niet aan te raden ivm pulsbreedte!)
Gyro Spartan DS760
Motor Hacker A20-6XL
Regelaar Kontronik Jazz 40
Lipo Flightpower EonX2200

Met deze setup heb ik mijn timer op 4:30 staan, maar dat kan nog een stukje langer. Zeker met een 2500 mah accu en een lagere headspeed moet je vrij lang kunnen vliegen.

En een filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
:offtopic:
@Laurens: Zit ik in een visuele trip, plots een emmer water over me heen:hammer:wat was dat?? Probeerde je hem aan de waslijn te hangen!? Volgende keer een paar witte leds als 'koplampen';)
Mooi verlicht trouwens. Wat gebruikt dat per vlucht?

Gaaf gezicht, dat nachtvliegen..

Ben je niet continu kwijt wat voor & achter is?

In mijn Trex 450 V2 heb ik het volgende zitten:
-Standaard 3700 Kv align motor
-Standaard 35 Amp Align regelaar
-Gyro 401 icm de 9257, persoonlijk vind ik dit een zeer goede combo
-65MG op de swash
-Dimension engineering Sportbec (6Volt)
-Step down op de staart.

Die sportbec hangt eronder omdat de BEC in de regelaar net niet toereikend is als je een beetje enthousiast gaat vliegen..
Heb het een keer zonder geprobeert met een beetje stickroeren, ik schrok van hoe warm mijn regelaar was... Veel onverklaarbare foutmeldingen betreffende het uitvallen van deze regeleaar komen ook door overbelasting van de bec.

Verder kun je ook kijken naar de motoren van Hacker, deze worden regelmatig in 450's gepropt. Beetje opletten met de regelaars, 35 amp is voor een hacker motor waarschijnlijk wat aan de magere kant.

Ik heb helaas een 35A regelaar die stopte met mn hacker, dus het kan best zijn dat je gelijk hebt.

De 450 is eigelijk te klein om te nachtvliegen, je ziet niet altijd even goed waarmee je bezig bent en door het extra gewicht vliegt hij heel anders dan overdag. Bij inverted hoveren zie je ook op een gegeven moment dat ik hem eerst de verkeerde kant op corrigeer. Groter zou dus zowel visueel als qua gewicht makkelijker zijn.

De crash was in een limbo, die er stond voor overdag. Diepte zie je ook niet zo goed snachts, en vanaf waar ik stond dacht ik toch echt dat ik er al onderdoor was. Het filmpje bewijst het tegendeel;-)

Volgens een artikel wat ergens op trextuning.com stond (kan hem niet vinden op dit moment..) pakt de standaard align motor pieken van iets over de 35 Amp, In hetzelfde artikel (er werden een aantal motoren met elkaar vergeleken) stonden ook 2 hackers, die allebei tussen een magere 40 en de 45 Amp zaten.

Zonde trouwens van die crash..
Veel schade?

Hoofdas, bladas, flybar, maingear, 2 jumpertjes van de nachtbladen. Tot nu toe heb ik geen enkele keer veel schade gehad, dus kosten van een crash vallen heel erg mee.

Back